AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 hei! Vi har kontaktet fotograf for å avtale brudefoto. Han skal ikke ta bilder under festen, kun tradisjonelle parbilder og bilder av vielsen. Tipper det ikke vil ta mer enn 3 timer maks. Bryllupet er tidlig februar.for fotograferingen og 50 ferdigredigerte bilder skal han ha 8000 kr betalt. Færre redigerte bilder vil ikke ha så mye å si på prisen (han anslo 500 kr billigere for 35 bilder). jeg har aldri leid inn fotograf før. Synes dere prisen er fornuftig/vanlig/gjennomsnittlig?vi planlegger et ganske nøkternt/rimelig bryllup og skjønner foto kommer til å bli dyrt, men visste ikke det kom til å bli så dyrt. Takk for svar!TS Anonymkode: e35c1...e05
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Jeg synes det var en bra pris. Har sett priser langt over 10000. Anonymkode: c42f3...df7
solitary shell Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Høres ut som en god pris, de fleste fotografer tar mer for 50 redigerte bilder.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Vi betaler 14000 for fotograf for en hel dag. Da starter han allerede hos frisøren med meg og forloveren min og er med helt til bryllupet er ferdig Synes 8000 høres litt mye ut for bare bryllupsbildene, men er mulig det er helt vanlig! Anonymkode: 83683...f29
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 En ganske grei pris, det! Er ikke så veldig mye mer arbeid i etterkant med heldagsfoto, så det er ikke så mye dyrere som regel! Anonymkode: 014ad...d96
Badehette Skrevet 6. januar 2016 #6 Skrevet 6. januar 2016 Vi fikk ca. samme prisoverslag til bryllupet vårt av profesjonell fotograf, men da for én time Jeg kjenner ei hobbyfotograf + ei som har gått fotoskole og spurte om de ønsket å fotografere for oss. Hobbyfotografen fulgte meg på morningen, mens hun andre fulgte brudgommen, tok bryllupsbildene og bilder i festlokalet. Vi er veldig fornøyde med alle bildene og endte med å betale totalt 7500,-. Dersom du syntes 8000,- er litt i overkant, kan du jo høre med fotostudenter? De har ofte opparbeidet en liten portefølje, så da kan du også se hvor dyktige de er. De er også ofte veldig interesserte i å ta oppdrag og å gjøre dette bra (for en billig penge), ettersom det er bildene i studieperioden de søker seg videre med.
Gjest økonomifrue Skrevet 6. januar 2016 #7 Skrevet 6. januar 2016 Det er en helt normal pris. Vi betalte 6500 for va 2 timers fotografering etter vielsen, planleggingsmøte i forkant, og avtalte egentlig ca 30 bilder, men fikk 100!!! Og de er uten vannverke eller annen merking!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå