AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Del Skrevet 10. november 2015 Ja, hva defineres som en styrtfødsel? Jeg trodde det var 3 timer for førstegangsfødende og 2 for flergangsfødende fra første tegn? Men så leser jeg om at det regnes fra 4 cm? Og selv om de har hatt rier i et døgn før de når 4 cm, så er det styrtfødsel? Anonymkode: 7ecbd...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 10. november 2015 #2 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Jeg fikk beskjed at min fødsel var "på grensen" til styrtfødsel (førstegangs). Fra 4 cm gikk det 2 timer og 20 min til lillegutt var ute. Vannet gikk 3 timer før jeg hadde 4 cm.Jeg vil tro det regnes fra 4 cm, siden det er dette som regnes som aktiv fødsel? Men jeg vet ikke. Edit: Hadde ingen rier før vannet gikk. Endret 10. november 2015 av Nepenthe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 10. november 2015 #3 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg har regna fødslene fra første rie. De har blitt regna som styrtfødsler på sykehuset. Litt under 3 timer fra første rie med førstemann. Andre kom på to timer, men der er det skrevet aktiv fødsel 45 minutter. Det er vel fra 4 cm det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Del Skrevet 10. november 2015 Man er ikke i aktiv fødsel før 4 cm så det regnes der fra. Anonymkode: 0ea42...a7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 10. november 2015 #5 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Man er ikke i aktiv fødsel før 4 cm så det regnes der fra.Anonymkode: 0ea42...a7fI boken "på vei" skriver Gro Nylander at der er 3 timer for førstegangs og to for andregangs. Endret 10. november 2015 av Susa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Del Skrevet 10. november 2015 Ok. Da var det styrtfødsel her og med sistemann. Jordmor brukte aldri det ordet. Men det tok 30 min fra 4 cm. O, ja, det var rimelig heftig. Anonymkode: 8f537...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #7 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg hadde 4 cm åpning i to uker før fødselen.... Anonymkode: 7ecbd...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #8 Del Skrevet 11. november 2015 Hvis det regnes fra 4 cm, så hadde jeg nesten styrtfødsel, brukte 3t og 15min. De tok vannet ved ca 5 cm, etter 1 time, så 2 timer fra 5-10 cm, og 15 min pressrier. Men jeg gikk jo halvannen dag før med rier av og på, så jeg syns ikke det høres helt riktig ut egentlig? Jordmor nevnte heller ikke noe om styrtfødsel, bare at det gikk veldig raskt og "enkelt".Men jeg har tenkt litt på det, at dersom jeg får en til og det starter med vannavgang, så vil jeg ikke være for langt unna sykehuset, for det kan jo da plutselig ta kortere tid enn 1t og 45 min.. Anonymkode: c9445...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Del Skrevet 11. november 2015 Det høres litt rart ut ja, men man er jo ikke i fødsel før 4 cm så det er da det regnes fra. Anonymkode: 0ea42...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #10 Del Skrevet 11. november 2015 Kjenner jeg blir litt oppgitt over at "regele" er at man ikke er i fødsel før man er 4 cm.. jeg hadde intense smerter i 24 timer før jeg nådde 4 cm..! Anonymkode: 03c9d...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå