Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det ikke med meg og trenger en liten oppdatering!

Takk :bukke:

Klems Charmina

:babyjente: 43 dager til termin :babyjente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet deg, men fikk sett svært lite sjøl, fikk iallefall med meg at Helgi var grusom sint på slutten, det får vi ser mer av på fredag :sjarmor:

Skrevet

Oppdatering:

Ukesoppdraget med å sette i stand båten til mentor er godt i gang. Den er ferdig, og de holder nå på å frakte den ned til fjorden.

Barbro har vondt i foten, og hun vet at Snorre, Bente og Reidun håper at hun skal hjem denne uka. Reidun har spurt storbonde Helgi om hun kan bli førstekjempe, sånn at hun skal velge Barbro som andrekjempe, forstod jeg.

Barbro og Reidun er ikke perlevenner først i episoden, men etterhvert ser det ut som om det løsner, og mens de andre jobber med å få båten på vannet sitter de på Farmen og koser seg og skravler.

Helgi har valgt Snorre til førstekjempe, så på fredag blir det tvekamp mellom han og Ommund. Snorre tar det pent - virka som han forventa at det skulle bli sånn. Han mener kampens utfall er 50-50.

Vi får se glimt av fredagens episode, der Helgi skriker Bente opp i ansiktet, kaller henne "jævla hore" m.m. Vi får se at Bente er skuffa over de andre jentene fordi de ikke stilte opp for henne, forstod jeg. Vi ser også at det røde flagget blir heiset.

SPENNENDE! :Hehe:

Og folkens, på fredag får ikke jeg sett, så da må noen oppdatere MEG, altså! :wink:

K

Gjest lilletroll
Skrevet

Jo mer jeg ser av Helgi, jo sikrere blir jeg på at han faktisk er psykisk syk!! Det går faktisk ikke an å oppføre seg sånn vi så på klippet fra neste episode!!!

Skrevet

Enig med deg - han er ikke mye tilregnelig! :-?

K

Skrevet

Stakkars familien hans sier jeg.....FLAUT!!!!

Jeg får sett fredag heldigvis..hehe..

Kverula: Jeg skal oppdatere deg!!!!

Skrevet

Trua han ikke med å slå henne?

Virker helt blåst han der.

Skrevet

Han dultet jo borti henne, og så truet han med å slå..eller han sa: ja, jeg kan godt slå!!

Han er jo i stor psykisk ubalanse mannen..så utrolig hissig, null impulskontroll!! Det er rett og slett ubehagelig å se på..forstår godt at Bente blir skuffa hvis ingen sier noe..alle bare står og ser på hvordan han oppfører seg! dårlig av de andre. Få sendt den mannen hjem så han får psykiatrisk hjelp!

Gjest lilletroll
Skrevet

Det er helt utrolig at sånne mennesker kommer i gjennom "kontrollen" på forhånd....greit nok at de vil ha med sterke personligheter for å skape liv og røre, men det må være en grense!!!!

Skrevet

Truet han med å slå?????????????????????? :evil: :evil:

Fy f...han burde blitt diska umiddelbart!!!!

Men det røde flagget heises i episoden i kveld? Syns jeg så glipp av det... Blir veldig spennende!!!

Skrevet

TAKK FOR FLOTT OPPDATERING :blomst:

Er glad jeg ikke er der med den utviklingen vi hører om! Han islendingen er jo helt kokko jo :roll:

Klems Charmina

:babyjente: 41 dager til termin :babyjente:

Skrevet

Leser i dagbladet nå og en del av det som ble sagt under den klangelen er blitt sensurert, så det får vi aldri se.......sier jo litt da.........

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Ehh.. Hva er det røde flagget?

Skrevet

Det røde flagget heises av storbonden i krisesituasjoner. Dvs hvis noen er syke, skader seg eller det er noe galt med dyrene.

Ellers kan de heise det hvis de vil slakte, eller hvis noen vil hjem.

Oppdatering for de som ikke fikk sett:

Helgi blir sur og gir opp ukesoppdraget da de klarer å slå hull i båten på det siste stykket ned. Han går hjem, mens de andre fortsetter med å få båten ned til vannet. Mentor møter de der nede, og er meget skuffet over at storbonden forlot de andre, og sier han skal komme opp på farmen senere.

Mentor snakker med Helgi, og forteller at ukesoppdraget ikke er godkjent. Han sier også at Helgi vil få reaksjoner på at han ikke var med på det siste stykket med båten, og da altså ikke møtte mentor der han skulle.

Helgi, Live og Siren drar til markedet, der Helgi blir den som må stå ute og vente. Dette er "straffen". De kjøper høner og en hane, og det er vel det.

Bente finner to bokser tobakk sammen med geitosten etter at de kom hjem igjen. Hun lurer på om Helgi har kjøpt tobakk. Helgi sier først han betalte 25 daler for tobakken, så påstår han at han har fått den. Bente vet at han lyver, og vil ikke gi seg med det første. Helgi klarer å vriste de to boksene ut av hendene hennes, og så klikker han og kaller henne ei hore, sier han kan slå, og virker generelt truende. Bente blir sur på de andre jentene for at de ikke sa noe når de visste at tobakken var stjålet.

Helgi heiser det røde flagget fordi han har bestemt seg for å reise hjem. Og alle blir venner. Mye tårer og sånt.

Snorre vinner tvekampen mot Ommund som hadde valgt slegge. Veldig jevn kamp.

Til slutt ser vi klipp fra neste episode der de to nykommerne kommer til gården.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...