AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Flere av slike episoder den senere tiden:http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2015/11/10/Jente-12-antastet-av-to-menn-på-hjemveien-11791720.ecehttp://www.tb.no/stokke/asylsokere/politi/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylsokere/s/5-76-211141Tar dere en ekstra snakk med barna deres? Evt kanskje skysser dem mer med bil? Anonymkode: cc6c0...04d
absinthia Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Jeg har for lenge siden lært eldstedatter og meg selv at det kan være lurt å ha følge på enkelte kvelder og dersom en skal hjem fra byen. Et annet ord som er greit å kunne er " Haram" , etterfulgt av strengt blikk og risting på hodet. Selv om jeg ikke er i mot at vi skal ta i mot asylsøkere, er dette et problem med enkelte menn. De må få bedre opplæring på hva som er greit og ikke greit. Har erfaring med at dette bedret seg der jeg bodde for noen år tilbake da de som jobbet på norskopplæringen fortalte dem hvordan ting henger sammen, i forhold til det jeg har skrevet her:En del av dette kulturkrasjet kommer av at i enkelte kulturer er det ikke vanlig at menn og kvinner er venner, uvanlig atkvinner ser direkte på en mann, at kvinner ferdes alene. Når disse så kommer hit og har hørt at norske kvinner ligger med hvem som helst, blir det problematisk. Dette er ikke pga religion, men kulturforskjeller, fordi mange av dem tror at norske kvinner er horer og at det bare er å spørre om sex, så får man seg noe. De vet at folk som knapt kjenner hverandre har ons og lignende, men skjønner ikke hvordan dette foregår og tror at kvinner nærmest er forpliktet til å takke ja. 1
Majott Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Jeg har for lenge siden lært eldstedatter og meg selv at det kan være lurt å ha følge på enkelte kvelder og dersom en skal hjem fra byen. Et annet ord som er greit å kunne er " Haram" , etterfulgt av strengt blikk og risting på hodet. Selv om jeg ikke er i mot at vi skal ta i mot asylsøkere, er dette et problem med enkelte menn. De må få bedre opplæring på hva som er greit og ikke greit. Har erfaring med at dette bedret seg der jeg bodde for noen år tilbake da de som jobbet på norskopplæringen fortalte dem hvordan ting henger sammen, i forhold til det jeg har skrevet her:En del av dette kulturkrasjet kommer av at i enkelte kulturer er det ikke vanlig at menn og kvinner er venner, uvanlig atkvinner ser direkte på en mann, at kvinner ferdes alene. Når disse så kommer hit og har hørt at norske kvinner ligger med hvem som helst, blir det problematisk. Dette er ikke pga religion, men kulturforskjeller, fordi mange av dem tror at norske kvinner er horer og at det bare er å spørre om sex, så får man seg noe. De vet at folk som knapt kjenner hverandre har ons og lignende, men skjønner ikke hvordan dette foregår og tror at kvinner nærmest er forpliktet til å takke ja. Dette blir jo et problem for de fleste kvinner som går alene til butikken. 1
Rosalie Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Det er ikke verre nå enn tidligere. Det er bare det at vi får all info trykket opp i trynet grunnet digitale media.
absinthia Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Dette blir jo et problem for de fleste kvinner som går alene til butikken. Det er vel ikke så fryktelig ofte at folk føler seg plaget på vei til butikken, siden det ofte er mange folk ute da. Personlig så ville jeg vært nesten like skeptisk om en plutselig flyttet 200 menn fra Bergen/ Mo i rana/Hammerfest/ Tønsberg ( velg det som passer) og lot dem bo i en eller annen form for instutisjonelt bofellesskap, nær meg. - Ville garantert ha skjedd ting da også. Det er alltids en eller annen idiot, som ødelegger for de som oppfører seg. 2
Snikende ullteppe Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Det er ikke verre nå enn tidligere. Det er bare det at vi får all info trykket opp i trynet grunnet digitale media. Åja. Så at det har kommet nesten 25000 asylsøkere hittil er helt normalt og skjer hvert år? 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Det er vel ikke så fryktelig ofte at folk føler seg plaget på vei til butikken, siden det ofte er mange folk ute da. Personlig så ville jeg vært nesten like skeptisk om en plutselig flyttet 200 menn fra Bergen/ Mo i rana/Hammerfest/ Tønsberg ( velg det som passer) og lot dem bo i en eller annen form for instutisjonelt bofellesskap, nær meg. - Ville garantert ha skjedd ting da også. Det er alltids en eller annen idiot, som ødelegger for de som oppfører seg. Du beskriver jo selv at det kan være et problem at kvinner ferdes alene. Og nei, jeg ville også følt meg trygg på vei til butikken på dagtid. Men på kvelden ville jeg kanskje ikke følt meg like trygg som ellers. Jeg ville ikke vært like urolig om jeg møtte en nordmann som hadde blitt flyttet fra Bergen/Hammerfest og hit hvor jeg bor, for jeg hadde visst at han hadde den samme kulturen som meg, dvs at vi kvinner kan gå alene uten å være allemannseie. Og uten å bli kalt både det ene og det andre. Anonymkode: 2a516...0ef
absinthia Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 (endret) Du beskriver jo selv at det kan være et problem at kvinner ferdes alene. Og nei, jeg ville også følt meg trygg på vei til butikken på dagtid. Men på kvelden ville jeg kanskje ikke følt meg like trygg som ellers. Jeg ville ikke vært like urolig om jeg møtte en nordmann som hadde blitt flyttet fra Bergen/Hammerfest og hit hvor jeg bor, for jeg hadde visst at han hadde den samme kulturen som meg, dvs at vi kvinner kan gå alene uten å være allemannseie. Og uten å bli kalt både det ene og det andre. Anonymkode: 2a516...0efLeste du i det hele tatt mitt første innlegg? Btv. Når man putter en masse folk sammen, så har de verste egenskapene til enkelte av dem frem. Der jeg kom fra, pleide det iblant å skje voldtekter når en stim med unggutter/ menn, fra nabobyen, kom for å feste, selv om det ellers var temmelig fredelig og rolig. Har vært en del saker med polske gjestearbeidere, som virkelig oppførte seg som idioter på byen, det jeg bodde. Jeg var like lei/uvel/skremt av polakker, som jeg var av menn fra midtøsten, når jeg gikk ut på byen og det var det andre damer som også ble. Jeg kan fort bli skremt av nordmenn om de bare utmerker seg med litt spesiell oppførsel.Jeg har en gang blitt behandlet skikkelig ekkelt av to svensker i en heis, fordi han ene trodde jeg var fra østeuropa, da han tok navnet på plassen jeg kom fra, for å være et sted der. Han forvandlet seg fra hyggelig til skremmende, med en gang han trodde jeg kanskje kunne være en prostituert som holdt til på hotellet, bare på bakgrunn av at han trodde jeg var østeuropeer. Så med en gang jeg ble regnet som en " ikke ærbar kvinne" i disse svenskenes øyne, var jeg altså fritt vilt og fortjente ikke respekt. Et annet eksempel på hvordan noen menn oppfører seg ovenfor kvinner de ikke mener er " rene" kan man finne ved å se hvordan enkelte nordiske menn behandler prostituerte i Asiatiske land. Edit: Ser at jeg sikkert misoppfattet deg nå, fordi jeg nå bor på et sted der man ikke går på butikken etter 21 og tenker på handling som noe man gjør unna før det blir stille i gatene. Endret 10. november 2015 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Mener virkelig enkelte av dere at vi skal følge deres kultur?? At barn/kvinner ikke kan gå alene ute men må ha med seg en mann?? Dersom vi tar med oss følge for å gå på butikken eller på tur eller hjem, fordi vi er redd, blir det akkurat som hos dem!!! Og vi ser jo hvor jævla bra deres samfunn fungerer. Jeg blir så sint. Skal ikke dattera mi få sykle til venninner bare fordi hun er jente? Og fordi DE har blitt velkommen inn i VÅR kultur?? Hvorfor i helvette er det alltid vi som skal føye oss og respektere deres kultur? De er ikke en gang på grensen til å respektere vår!! Jeg blånekter å måtte ha følge for å vandre rundt i MITT land. Vi vil ikke ha det slik her og det må vi vise! Send dem på ræva ut av landet så snart de en gang tenker på å gjøre noe ulovlig, spesielt med BARN!! Vi må ta landet vårt tilbake Anonymkode: d4e85...28e 2
absinthia Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Mener virkelig enkelte av dere at vi skal følge deres kultur?? At barn/kvinner ikke kan gå alene ute men må ha med seg en mann?? Dersom vi tar med oss følge for å gå på butikken eller på tur eller hjem, fordi vi er redd, blir det akkurat som hos dem!!! Og vi ser jo hvor jævla bra deres samfunn fungerer. Jeg blir så sint. Skal ikke dattera mi få sykle til venninner bare fordi hun er jente? Og fordi DE har blitt velkommen inn i VÅR kultur?? Hvorfor i helvette er det alltid vi som skal føye oss og respektere deres kultur? De er ikke en gang på grensen til å respektere vår!! Jeg blånekter å måtte ha følge for å vandre rundt i MITT land. Vi vil ikke ha det slik her og det må vi vise! Send dem på ræva ut av landet så snart de en gang tenker på å gjøre noe ulovlig, spesielt med BARN!! Vi må ta landet vårt tilbakeAnonymkode: d4e85...28edet er i gen her som har sagt at vi må føye oss etter ukultur blant enkelte menn. For et par hundreår tilbake kunne ikke norske kvinner regne med å vandre uforstyrret gjennom byen på nattestider, og da var det nordmenn som plaget kvinnene. Vi har altså klart å kvitte oss med ukultur mht kvinner som ferdes gatelangs på nettene, i vår egen kultur. Det er greit å identifisere et problem for å ta fatt på det, her er det grunnleggende innføring i hvordan kvinners og jenters rolle i samfunnet er og hva som forventes av dem som menn, i forhold til dette. De må også gjøres oppmerksom på at dette faktisk er lovbrudd. Det nytter så lite å bare uføre seg over hvor fælt det er at noen ikke viser tilstrekkelig respekt for kvinner, når ingen informerer dem om hva som gjelder og hvordan ting henger sammen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Jeg har for lenge siden lært eldstedatter og meg selv at det kan være lurt å ha følge på enkelte kvelder og dersom en skal hjem fra byen. Et annet ord som er greit å kunne er " Haram" , etterfulgt av strengt blikk og risting på hodet. Selv om jeg ikke er i mot at vi skal ta i mot asylsøkere, er dette et problem med enkelte menn. De må få bedre opplæring på hva som er greit og ikke greit. Har erfaring med at dette bedret seg der jeg bodde for noen år tilbake da de som jobbet på norskopplæringen fortalte dem hvordan ting henger sammen, i forhold til det jeg har skrevet her:En del av dette kulturkrasjet kommer av at i enkelte kulturer er det ikke vanlig at menn og kvinner er venner, uvanlig atkvinner ser direkte på en mann, at kvinner ferdes alene. Når disse så kommer hit og har hørt at norske kvinner ligger med hvem som helst, blir det problematisk. Dette er ikke pga religion, men kulturforskjeller, fordi mange av dem tror at norske kvinner er horer og at det bare er å spørre om sex, så får man seg noe. De vet at folk som knapt kjenner hverandre har ons og lignende, men skjønner ikke hvordan dette foregår og tror at kvinner nærmest er forpliktet til å takke ja. Har ennå ikke lært barna ord som "Allah" og "Jalla": burde vi det? Anonymkode: ad076...d3e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 "Lokal flyktning" stod bak dette stuntet: http://www.nrk.no/hordaland/kvinne-slatt-til-blods-i-dagligvarebutikk-1.12545620 Anonymkode: b01f7...587
absinthia Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Har ennå ikke lært barna ord som "Allah" og "Jalla": burde vi det?Anonymkode: ad076...d3eHer er forklaringen, på hvorfor det er greit å vite hva " haram" er, det er greit å kunne snakke til folk med et begrep de forstår. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Harām
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå