Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til bra make up til de som er svært sensitive og allergisk? Helst noe som fås tak i i butikk, men kan også være nettprodukter. Er så lei av å reagere på alt av hudsminke, så nå bruker jeg ingenting lengre. Jeg synes det hadde vært greit å av og til kunne dekke til urenheter, rødheter og så videre uten at det resulterer i eksem og utslett. Jeg tåler alt av sminke rundt øynene foreløpig, men reagerer kraftig på hudsminke og leppestifter/lipgloss/lypsyler. 

Alle tips tas imot med stor takk :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Ingen??! Jeg kan vel gi opp håpet da! :) 

Skrevet

Hadde jeg vært deg, så ville jeg kanskje dratt til en hudpleie salong som selger sminke og hørt hva de mener. Eller eventuelt en kosmetisk sykepleier. Folk som kan faget sitt. Vet ikke om en hudlege kan være tingen? Det er vel noe i produktene som du reagerer på.

Hvilken sminkeprodukter har du prøvd? Jeg er i hvert fall fornøyd med Eva garden og Bare Minerals. Dette er kanskje ikke produktene for deg, disse får jeg ingen utbrudd av. Jeg får lett utbrudd. 

Anonymkode: 367b6...321

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Henger meg på her i håp om at det blir mer aktivitet. Jeg reagerer også på endel sminke, mascara inkludert. Har prøvd forskjellige merker i flere år, og ennå ikke funnet noe ideelt. Eneste jeg tåler alt av er leppestifter. 

Skrevet

Har dere testet dere for nikkel-allergi? Veldig mye øyensminke har nikkel i seg og mange reagerer. Selv reagerer jeg ikke på ysl sin, men venter bare på at jeg skal reagere på den også.

Av annen sminke bruker Carita, kjøpt på salong. Har ikke reagert på den enda

Skrevet

Vet du hva du reagerer på, da? 

Anonymkode: a992b...43e

• Liker 1
Skrevet

Allergisk hud vil reagere på det aller meste av irritanter. Var jeg dere ville jeg holdt meg unna all kosmetikk. Mange har begynt å reagere kraftig på MI, et holdbarhetsmiddel i blant annet kosmetikk. Reagerer en først på MI i kosmetikk, vil en oppdage at MI finnes i en rekke andre produkter det er veldig vanskelig å unngå i hverdagen, og da har man virkelig et problem. 

Her er en i tråden som anbefaler en kosmetisk sykepleier, hva i all verden er det for en utdannelse, i Norge? ?

Anonymkode: 1f27b...f59

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva du reagerer på, da? 

Anonymkode: a992b...43e

Nei, dessverre det vet jeg ikke. Jeg ble henvist til hudlege allerede i sommer, men ventetiden er jo sykt lang. Har time før jul heldigvis, men da har jeg også ventet lenge. Sliter ikke bare med kløe i ansiktet, men også andre plasser. Det i ansiktet er jeg nesten sikker på kommer pga noe allergi, men veldig vanskelig å vite hva. Huden klør og svir, sprekker, væsker og huden fortykkes og skaller av. Så skjer alt dette på nytt og på nytt. Det kan avta i et par dager, men huden har ikke vært normal på over 1 år. Hender også at overleppe mi hovner opp på kveldene, for så å gå ned til normalen når jeg står opp. Er ganske slitsomt dette her. Bruker La Roche og A-Derma av fuktighetskremer, annet tør jeg ikke å bruke. Snart tør jeg heller ikke å spise. Er så lei dette her. 

Skrevet

Allergisk hud vil reagere på det aller meste av irritanter. Var jeg dere ville jeg holdt meg unna all kosmetikk. Mange har begynt å reagere kraftig på MI, et holdbarhetsmiddel i blant annet kosmetikk. Reagerer en først på MI i kosmetikk, vil en oppdage at MI finnes i en rekke andre produkter det er veldig vanskelig å unngå i hverdagen, og da har man virkelig et problem. 

Her er en i tråden som anbefaler en kosmetisk sykepleier, hva i all verden er det for en utdannelse, i Norge? ?

Jeg holder meg langt unna, men jeg har en del arr etter akner og barneeksem. Hadde vært ok å iallefall en sjelden gang kunne føle seg litt fin med å dekke over slike ting. Kan MI allergi avdekkes ved å ta en epikutan test hos hudlege? 

Skrevet

Har du aldri hørt om kosmetisk sykepleier? Det er de som setter botox, restylane, utfører  laser bl.a. De jobber på klinikker. 

Anonymkode: d55cd...ee3

Skrevet

Har du aldri hørt om kosmetisk sykepleier? Det er de som setter botox, restylane, utfører  laser bl.a. De jobber på klinikker. 

Var kanskje ment som en kritikk til at en del "kosmetiske sykepleiere" ikke har særlig med utdanning annet enn litt ekstra kursing. Mange som kaller seg kosmetisk sykepleiere uten at det vel egentlig er en reell yrkestittel? Jeg ville aldri fått Botox injeksjoner eller Restylane av en sykepleier. 

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Jeg tror at kosmetisk sykepleier er en av de mange tulle-titlene ved diverse private klinikker. Jeg stoler mer på hudlegen. 

Skrevet

Var kanskje ment som en kritikk til at en del "kosmetiske sykepleiere" ikke har særlig med utdanning annet enn litt ekstra kursing. Mange som kaller seg kosmetisk sykepleiere uten at det vel egentlig er en reell yrkestittel? Jeg ville aldri fått Botox injeksjoner eller Restylane av en sykepleier. 

Jeg tror at kosmetisk sykepleier er en av de mange tulle-titlene ved diverse private klinikker. Jeg stoler mer på hudlegen. 

Kosmetisk dermatologisk sykepleier er en videreutdanning på 30 studiepoeng, det er ikke en 'tulle-tittel'. Men er hudlege har selvfølgelig mer kunnskap enn en sykepleier.

Anonymkode: fcad1...150

Skrevet

Jeg får ikke til å legge inn klikkbare lenker i dette hersens, nye systemet her inne. Men googler du Katrine MI allergi, får du opp historien om en som har hudproblemer tilsvarende det ts beskriver. Lege Turid Thune uttaler seg og om saken. Den var både i aviser og på FBI på NRK. 

Skrevet

Jeg er allergiker. Jeg vet ikke om dette kan fungere for deg, vi er alle ulike på dette. 

Merke jeg tåler blush fra: Clinique.

Merke jeg tåler contourkit og eyeliner penn fra: Smashbox

Merke jeg tåler foundation, concealer (den stiften), setting powder, mascara, eyeliner penn, øyenskygge og ansiktsprimer fra: Makeup Mekka. 

Jeg synes Makeup Mekka er knall på allergivennlig sminke. De tester heller ikke på dyr som er veldig fint. Jeg har alltid fått eksem men ikke fra dem. NB vær utrolig varsom på all mulig av hudpleien deres. Prøvde ansiktsmasken deres og sminkefjerner, og de fikk jeg skikkelig eksem av og litt blemmer. 

Ellers har jeg tålt de fargede leppepomadene fra Burts Bees. 

Hudpleie bruker jeg Decleor. Mange som reagerer på dem. For meg fungerer de veldig bra og jeg har mye bedre hud enn før. Gikk til hudpleier med problematikken min og vi prøvde ut ulike merker før vi landet på Harmony Calm i Decleorserien.  

Anonymkode: dcac2...b95

Skrevet

Så hvem skulle satt botox på deg? En vanlig hudpleier? 

• Liker 1
Skrevet

Så hvem skulle satt botox på deg? En vanlig hudpleier? 

En plastikkirurg

Skrevet

En plastikkirurg

setter de botox?  På de fleste klinikker er det kosmetiske sykepleiere som gjør det. Ikke kirurgen. 

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

En plastikkirurg operer hele dagen lang, og de setter også botox injeksjoner innimellom. De fleste plastikkirurg prioriterer ikke å oppdatere seg på botox kurs. Det er sykepleiere, som utfører injeksjonsbehandlinger med botox og Restylane hver eneste dag, og som går jevnlig på kurs. Hvem tror du er flinkest? Mest sannsynlig den som gjør flest injeksjonsbehandlinger 😜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...