Gå til innhold

Hva ville du ha forandret i barnehagen?

kornelia84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, større inneareale og uteplass utenfor barnehagen. De har ett atriumshus, som egentlig er helt greit, men bade/vaskerommet er litt lite. I tillegg er ikke atriumshagen den største. Men nå er de jo stort sett i skogen når de er ute da, siden det er en naturbarnehage. :wink:

Ellers ville jeg ha ønsket at de hadde ett stort rom a la vaskerom der de kunne gått ut og inn og hatt mulighet til å f eks spyle barna når de kommer inn i møkkete regntøy. Jeg sitter i styret og planene er å få gjort om garasjen (bygge den "inn" i barnehagen) til ett vaskerom/garderobe. Men sameie vil visstnok ikke høre snakk om å bruke garasjen til noe annet enn en garasje. :-?

Også hadde jeg ønsket at de hadde nok penger til å kjøpe inn ubegrenset med tegne og male saker, og i tillegg penger nok til å ha varmmåltid hver dag. Men det går jo på budsjettet i kommunen/bydelen, så der er det vel ikke mye man får gjort. :-?

Ellers er det faktisk ingenting jeg kunne tenkt meg å forandre på. Når det gjelder selve barnehagen, de voksne og opplegget de har for barna kunne jeg ikke vært mer fornøyd.

Nå har de nettopp startet førskoleklubb for 5 åringene, der de har lese og skriveforberedende før de skal begynne på skolen neste høst. Denne klubben har de 1 gang i uka, og datteren min elsker det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt heldags- istedet for deltidsbarnehage. Åpningstid mandag-torsdag 9-15 og stengt i skoleferie er litt vanskelig å kombinere med jobb.

Jeg skulle også ønske at de hadde større inneplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn i barnehage lenger, men når jeg hadde det var det største problemet fravær/sykdom. Stadig vekk var vår kontaktperson vekke, og vi fikk forskjellige vikarer.

De som har sykdom som gjør at de er veldig mye vekke fra jobb, burde ikke vært primær-kontaktperson for en gruppe barn, ihvertfall ikke når barnehagen ikke har mulighet for å skaffe faste vikarer.

Ellers kunne jeg ønske meg mer felles lunsj - og det gjelder også i skolen. Gode matvaner er viktig, og barna har alltid satt pris på lunsj hvor de får smøre maten sin selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spurte er at vi hadde en diskusjon om det på skolen. (Går Førskolelærerutdanningen) "Hva kan vi gjøre for å gjøre barnehagen bedre?" var temaet :) Ville bare høre hva dere mente... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Far til 2

Jeg kan faktisk ikke se så mange punkter som de ansatte kunne endret på. Derimot MASSEVIS av forbedringer som kommunen kunne gjort.

a)

Mer plass (slik Litz sier)

B)

Bedre økonomi (til f.eks. mat og leker)

Med disse 2 punktene synes det som om de ansatte kune ytet langt mer, selv om jeg var svært fornøyd med det de gjorde utifra de ressurser de hadde.

Dessuten flere ressurser i form av foreldre som engasjerer seg mer enn å levere/hente en pakke morgen og ettermiddag. Mht dette er det mulig entusiastiske førskolelærere kan yte en del (før de blir innhentet av systemet og gir opp).

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne ikke vært mer fornøyd med bhg. vår. Det eneste er at det godt kunne vært åpent lenger enn til halv fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne ikke vært mer fornøyd med bhg. vår. Det eneste er at det godt kunne vært åpent lenger enn til halv fem.

Jeg syns ikke barnehager skal være åpne utover ettermiddagen og nærmere kvelden. Nå vet jeg ikke når dere leverer ungen om morningen, kanskje leverer dere barnet sent. Men, jeg syns det er forferdelig at en del unger er i barnehagen fra klokken 7 om morningen, til klokken 17 om ettermiddagen. Stakkars små, tenk hvor slitne de blir. Mange barn har 10 timers dager og det er alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars voksne som må jobbe fra 8-16.

Etter fire må man sprinte av gårde for å hente ungene, som man gjerne når i siste liten. Hadde de vært åpen et kvarter lenger, så slapp man å komme i bhg med hjertet i halsen. Bare litt mer praktisk for meg altså, dette ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars voksne som må jobbe fra 8-16.
Ja, det viktigste er jo å fokusere på de voksne *sukk* Om voksne blir slitne av å jobbe fra 8-16, hvordan er det da med små barn som er i barnehagen fra 7-16.30/17.00 tro?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja' date=' det viktigste er jo å fokusere på de voksne *sukk* Om voksne blir slitne av å jobbe fra 8-16' date=' hvordan er det da med små barn som er i barnehagen fra 7-16.30/17.00 tro?[/quote'']

Det hun mener er at det er for kort tid fra 7.30, når barnehagen åpner, til kl. 8.00 da hun skal være på jobb, og det samme når det gjelder henting etter jobben.

Mange jobber langt unna der de bor og har barna i bhg. og jeg skjønner at det er problematisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også at dette er problemematisk, og det gir en hektisk og stressende hverdag. Men, det er dette problemet jeg mener samfunnet bør forsøke å gjøre noe med, altså at foreldrene kan få til en arbeidsordning som gjør at barna slipper å være i barnehagen så mange timer. Det finnes faktisk barn som er i barnehagen fra 07-17, og jeg tror at med utvidede åpningstider, så vil dette bare medføre enda lengre tidsperioder der barna må være i barnehagen.

Vil vi ha et samfunn der vi vekker og kler på barna, kjører dem i barnehagen, henter dem en time eller to før de skal legge seg så alt vi rekker å gjøre er å spise middag med dem før det er natta liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter blir levert i barnehagen kl halv ti hver eneste morgen. Så i vårt tilfelle har hun ikke noe lang dag. Problemet er når man skal hente som jeg sa tidligere.

Og det er ikke alle som kan ordne seg sånn at barna har korte dager, kan gå tidligere fra jobb, som kan være hjemme osv.

Nå var jo ikke dette det topicen skulle handle om heller, og jeg visste jo egentlig at enkelte kom til å reagere på mitt ønske ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske barnehagen hadde litt mer penger, jeg. Slik at de kan kjøpe inn ting til juleverksted, pusse opp lokalene sine, kjøpe gressklippere til utearealet, sørget for skikkelige søplekasser med ubrytbar lås slik at de i nabolaget ikke sprer sin møkk der. Jeg skulle ønske de var en voksen på to barn og at alle som jobbet der gjorde det fordi de ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at det var mer tilstedeværende voksne i barnehagen. På storbarnsavdeling er det 6 barn per voksen. (Er det ikke det?) Men når det er møter og diverse annet som hele tiden foregår i arbeidstiden, så er det få voksne som passer barna.

Jeg bor like ved barnehagen, og observerer stadig vekk stygge situasjoner i utelek, der det ikke er voksne i nærheten. En gang ble jeg nødt til å gripe inn, da en gjeng 5-åringer begynte å kaste isblokker etter de minste. Jeg var der i 10 minutter før det endelig kom luskende en ansatt.

Jeg syns rett og slett de voksne skulle delta mer i det barna leker med ute, istedenfor å stå utenfor ytterdøra og prate, og ta seg en runde i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...