AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Vi startet i sommer med kaffekos på jobben. På tur og orden skal vær arbeidstaker ta med noe godt til kaffen til faste oppsatte dager. Veldig hyggelig! Problemet er bare at jeg kan ikke bake!! Kan noen hjelpe meg med forslag til hva jeg kan ta med? Tenkte i utgangspunktet et par poser twist eller noe i den duren. Men alle har hatt med fantastisk kaker. Både på smak og utseende. Duger toro, eller noe ferdigkaker fra frysedisken? Haha. Så kan jeg gjøre de andre en tjeneste å bryte den onde sirkelen hvor alle overgår hverandre.Eller kan noen gi meg en suveren oppskrift som garanter blir bra? Vil jo egentlig selv slå på stortromma, når det skal sies at hver og en har med svært sjeldent. Vi er jo mange i bedriften...På forhånd takk for innspill. Hilsen mislykket bakekone! Anonymkode: 621a8...c3a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Bak en sjokoladekake med kulturmelk og natron, bakepulver og egg som hevemiddel! det er umulig å få ei tørr og lav sjokoladekake hvis du gjør dette. Kaken bli kjempe myk og saftig. Bruk normal rundform i steden for bakeplate (da jukser litt med høyden på kaka ) ikke minsk oppskriften uansett om du bruker rundform.Snu kaken I FORMA oppned etter steking. så den ikke detter sammen igjen for sikkerhetsskyld. Ikke løsne kaken da.. for da sklir den ut. Men vær forsiktig..(det er bare hvis du tørr)Hilsen Kokkestudent ;D Anonymkode: bae6f...523
Perelandra Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Hva med å heller servere et fat med lekker frukt? 4
Lady T Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Bak en sjokoladekake med kulturmelk og natron, bakepulver og egg som hevemiddel! det er umulig å få ei tørr og lav sjokoladekake hvis du gjør dette. Kaken bli kjempe myk og saftig. Bruk normal rundform i steden for bakeplate (da jukser litt med høyden på kaka ) ikke minsk oppskriften uansett om du bruker rundform.Snu kaken I FORMA oppned etter steking. så den ikke detter sammen igjen for sikkerhetsskyld. Ikke løsne kaken da.. for da sklir den ut. Men vær forsiktig..(det er bare hvis du tørr)Hilsen Kokkestudent ;D Anonymkode: bae6f...523Bruker man rund form istedet for langpanne må vel steketiden forlenges.. Det må i alle fall alltid jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Vi har is hver uke. Enkelt og greit. Så lenge dere har fryser på jobben. Anonymkode: e7cf1...7e7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Hva med en skål med oppskjært frukt og is eller vanilje kesam til? Anonymkode: db472...fde 6
Ruskemor Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Hva med en skål med oppskjært frukt og is eller vanilje kesam til? Anonymkode: db472...fdeVar ikke meningen å trykke på anonym knappen 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 ja. la den stå i nest nederste rille. Kommer ann på hvilken ovn du har og hvor godt du kjenner ovnen. Bedre at kaken får avstand fra den intense varmen ovenfra. Anonymkode: bae6f...523
Hoppetaujenta Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Frysediskenes kaker er så absolutt ikke vonde og jeg syns det må være helt ok å bruke dem hvis man ikke kan eller ikke liker å bake selv. 2
Snabeltann Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 En god vaniljeis en skål peanøtter og en skål nonstop
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 Hva mener du med at du ikke kan bake? At du ikke har bakebolle eller springform? For det får du sikkert låne av en kollega. Ellers er det jo bare å følge en oppskrift. Anonymkode: 6e57c...8cd 2
drue Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Prøv nå ihvertfall å bake, så har du noe annet som backup! Kanskje du overrasker deg selv Sjokoladekake med kulturmelk er HIMMELSK, mmm!
Bokdamen Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 På jobben min har de som ikke kan/ikke har tid til å bake med seg litt bær/oppskåret frukt e.l. som de setter I kjøleskapet, så stikker de ned på butikken og kjøper is rett før. Veldig god avveksling fra kake!
Gjest Ennasus Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 Karamellkake kan du ikke mislykkes med 250g smør4 egg7-10ss karamellsaus (eks karamellsaus freia)2ts vaniljesukker500g sukker3 ts natron450g hvetemel6dl kefirGlasur:100g smør3-5ts karamellsaus300g melisSmelt og avkjøl smøret. Pisk eggedosis og sikt sammen det tørre.Hell eggedosisen i en stor bakebolle og bland i smøret. Ha i kefir og det tørre vekselvis.Rør forsiktig til det blir en fin og jevn deig uten klumper.Stekes i stor langpanne 20x40 i 20 minutter på 200grader. Men er greit å skjekke med kakenål at den er ferdig, da ovner varierer...Avkjøl kaken i formen og smør over glasuren når den er helt avkjølt. Oppbevar i kjøleskapet.Denne kaken er såå god <3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 Hva med å steke vafler? Ha med røre og vaffeljern. Og syltetøy og rømme. Anonymkode: 6af84...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #17 Skrevet 10. november 2015 Hva mener du med at du ikke kan bake? At du ikke har bakebolle eller springform? For det får du sikkert låne av en kollega. Ellers er det jo bare å følge en oppskrift. Anonymkode: 6e57c...8cdTs her. Mener at har lite erfaring med baking og at det ofte har resultert i dårlige resultater. For eks. for lite stekt, for mye stekt (ovner varierer jo). Brent på toppen, men ustekt inni osv... På grunn av sukkersyke er jeg ikke den som smaker meg frem og eksperimenterer med kaker, hvis ikke hadde jeg lagd en masse kaker som øvelse. Men var jo masse gode forslag i denne tråden. Så skal nok velge noe godt herfra. Takk alle sammen! :D Anonymkode: 621a8...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå