BlendaSensitive Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 (endret) Hvorfor vil noen være såkalt exclusive? Da jeg var ung (for 15 år siden) het det at man var sammen. Og i begynnelsen av et forhold. Enten er man i forhold, på et eller annet nivå. Og da er man selvfølgelig ikke utro. Er man der i mot ikke sammen, et par, så er begge parter fritt til å gjøre hva man vil, innenfor sine egne rammer for normal oppførsel. Det der nye begrepet exclusive, lager j bare krøll.... Endret 11. november 2015 av BlendaSensitive skrivefeil 8
Nevian Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 (endret) Meg bekjent er det jo bare et annet begrep for at man offisielt er sammen. Er det så komplisert da...? Endret 11. november 2015 av Nevian
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 At man er "exclusive" - dvs. ikke treffer andre, betyr jo at man er i eller på vei inn i et forhold. Det lager ikke krøll, det er akkurat det samme. Når noen sier at de har "pratet om at de ikke treffer andre" men likevel "ikke vet hvor de står" så er nok hele greia ganske ustabil. Det er noe jeg mest leser om på KG, med usikre kvinner som dater menn som ikke er interessert i dem. I det virkelige liv så er det at man er 'eksklusive' at man er sammen. Anonymkode: d1529...a78 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Helt enig! Ordet "exclusive" er jo bare tatt fra amerikanske filmer, og skaper virkelig bare krøll. Jeg nekter å date noen som forholder seg til det begrepet, og som tre måneder inn i "datinga" plutselig sier "ja, jeg har pult både Lise, Karin og Jens den siste tiden, men vi har jo ikke avtalt å være ekslusiiiive. Så da så." Det er rasshøloppførsel i min bok. Dater jeg noen utover én date, ser jeg det som en selvfølge at han ikke holder på med noen andre samtidig. Hvorfor date flere på én gang? Det gir ingen mening om man er ute etter et forhold! Har han behov for å date andre får han gjøre seg ferdig med meg FØRST! Anonymkode: cb307...31b 11
Arabella Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Betyr det å være eksklusiv det samme som vi i min ungdom kalte fast følge, altså forstadiet til forlovelse? Jeg forstår ikke at man man absolutt må bruke engelske betegnelser på alt mulig. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Har dere tenkt over betydningen av ordet, eksklusiv? Anonymkode: 72c78...134 3
Arabella Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 (endret) Har dere tenkt over betydningen av ordet, eksklusiv? Anonymkode: 72c78...134Det tviler jeg sterkt på om de som bruker dette ordet har gjort. Her er det knefall for engelsk/amerikansk språk. Det samme med "date". Endret 11. november 2015 av Arabella 2
Gjest Mythic Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Meg bekjent er det jo bare et annet begrep for at man offisielt er sammen. Er det så komplisert da...?For veldig mange er det komplisert, for det er tydeligvis en ny "greie" at man skal holde på i evigheter før man i det hele tatt tør nevne til den andre om man er et par eller ikke. Da blir det så mange gråsoner at det er ikke lett å vite hvor man befinner seg.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Betyr det å være eksklusiv det samme som vi i min ungdom kalte fast følge, altså forstadiet til forlovelse? Jeg forstår ikke at man man absolutt må bruke engelske betegnelser på alt mulig.Ekslusiv betyr bare at man ikke dater/har sex med andre. Ikke at man er sammen. Anonymkode: e3ed0...b85 2
Arabella Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Meg bekjent er det jo bare et annet begrep for at man offisielt er sammen. Er det så komplisert da...?For meg er dette forvirrende. Jeg trodde det var slik som du skriver, men les bare her hvilket svar jeg fikk fra en AB:"Ekslusiv betyr bare at man ikke dater/har sex med andre. Ikke at man er sammen."Anonymkode: e3ed0...b85
Jolene Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 For veldig mange er det komplisert, for det er tydeligvis en ny "greie" at man skal holde på i evigheter før man i det hele tatt tør nevne til den andre om man er et par eller ikke. Da blir det så mange gråsoner at det er ikke lett å vite hvor man befinner seg.Veldig enig. Hvorfor ikke snakke sammen og finne ut om man vil være sammen eller ikke? Det er da slettes ikke vanskelig. 1
Nevian Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 For meg er dette forvirrende. Jeg trodde det var slik som du skriver, men les bare her hvilket svar jeg fikk fra en AB:"Ekslusiv betyr bare at man ikke dater/har sex med andre. Ikke at man er sammen."Anonymkode: e3ed0...b85Jeg anser jo langt på vei disse to som det samme. Overgangen er i beste fall flytende.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Hvorfor vil noen være såkalt exclusive? Da jeg var ung (for 15 år siden) het det at man var sammen. Og i begynnelsen av et forhold. Enten er man i forhold, på et eller annet nivå. Og da er man selvfølgelig ikke utro. Er man der i mot ikke sammen, et par, så er begge parter fritt til å gjøre hva man vil, innenfor sine egne rammer for normal oppførsel. Det der nye begrepet exclusive, lager j bare krøll....Fordi det kan være utrolig sårt at personen man dater ligger med andre selv om man ikke er sammen. Anonymkode: 0859a...482 1
peppermyntete Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Å være eksklusiv med noen betyr for meg at man fortsatt er i en fase der man kun treffer hverandre romantisk/seksuelt og ingen andre personer, men ikke er helt klare for å bli sammen enda heller. Man kan jo være eksklusive fra første gangen man treffer hverandre, men da er det jo ALT for tidlig å bli kjærester. Å treffes eksklusivt er det som skjer før man kaller seg kjærester. 3
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Jeg synes også at "eksklusiv" er en helt fin merkelapp å putte på et forhold i en overgangsfase. Også rent etymologisk betyr det at dette forholdet ekskluderer andre, og det er jo ganske fint inntil man er sikker på om man vil være kjærester eller ei.
Gjest supernova_87 Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 Jeg skulle gjerne vært "exclusive". Å være eksklusive er som nevnt ovenfor bare snakk om at man ikke dater andre, eller har sex med andre. Det er noe man kan være i datingfasen. Men det betyr ikke det samme som å være sammen, eller å være kjærester .
BlendaSensitive Skrevet 11. november 2015 Forfatter #17 Skrevet 11. november 2015 Jeg for min del har ikke engang fattet dette med å date flere på en gang. Med mindre man er ute etter bare sex da... Eller selve datingen. Som også er ett nytt uttrykk i min verden. Jeg datet ingen av mine langvarige forhold. Da sa vi bare at "jeg skal treffe xx til kino/middag/konsert/etc."Og når man er på vei inn en mer seriøs relasjon, at man er forelsket, da er det jo en selvfølge at ingen av partene verken treffer/dater andre og selvfølgelig ikke har sex med andre. Har man det (treff eller sex) så er man ikke forelsket. Forelskede mennesker VIL ikke treffe andre! For meg høres det ut som at den der exclusive greia er mer en unnskyldning for pose og sekk. Date, men ha sex/treff med andre. I tilfelle den andre er mer interessant/spennende/sexy. 3
BlendaSensitive Skrevet 11. november 2015 Forfatter #18 Skrevet 11. november 2015 Meg bekjent er det jo bare et annet begrep for at man offisielt er sammen. Er det så komplisert da...?Om du ser av de ulike svarene, så er det tydeligvis ikke så enkelt.
guttemann Skrevet 11. november 2015 #19 Skrevet 11. november 2015 Hva er greia med å skrive english for ingen god reason? Er det bare fordi TV2 skal sende The Julekalender igjen i år? 3
Kara W Skrevet 11. november 2015 #20 Skrevet 11. november 2015 Jeg synes også at "eksklusiv" er en helt fin merkelapp å putte på et forhold i en overgangsfase. Også rent etymologisk betyr det at dette forholdet ekskluderer andre, og det er jo ganske fint inntil man er sikker på om man vil være kjærester eller ei.Men når blir man da kjærester? Man treffes, har sex og holder på i noen måneder, og så avtaler man å være "exclusive"? Og så fortsetter man i noen måneder til, før man tar en ny samtale om at man kanskje skulle bli kjærester?Nå føler jeg meg litt gammel, men "på min tid" så når man stadig møttes og hadde seksuelle relasjoner (med eller uten sex) så var man kjærester, med mindre man spesifikt avtalte at dette kun handlet om sex. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå