AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Del Skrevet 11. november 2015 Kanskje dumt spørsmål, men når betaler man fellesutgifter? Er det forskuddsvisHvis jeg for eksempel har overtakelsedato 1 januar. Må fellesutgiftene være betalt innen den dato. Anonymkode: 602ce...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. november 2015 #2 Del Skrevet 11. november 2015 Her er det den 1. i hver måned. Så hadde du kjøpt her, så måtte du betale fra første dag. Mulig det er forskjell mellom boligbyggelagene, men tror den 1. er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #3 Del Skrevet 11. november 2015 Bestemmes av boligbyggelaget/foretningsfører i samarbeid med styret i laget.Obos har den 15. I hver måned. Anonymkode: 2eac0...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #4 Del Skrevet 11. november 2015 Du skal uansett betale din andel av måneden du overtar.Selv om betalingsdato er en annen, så løper det månedsvis. D.v.s overtar du 15. januar skal du betale fra 15 og selger t.o.m. 14 januar. ( Som regel eler man altså da regningen i 2 rett og slett...) Anonymkode: e6c92...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #5 Del Skrevet 11. november 2015 Du skal uansett betale din andel av måneden du overtar.Selv om betalingsdato er en annen, så løper det månedsvis. D.v.s overtar du 15. januar skal du betale fra 15 og selger t.o.m. 14 januar. ( Som regel eler man altså da regningen i 2 rett og slett...)Anonymkode: e6c92...435Du skal uansett betale din andel av måneden du overtar.Selv om betalingsdato er en annen, så løper det månedsvis. D.v.s overtar du 15. januar skal du betale fra 15 og selger t.o.m. 14 januar. ( Som regel eler man altså da regningen i 2 rett og slett...)Anonymkode: e6c92...435Dette er en forhandlingssak i forkant av kontraktsmøtet. Normalt er den som eier den 1. I hver måned ansvarlig for hele månedens felleskostnader. Uansett betalingsfrist for felleskostnader løper felleskostnadene fra den 1. Til den siste datoen i måneden. settes overtakelse til den 15. I en måned må selger spesifisere i kjøpekontrakten at han vil hahalve månedens felleskostnader i tillegg til kjøpesummen. Anonymkode: 2eac0...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 11. november 2015 #6 Del Skrevet 11. november 2015 Bestemmes av boligbyggelaget/foretningsfører i samarbeid med styret i laget.Obos har den 15. I hver måned.Anonymkode: 2eac0...fbcJeg bor i OBOS-leilighet med forfall den 1. hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #7 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg bor i OBOS-leilighet med forfall den 1. hver måned.Det er ikke mulig. alle obos tiLknyttede lag har den 15. I hver måned. Innkreving fra beboere er den 15. Med overføring til de enkelte lagene den 20. I hver måned. Rentene (!) Går inn i et sikringsfond til dekning av ubetaltefelleskostnader når noen blir kastet ut. Den 15. Som husleiebetaling er bestemt sentralt i OBOS og er en av betingelsene for å bli og å være Obos tilknyttet. Så enten er du ikke iObos, eller så er du ikke oppdatert. Anonymkode: 2eac0...fbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 11. november 2015 #8 Del Skrevet 11. november 2015 Så enten er du ikke iObos, eller så er du ikke oppdatert. Anonymkode: 2eac0...fbcDet var da voldsomt ... Her er et direkte utklipp fra det siste fakturavarselet jeg fikk: "OBOS FACTORING AS har sendt deg en eFaktura med forfall 01.11.2015 på kr ..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
listefyll Skrevet 11. november 2015 #9 Del Skrevet 11. november 2015 Det er ikke mulig. alle obos tiLknyttede lag har den 15. I hver måned. Innkreving fra beboere er den 15. Med overføring til de enkelte lagene den 20. I hver måned. Rentene (!) Går inn i et sikringsfond til dekning av ubetaltefelleskostnader når noen blir kastet ut. Den 15. Som husleiebetaling er bestemt sentralt i OBOS og er en av betingelsene for å bli og å være Obos tilknyttet. Så enten er du ikke iObos, eller så er du ikke oppdatert. Anonymkode: 2eac0...fbcJeg har også OBOS, oog betaler den 1. hver måned via AvtaleGiro, så det er nok fullt mulig. Og jeg er 100% sikker på at jeg har OBOS siden jeg brukte forkjøpsrett. Til ts: vi betalte fra den måneden vi overtok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 11. november 2015 #10 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg bor også i OBOS-leilighet, og har forfall den 1. hver måned. Så du tar nok feil her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå