Gå til innhold

Parajumpers - ekte pels?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en parajumpers i modell new long (uten belte så det er sagt..) og lurer på om det er ekte pels på den?

Anonymkode: 22ac6...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil mest sannsynligvis tro det med mindre parajumpers har komt med et nytt opplegg om å produsere jakker uten pels. 

• Liker 1
Skrevet

Jepp, det er nok ekte pels :)

Skrevet

Du har kjøpt en jakke med ekte pels. Kos deg i den da.

Skrevet

Oi da, det visste jeg ikke! :( Burde kanskje gjort bedre research før jeg kjøpte den. Har egentlig alltid vært i mot ekte pels jakke. Men nå har jeg en da.. Ser forresten nå at det står på den lappen inni jakken der det står hvordan mam vasker den "real fur" og noe mer med anchorage. 

Skrevet

Ser du alvarleg tala ikkje skilnad på ekte pels og fuskepels!?! 

Skrevet

Oi da, det visste jeg ikke! :( Burde kanskje gjort bedre research før jeg kjøpte den. Har egentlig alltid vært i mot ekte pels jakke. Men nå har jeg en da.. Ser forresten nå at det står på den lappen inni jakken der det står hvordan mam vasker den "real fur" og noe mer med anchorage. 

Da hadde jeg returnert den om jeg var deg :)

• Liker 2
Skrevet

Nei, hvordan skal jeg kunne se forskjell når jeg aldri har eid ekte pels før og aldri kjent på? Men ser det ut som ekte pels på bildet da?

Skrevet

Nei, hvordan skal jeg kunne se forskjell når jeg aldri har eid ekte pels før og aldri kjent på? Men ser det ut som ekte pels på bildet da?

Du kunne lest om produktet før du kjøpte det? Bare en tanke 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du ser det på de fine hårene. Du kan jo returnere den

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Skrevet

Men du har klappa både ei ekte bikkje og eit tøydyr? Eg er litt sjokka no, kjenner eg.

Skrevet

Hvorfor tror du at den er så jævlig dyr, a? Pelsen i seg selv koster minst et par tusen.

Anonymkode: 1fe11...865

Skrevet

Lol! Enten så er TS dum, eller så gjør h*n det for å provosere etter å ha lest Canada Goose tråden lenger ned her.

Anonymkode: f102a...3ee

• Liker 1
Skrevet

Er DU dum? Jeg har ikke lest den tråden, men gikk inn å sjekket nå og min tråd ble laget før den andre. ;) Lol

Skrevet

Her er forresten jakken http://i64.tinypic.com/154hiyd.jpg - er det virkelig ekte pels? 

Ja, du ser vel det? Trodde da alle visste det..

Anonymkode: ddf21...953

Skrevet (endret)

Ja, det er det. Da hadde jeg returnert den og kjøpt meg noe annet. Så da har noen dødd for jakka di. Og ikke bare for pelsen, men også for dunet. Her kan du lese litt om hvordan dyret som ble brukt til å lage jakka di hadde det: (det står canada goose i linken, men de beskriver også parajumpers)

https://www.dyrevern.no/pels/pelsfri_mote/canada_goose_pels_dyremishandling

Her står det om hvordan det er umulig å vite om dunet er levendeplukka eller ei:

https://www.dyrevern.no/landbruk/annet_om_landbruk/ikke_kjop_dun

Det er lov å gjøre feil, men du kan i alle fall rette den opp igjen ved å returnere den! :)

Endret av Rainbow

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...