Amzu Skrevet 11. november 2015 #1 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg gikk igjennom en kirkegården i dag med mange fine gravstener.Kom borti en gravsten, hvor det ble skrevet "Hvil i fred kjære pappa"Stemmer det ikke at det skal være en komma her? Jeg ville ha tatt en komma etter fred, slik at det blir "Hvil i fred, kjære pappa"Hva er korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #2 Del Skrevet 11. november 2015 Det er riktig som du sier, ja Anonymkode: 37a4f...eed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 11. november 2015 #3 Del Skrevet 11. november 2015 Du har helt rett i at det skal være komma ved tiltaleord, utropsord og andre selvstendige uttrykk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amzu Skrevet 11. november 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 11. november 2015 Flott takk for hjelpen. Skal lage gravsten for bestefar neste uke og greit å vite at det ikke blir påført skrivefeil.Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 11. november 2015 #5 Del Skrevet 11. november 2015 Helt riktig. En ting er at folk skriver feil på nett, men å ikke være opptatt av norsk grammatikk når det kommer til så viktige ting, er litt dumt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Del Skrevet 12. november 2015 Helt riktig. En ting er at folk skriver feil på nett, men å ikke være opptatt av norsk grammatikk når det kommer til så viktige ting, er litt dumt.Kan hende de var så inne i sorgprosessen de som ordnet den aktuelle gravsteinen at de tenkte på helt andre ting enn kommaregler.. Anonymkode: ab15c...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #7 Del Skrevet 13. november 2015 Kan hende de var så inne i sorgprosessen de som ordnet den aktuelle gravsteinen at de tenkte på helt andre ting enn kommaregler..stDen beste medisin er å være opptatt og ikke ha tid til å dvele for mye ved sorgen. Anonymkode: 3ac91...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 15. november 2015 #8 Del Skrevet 15. november 2015 Kan hende de var så inne i sorgprosessen de som ordnet den aktuelle gravsteinen at de tenkte på helt andre ting enn kommaregler..Anonymkode: ab15c...811Dårlig unnskyldning. Og om ikke kjøper visste at det skal være komma der, så bør selger korrekturlese! Dette er skrevet i stein og det er meningen at det skal være der for alltid! Viktig, viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 15. november 2015 #9 Del Skrevet 15. november 2015 Det er vel heller steinhuggeren som burde vært oppmerksom på det, tviler på at familien meislet inn teksten selv. Det er (dessverre) veldig vanlig å være litt slepphendt med tegnsetting pga typografiske/estetiske hensyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #10 Del Skrevet 15. november 2015 Det er ikke alltid estetisk eller viktig. Rettskrivning på gravstøtte er ikke det de fleste er opptatt av når de besøker sine avdøde på kirkegården. Anonymkode: 44efc...3f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #11 Del Skrevet 16. november 2015 Det er ikke alltid estetisk eller viktig. Rettskrivning på gravstøtte er ikke det de fleste er opptatt avDet kommer an på om en er opptatt av hvilket inntrykk en gjør på andre. Noen har sikkert ingenting imot å gå rundt med "Idiot" tatovert inn i panna, men slik er ikke jeg. Derfor vil jeg nødig ha skrivefeil på gravstøttene jeg har ansvaret for. Anonymkode: 3ac91...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 16. november 2015 #12 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg ville snudd meg i graven om det var skrivefeil på gravstøtten min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #13 Del Skrevet 16. november 2015 Dårlig unnskyldning. Og om ikke kjøper visste at det skal være komma der, så bør selger korrekturlese! Dette er skrevet i stein og det er meningen at det skal være der for alltid! Viktig, viktig...Jeg bestilte nye skilt til våre avdelinger, men det ble feil. "Ja, men mange bruker stor forbokstav der" - "Etter norske rettskrivningsregler skal det være liten, og derfor bestilte jeg det!" Heldigvis hadde jeg jeg bestilt pr. brev, så det var lett å bevise hvor feilen lå. Så mye kan du stole på korrekturlesing! Anonymkode: 3ac91...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå