Gå til innhold

Si opp som tillkallingshjelp. Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk en stund nå, men ønsker å si opp. Da jeg ble ansatt, ble jeg ansatt som "tilkallingshjelp", og det er dette som står i kontrakten/den midlertidige ansettelsen. Jeg har ikke vært noen som helst form for tilkallingshjelp, men jobbet fast en dag i uka og annenhver lørdag (er student). 
Nå er jeg lei av jobben og har funnet meg en ny jobb hvor jeg begyner etter nyttår. På grunn av at jeg har det veldig travelt for tiden, med tanke på eksamen osv, har jeg ikke tid/mulighet til å jobbe fremover og ønsker derfor ikke å jobbe i oppsigelsestiden, dersom jeg har det. 

Lurer derfor på om jeg har oppsigelsestid som tilkallingshjelp? Og om jeg er nødt til å jobbe ut oppsigelsestiden, eller kan jeg si at jeg ikke kan ta vaktene jeg blir satt opp på, i og med at tittelen min er tilkallingshjelp? Som tilkallingshjelp har man vel rett til å si ja/nei som man vil. ?

Vil gjerne være forbredt når jeg skal ta det opp med sjefen, sånn at det ikke blir krevd av h*n at jeg skal jobbe ut en oppsigelsestid, når jeg egentlig ikke trenger det. 

Anonymkode: dfaea...91f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har oppsigelsestid også som tilkallingsvakt, og det står vel hvor lang den er i kontrakten din. Du kan ikke si at du ikke vil jobbe vakter du allerede er satt opp på, men du trenger ikke ta på deg enda flere vakter fremover om du blir spurt. Om dere blir satt opp uten å bli spurt på forhånd har du vel anledning til å si nei, men når du har sagt ja til å jobbe, er du forpliktet til å jobbe, uansett om du er tilkallingsvakt eller ikke. Du kan kanskje spørre noen andre ansatte om de vil ta vaktene du er satt opp på for deg, om interne bytter er lov? Uansett ville jeg sjekket kontrakten din, og deretter snakket med sjefen din om dette.

Anonymkode: 98d9f...403

• Liker 1
Skrevet

Du har oppsigelsestid også som tilkallingsvakt, og det står vel hvor lang den er i kontrakten din. Du kan ikke si at du ikke vil jobbe vakter du allerede er satt opp på, men du trenger ikke ta på deg enda flere vakter fremover om du blir spurt. Om dere blir satt opp uten å bli spurt på forhånd har du vel anledning til å si nei, men når du har sagt ja til å jobbe, er du forpliktet til å jobbe, uansett om du er tilkallingsvakt eller ikke. Du kan kanskje spørre noen andre ansatte om de vil ta vaktene du er satt opp på for deg, om interne bytter er lov? Uansett ville jeg sjekket kontrakten din, og deretter snakket med sjefen din om dette.

Anonymkode: 98d9f...403

vi får arbeidslista en uke i forveien. Kan jeg da si at jeg ikke vil ha vakter, når listen ikke er laget enda? 

Anonymkode: dfaea...91f

Skrevet

Om du ikke har kontrakt på faste vakter så kan du si til sjefen din at det ikke passer å jobbe neste uke (og neste uke). Så på den måten slipper du å jobbe der mer selv om du har en mnd oppsigelsestid.

Anonymkode: 52655...1bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...