Gå til innhold

valpeshow bånd (sløyfer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen si meg hvilke bånd som betyr hva på valpeshow?

Sier ringsekreter i fra når du er ferdig for dagen og om du skal inn i ringen igjen?

Var på show i helga, men da var vi eneste påmeldt i rasen. Da ble vi BIR, men denne gangen skal vi gå mot 3 andre, der i hvertfall to er i 6-9 mnd og vi i 4-6 mnd.

Anonymkode: a80ac...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de sier ifra om du skal inn igjen eller ikke, og det syns jeg de er veldig flinke til, men med valp er det litt lettere enn med voksen, ikke så mye inn og ut, siden det ikke er CK-bedømmelse. 

Siden dere er den eneste i 4-6 mnd er det veldig sannsynlig at dere skal inn igjen, tror aldri jeg har opplevd at en hund ikke vinner månedsklassen om den er alene. 

Da er det sånn: 

Hannhund 4-6 mnd
Hannhund 6-9 mnd
Beste hannhund (altså vinnerene fra hver av valpeklassene mot hverandre)
Tispe 4-6 mnd
Tispe 6-9 mnd
BIR/BIM valp.

Rødt bånd er førsteplass og blått bånd er andreplass. Ofte (men ikke alltid) vinner den eldste valpen fordi de er mer utviklet. Men hvis dere vinner over 6-9 mnd valpen skal dere da inn igjen i BIR/BIM. Om dere blir BIR som sist skal dere da om dere gidder å vente så lenge, inn i gruppefinalen. 

Lykke til, kos deg! Valpeshow er jo en kjempebra trening for både hund og eier fram mot ustillinger når de er eldre og resultatene registreres! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...