AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Ja, kan man altså bake brød eller rundstykker med bare havremel som melbase, med havregryn, gjær osv? Hva med mandelmel? Anonymkode: b6869...c8d
Jacuzzi Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Jeg har hørt at havremel ikke hever, så tror du bør blande i et annet mel. Men du kan jo alltids prøve (og si fra hvordan det går!)Mandelmel aner jeg ikke, men tviler på at du får en luftig deig for å si det sånn..
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Jeg har hørt at havremel ikke hever, så tror du bør blande i et annet mel. Men du kan jo alltids prøve (og si fra hvordan det går!)Mandelmel aner jeg ikke, men tviler på at du får en luftig deig for å si det sånn..Fant ut det jeg også når jeg søkte mer, at det ikke hever noe alene... Dette er melsorter jeg kan bruke: Havremel, bokhvetemel, hirse, maizena, rismel, mandelmelMå da være mulig å få noe brød ut av en blanding av noe av dette? Vil hvertfall bruke havremelet Anonymkode: b6869...c8d
Gjest Ennasus Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Du kan jo lage flate "porsjonsbrød" da, noe ala pitabrød og bare ha pålegg på de
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Havremel og havregryn alene vil ikke henge sammen. Ser du på Tor sine poster med glutenfrie havrebrød vil du se at der er en del andre ingrdienser for å få brødet til å henge sammen. På kjøpe havrebrødene er det i blant bare smuler, når bakeren ikke har vært heldig med baksten sin. De henger sammen utvendig rundt stekeskorpen, men når du skjærer i dem er det bare smuler.... Anonymkode: 94879...675 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Ja, kan man altså bake brød eller rundstykker med bare havremel som melbase, med havregryn, gjær osv? Hva med mandelmel?Anonymkode: b6869...c8dKan du evt lage havreknekkebrød? Havrekjeks, havreskorpor (kavringer)? Anonymkode: 4a202...de3
Anoia Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Vil anbefale deg å bruke f.eks fiberhusk i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå