Gå til innhold

Trionetta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå fått resept på Trionetta, og venter bare med å sette i gang.

Noen erfaringer? Hva med bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble sint og sur av dem, mista også lysten på sex

Skrevet

Første året jeg gikk på dem var uten bi-virkninger,... Nå derimot,....nå svinger sexlysten og jeg blir lett deprimert og kan begynne å grine av ingenting,.. ja, mens-smertene har forresten plutselig kommet tilbake,..

(Som sagt,...første året var uten bi-virkninger, og jeg var veldig fornøyd!)

Skrevet

3 år uten problemer. Deilig å få mensen til samme tid hver måned, men det gjelder jo alle p-piller.

M

Skrevet

Jeg har gått på Trinordiol i et år nå (virker på samme måte som trionetta) og har ikke fått noen bivirkninger i det hele tatt :)

Skrevet

Jeg ble deprimert av Trionetta, og så ingen annen utvei enn å bytte merke.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg ble også deppa, og la på meg. Men det nytter ikke å spørre om andres erfaringer, det er helt individuelt hvordan hormonene virker inn på oss. Det er bare å sette igang og prøve :)

Men prøv å hold på den samme i over 3 mnd, for etter tre sykluser forsvinner mange bivirkninger.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hadde det fint i ca 6mnd-1år, så begynte helvetet med humørsvingninger, null sexlyst, sopp, depresjon...

Skal aldri bruke dem igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

har brukt dem i 7 år og er stort sett fornøyd.

Skrevet

Har prøvd mange forskjellige p-piller og andre typer prevensjonsmidler (p-plaster o.l.)

Trionetta er det jeg aller minst vil anbefale noen! Og jeg vet at veldig mange er enige, selv om ikke de har reagert like sterkt som meg på de!

Jeg la på meg x antall kg og hadde et skikkelig helvete med humørsvingninger! Aldri, aldri mere om jeg skal begynne på de!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har prøvd Trionetta, Yasmin og Diane i den rekkefølgen, men Trionetta er den jeg merker minst bivirkninger av, og gikk jeg tilbake til for ett halvt år siden. Kjæresten merker faktisk stor forskjell. Bedre humør, normal sexlyst etc. Det gav heller ingen endring i vekt hos meg. Eneste som er litt synd med Trionetta er jo at de ikke gir bedre hud slik som Yasmin og Diane. Det har ikke noe å si nå, for etter at jeg ble kvitt tenåringshuden (er 22 år) endret ikke huden min seg da jeg byttet fra Diane til Trionetta.

Hilsen Theamor.

Skrevet

Jeg har brukt Trionetta i drøye fire år, og er veldig fornøyd.

Men som nevnt - det er helt individuelt og må prøves ut av deg personlig. Det er bare du som kan finne ut hvordan kroppen din reagerer med Trionetta.

Skrevet

Takk for svar, folkens. Har ikke begynt enda, men føler meg en smule skeptisk. Den største skrekken er å ende opp som et deprimert vrak (been there, dog for en lang tid siden) og dersom jeg skulle bli utsatt for det igjen, er det slik at når jeg da velger å slutte med Trionetta føler jeg meg straks bedre, eller henger det fortsatt igjen en stund/lenge?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Takk for svar' date=' folkens. Har ikke begynt enda, men føler meg en smule skeptisk. Den største skrekken er å ende opp som et deprimert vrak (been there, dog for en lang tid siden) og dersom jeg skulle bli utsatt for det igjen, er det slik at når jeg da velger å slutte med Trionetta føler jeg meg straks bedre, eller henger det fortsatt igjen en stund/lenge?[/quote']

Hvis du reagerer som meg på dem, så tar det en måned eller to før kroppen er kvitt alt rusket. Men det er fortsatt ettervirkninger - du glemmer jo ikke alle de fæle tankene du hadde med en gang...

Gjest gjesten
Skrevet

Brukte trionetta i 5-6 år. Jeg var veldig fornøyd med de og merket først noen bivirkninger etter 3 år. Sexlysten ble ganske mye redusert i tillegg til at jeg ble veldig tørr i skjeden. Ingen kjekk kombinasjon :evil: .

Alle pms-symptomer ble borte, og det er kanskje derfor jeg sitter tilbake med et positivt inntrykk av disse p- pillene. Sluttet med de da jeg fikk stikkende smerter på venstre side. Ble skremt av det. P- piller er jo ikke helt risikofritt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisan.

Jeg har gått på trionetta i ca et år. Har omtrent ikke hatt sexlyst og humøret har ikke vært på topp!

Nå har jeg ikke tatt noe i en og en halv mnd, det tok bare to uker så var humøret og sexlysten på topp igjen! Skal ikke ta de mer, var og satte inn hormonspiral i går så får vi se! Blir det like ille igjen er sterilisering neste!

Tina :wink:

Skrevet
3 år uten problemer. Deilig å få mensen til samme tid hver måned, men det gjelder jo alle p-piller.

M

samme her, faktisk.. i 3 år! Blir vel snart det 4.. Ingen bivirkinger! Kan jo hende sexlysten har minsket litt, men ikke mye ihvertfall! Ikke som jeg kan huske ;) og jeg tar pillene fordi jeg må, for å få mensen (har østrogen-mangel).

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har brukt dem mer eller mindre sammenhengende i et år, og det har stort sett gått greit. Godt å slippe menssmerter, å være redd for graviditet osv.

Men jeg begynner å mistenke pms-en for å ta en annen form; de siste månedene har jeg blitt ekstremt overfølsom de siste dagene... Kan begynne å gråte for ingenting, irriterer meg over ALT ved omgivelsene (dette går særlig ut over min ellers nydelige, snille og høyt elskede kjæreste. Akkurat de fæle dagene hater jeg han...). ser ut til at andre har liknende erfaringer. Synes akkurat dette har blitt verre etter at jeg begynte med p-piller enn før, selv om jeg hadde tendenser da også... Foreløpig ser jeg ikke noe alternativ, kan jo prøve å bytte piller, men virker nokså tilfeldig det der...?

Gjest Anonymous
Skrevet

jo, også i tillegg til aggressivitet og depresjon under pms har jeg blitt helt umettelig godtesjuk disse dagene - har alltid vært litt, men nå kan jeg virkelig sitte og ete smågodt og sjokolade hele dagen, flere dager i strekk... har heldigvis ikke så lett for å legge på meg... når jeg tenker meg om er det litt ekkelt å bli overstyrt sånn... selv om jeg er nesten like håpløs uten piller...

Skrevet

har gått på Trionetta sammenhengende i 14 år jeg... og har ikke hatt noen bivirkninger.

er veldig fornøyd med dem, og kommer til å fortsette å bruke dem, så lenge ikke forskerne finner ut at det er mer skadelig å ta dem en andre p-piller. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...