Gå til innhold

Venninne med voldelig kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre her.

En venninne av meg har vært sammen med en gutt i snart et år nå, og hun har fortalt oss i "gjengen" at han det siste halvåret har begynt å være voldelig mot henne. Han har slått, dyttet, lugget osv gjentatte ganger. De krangler ofte. Hun har forklart at dette skjer når hun ikke gir han nok oppmerksomhet eller når hun sier at hun er usikker på forholdet. Hun har forsøkt noen ganger tidligere å gå fra han, men da har han blitt voldelig og truet med å drepe henne eller banke opp noen hun er glad i. Han truer også med at han kjenner mange som kan gjøre ting for han når som helst. 

Etter sommeren har ikke jeg og denne venninnen min hatt noe særlig god kontakt ettersom at jeg har flyttet til en ny by. Vi var ikke så veldig nære venninner i utgangspunktet, men hun har alltid vært en så utrolig grei og snill jente, så det har plaget meg veldig det med kjæresten hennes. Har selv møtt han mange ganger, og han er av typen som er svært sjarmerende og hyggelig. 

Hun har bedt vennene sine om å ikke si noe til noen, og jeg vet faktisk ikke lenger om hun er med han fordi hun vil eller fordi hun er redd. Hun har ofte forsvart ham med å si at han har så mange gode sider også...

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Føler ikke at jeg har noen rett til å gjøre noe som helst, men hun klarer jo ikke å komme seg ut av dette forholdet.. Syns det er så synd å tenke på...

Anonymkode: 0652b...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, dette hørtes veldig alvorlig ut:icon_frown:. Hvor gammel er du? Hvis du er under 20, kan du skrive inn på UNG.no, der er det noen som kan gi deg råd om hva hun kan gjøre, evt kan du informere om denne siden videre til henne. Er hun under 18, tror jeg i tillegg du kan ringe Alarmtelefonen for barn og unge, og tipse om det du her forteller. Ellers har du websiden Noabuse.no, som lister opp forskjellige krisetelefoner, også for voksne. Det er absolutt ikke greit at venninna di skal ha det på denne måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) 

Er under 20. Tror jeg får høre med ung.no!

- Ts

Anonymkode: 0652b...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...