Gå til innhold

Gravid igjen etter MA?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mamma123
Skrevet

Var på ultralyd i dag for å se det lille nurket vårt. Viste seg å være en MA, det var ikke liv i fosteret men jeg har hverken hatt blødninger eller noe vondt.. 

Er skikkelig lei meg og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.. Jeg som så smått hadde handla inn litt klær og utstyr åsså er det så utrolig mange som vet om det :-( 

Mitt spørsmål er, når bør jeg prøve igjen? Bør jeg vente til mensen kommer tilbake av seg selv? Skal på utskraping på sykehuset i morgen, 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en MA tidligere i år, og fikk beskjed på sykehuset at vi kunne begynne å prøve igjen når jeg ikke blødde lenger, man skal unngå sex mens man blør pga infeksjonsfaren. Nå slapp jeg utskrapning da, men du får nok info om det her på sykehuset. De anbefaler å vente en syklus, men det er fordi det blir lettere å regne termin da. Så er vel egentlig bare å begynne når man er klar for det :)

Skrevet

Jeg hadde en MA for litt over ett år siden. Oppdaga i uke 11, fosteret dødt siden uke 7. Jeg hadde medisinsk abort.

Hadde litt kluss med syklusen og småblødninger en stund etter, men begynte å prøve på andre eggløsning (på første eggløsning(12 dager etter aborten) blødde jeg fortsatt).

Tok 5 mnd før jeg ble gravid igjen(antageligvis pga syklustullet), alt har gått fint denne gang og jeg har termin om 14 dager.

Anonymkode: b6bd2...bb7

Skrevet

Jeg hadde en MA i mai, med påfølgende utskrapning etter flere runder med cytotec. Fikk eggløsning 2 uker etter og mensen kom 4 uker etter inngrepet. Men er fortsatt ikke gravid igjen :( Ble gravid på første forsøk før MAen :( 

Anonymkode: 312bb...130

Skrevet

MA i januar (oppdaget uke 14, foster død uke 11, medisinsk abort), begynte å prøve igjen med en gang etter blødningene stoppet. Var lite vits, tok 5 mnd hvorav to kjemiske før spiren satt igjen. Er nå 26 uker på vei og veldig nervøs for alt som kan gå galt... Håper på det beste. Glad jeg blir relativt raskt gravid i alle fall.

Anonymkode: 44cf6...fd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...