AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Jeg har i noen måneder datet en fantastisk flott fyr, og stemningen har vært god og vi har hatt mange gode, men overfladiske samtaler typ sport, film, popmusikk, sosiale medier osv. Jeg merker nå at jeg på det intellektuelle planet ønsker noe mer. En som kan utfordre meg litt mer, gjøre meg obs på ting, få meg til å se på ting med nye øyne. Og har begynt å lure på om dette skyldes min utdanning og hans mangel på (høyere) utdanning? Jeg er utdannet farmasøyt og driver nå på med en bachelorgrad i filosofi ved siden av jobben. Han er maler. Er det rett og slett ikke liv laga for dette forholdet?? Anonymkode: fb3b5...b11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Skriver fra iPad, og vet ikke hvorfor det ble skjult innhold der, men det jeg lurer på er om det er liv laga for dette forholdet?? Ts. Anonymkode: fb3b5...b11
Gjest Faerunpedia Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Det har ikke nødvendigvis noe med utdanning å gjøre, men dere er kanskje ulike mht til interesser. Hvis du synes han blir for "enkel", tviler jeg på at det holder i lengden. Men har du prøvd å snakke med ham om mindre overfladiske ting?
Nevian Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Jeg skal ikke si at det ikke er noe i det, men samtidig mistenker jeg at mange biter seg merke i at daten ikke har særlig til utdanning, og dermed blir de svært oppmerksomme på alt som stereotypisk kan tilskrives nettopp det. Mye mer enn de ellers ville vært. 1
Miss Blue Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Enig med Nevian her, en blir så opphengt i det, att en tilskriver manglende utdannelse på det meste. Men filosofi er jo et intellektuelt fag som kritisk stiller de mest grunnleggende spørsmål, som er knyttet til spørsmål om eksistensen, kunnskap, verdier, fornuft og språk. Dette hadde han ikke i sin malerutdannelse. Han har ikke hatt fag der en lærer kritisk tenkning. Men det betyr ikke at han ikke kan føle deg i en samtale om slike ting, han har bare ikke teorien slik du har. 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Det har ikke nødvendigvis noe med utdanning å gjøre, men dere er kanskje ulike mht til interesser. Hvis du synes han blir for "enkel", tviler jeg på at det holder i lengden. Men har du prøvd å snakke med ham om mindre overfladiske ting?Ja, har prøvd å snakke om både farmasi og filosofien, uten at det verken har fenget eller bidratt til en god, dyp samtale. Prøver å prate om politikk og samfunnsaktuelle temaer, men neida. Prøver meg på historie, men det syns han er dørgende kjedelig. Snakker litt økonomi, da jeg driver med aksjer på fritiden, men ingen interesse her heller.. Anonymkode: fb3b5...b11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Jeg skal ikke si at det ikke er noe i det, men samtidig mistenker jeg at mange biter seg merke i at daten ikke har særlig til utdanning, og dermed blir de svært oppmerksomme på alt som stereotypisk kan tilskrives nettopp det. Mye mer enn de ellers ville vært.Ja, man skal jo ikke dra alle over en kam, men har datet en del menn uten utdannelse/lite utdannelse, og jeg begynner nå å merke meg et mønster.. Føler at de har stagnert litt, mens jeg alltid beveger meg fremover. Anonymkode: fb3b5...b11 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Noen flere tanker?? Anonymkode: fb3b5...b11
blæddi Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 (endret) For det første er det mange fler jenter enn gutter som tar utdannelse nå til dags. Og det vet guttene, og de vet de kan velge.For det andre er jeg uenig i at utdanning gjør at du automatisk er interessert i "alt" du liker. Jeg er på et sted med mange unge ingeniører, og ingen av dem vil diskutere samfunnsfag eller filosofi (tro meg de hatet Exphil...). Ikke farmasi eller historie heller (kanskje krigshistorie). Hva om de prøvde å diskutere LaPlace med deg og du ikke kunne det, skulle de sett på deg som dum, da? Ikke at de diskuterer fag, de liker å snakke om spill. Tror ikke det har noe med utdannelse generelt å gjøre, kanskje heller typen utdannelse. Du får finne deg en som gjør det samme som deg, en typisk filosof-mann, så kan dere være kvasi-intellektuelle sammen. Endret 11. november 2015 av blæddi 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Jeg har i noen måneder datet en fantastisk flott fyr, og stemningen har vært god og vi har hatt mange gode, men overfladiske samtaler typ sport, film, popmusikk, sosiale medier osv. Jeg merker nå at jeg på det intellektuelle planet ønsker noe mer. En som kan utfordre meg litt mer, gjøre meg obs på ting, få meg til å se på ting med nye øyne. Og har begynt å lure på om dette skyldes min utdanning og hans mangel på (høyere) utdanning? Jeg er utdannet farmasøyt og driver nå på med en bachelorgrad i filosofi ved siden av jobben. Han er maler. Skjult innholdAnonymkode: fb3b5...b11Tviler ikke.Droppet selv å ville involvere meg med triviell råfin jente. Fysisk attraksjon var gjensidig, men kropp og utseende var et triumfkort hun brukte aktivt. For meg var dette ikke nok til å holde interessen. Takket nei til sengevals og forhold fordi jeg ikke ble mentalt tent. Som (utdannet) mann blir jeg selv mye mer interessert i en jente med en akademisk grad som kan bidra til dybere samtaler enn å bare forholde seg til trivielle emner. Selvsagt er ikke en grad en must. Kritisk tenkning gjør en analytisk, det er ikke alle som er så analytiske. Anonymkode: 35b05...d35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå