AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Jeg har de siste årene blitt mindre og mindre glad i kjøtt. Særlig svin. Det er smaken og konsistensen...og lukta. Jeg spiser nesten ikke kjøtt lenger i det hele tatt, og foretrekker ofte vegetariske alternativer. Jeg liker veldig godt salami, men det er for ekkelt å tenke på hva det lages av. Så jeg spiser den som kalles Velami. Men er jeg kanskje bare ikke født for å spise kjøtt? Spiser fisk da. Anonymkode: 56148...e16
minister-mio Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 Du spiser fisk så du er ikke vegetarianer.men enig med deg i at svin er udigg
Vox_populi Skrevet 11. november 2015 #3 Skrevet 11. november 2015 Men er jeg kanskje bare ikke født for å spise kjøtt?Jo, det er du, i og med at du spiste kjøtt før. At du nå har fått avsmak for det, er tillært. 4
Pringle Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Ikke spis mat du synes er ekkel. Men vi mennesker kan i prinsippet spise hva som helst, så hva du foretrekker har kun med vane og eksponering og assosiering å gjøre. 3
Sandie Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 Jeg har de siste årene blitt mindre og mindre glad i kjøtt. Særlig svin. Det er smaken og konsistensen...og lukta. Jeg spiser nesten ikke kjøtt lenger i det hele tatt, og foretrekker ofte vegetariske alternativer. Jeg liker veldig godt salami, men det er for ekkelt å tenke på hva det lages av. Så jeg spiser den som kalles Velami. Men er jeg kanskje bare ikke født for å spise kjøtt? Spiser fisk da.Anonymkode: 56148...e16Det var som å lese om meg selv,har egentlig aldri likt rødt kjøtt så godt og særlig svinekjøtt spiser jeg nesten aldri lengre. Bare pass på å få i deg nok proteiner og vitamin B12 og jern.Å kutte ned på kjøtt er noe de fleste av oss med fordel kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #6 Skrevet 11. november 2015 Jeg holder meg unna oksekjøtt i lange perioder fordi jeg ikke tåler det så godt. Når jeg da lukter på et stykke rått oksekjøtt, feks biff, så lukter det ikke godt, råttent på et vis. Det lukter liksom som noe jeg ikke har lyst til å putte i kroppen. Det smaker heller ikke spesielt digg når det er stekt. Men jo mer oksekjøtt jeg spiser jo bedre blir det. Har ikke hatt den samme opplevelsen med svinekjøtt. Anonymkode: 9e121...aa6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #7 Skrevet 18. november 2015 Hvor kjøper du velami? Anonymkode: a62fa...304
Wenda Skrevet 18. november 2015 #8 Skrevet 18. november 2015 Så en dokumentar på en av BBC kanalene hvor de sa at mennesker opprinnelig spiste vegetarisk, men at vi gradvis innførte kjøtt Det er kun i nyere tid hvor nordmenn spiser så mye kjøtt som nå. Bare 100 år siden vi spiste mer vegetarisk, men det var ikke så frivillig da, kjøtt var en luksusting
skulldrag Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Jeg har de siste årene blitt mindre og mindre glad i kjøtt. Særlig svin. Det er smaken og konsistensen...og lukta. Jeg spiser nesten ikke kjøtt lenger i det hele tatt, og foretrekker ofte vegetariske alternativer. Jeg liker veldig godt salami, men det er for ekkelt å tenke på hva det lages av. Så jeg spiser den som kalles Velami. Men er jeg kanskje bare ikke født for å spise kjøtt? Spiser fisk da.Anonymkode: 56148...e16Ingen mennesker er designet til å spise kjøtt. Å spise kjøtt utgjør en stor helsefare for deg og planeten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå