AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Vi vurderer å bytte hus, men er i tvil. Og kunne derfor trengt noen andre synspunkter. Eier i dag en eldre enebolig, som vi tenker å selge først. Har 700.000 i egenkapital. Har sett på et hus, tar utgangspunkt i dette selv om det kan hende vi ikke får det da det kan drøye med salg av det vi har nå. Huset vi i dag eier:Lite lånHar i snitt brukt 5500 kr/mnd i oppgradering de 4 årene vi har eid. Dette kommer i tillegg til nedbetaling av lån.Behov for mye oppgradering/ombygging for at vi skal trives. Ikke et reelt behov i følge megler.Var en rønne da vi kjøpte det for 4 år siden, har gjort en god del med det. Men har havnet inn i en vond sirkel der vi bareser det neste vi burde pusset opp. Dette klarer vi ikke å komme oss ut av.Stor tomtForholdsvis store strømutgifterStille nabolag, uten unger (har selv barn) Nytt hus:Prisant 4.250.000Bygget i 2012, ikke behov for oppgradering på flere årLiten tomtLave strømutgifterHøyere kommunale avgifter enn det vi har i dagNabolag med mye barn, på samme alder som våre egneUtleiedel med inntekt på 8500 kr/mnd Har en samlet inntekt på i overkant av 1 mill.Det som i hovedsak gjør at vi ønsker å bytte er at vi er lei oppussing. Og ikke klarer å stoppe før alt er tipp topp. Anonymkode: 916c6...b52
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Jeg ville uten tvil ha byttet hus. Nå vet jeg ikke hvor mye lån dere har der dere bor i dag, men det høres ikke ut som at dere vil få noe særlig høyere utgifter ved å bytte til et nyere hus. Kanskje mindre også?8500 i leieinntekter samt 5500 spart på oppgraderinger betaler ganske mye ekstra lån. Jeg ville aldri selv ha hatt et oppussingsobjekt. Har hatt mine runder med maling, sparkling og gulvlegging, og tenker at det gidder jeg ikke igjen. Et renoveringsprosjekt hadde jeg aldri giddet, kan tenke meg at det blir mye dårlig samvittighet, mye rot og lite fritid. Vi bor i dag i en ny enebolig (2014) med de samme leieinntektene som huset dere vurderer. Tomten er relativt liten, på 550 kvm. Men vi har plass til en god gressplen, og både dobbeltgarasje, trampoline og bærbusker dersom vi ønsker det. Vi trenger ikke mer, og deilig å slippe vedlikehold av en stor tomt:-) Anonymkode: 265ad...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå