AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Hei, jeg skal en tur til Israel og Palestina, og lurer på om man trenger resept eller en annen type dokumentasjon som viser hvilke medisiner man har med seg, oversatt til engelsk? Jeg har søkt litt på nettet, men finner ikke noe konkret, så hvis det er noen som har vært der tidligere, og har noen erfaringer å dele, så hadde det vært supert. Det er helt vanlige astma- og allergimedisiner, som jeg er avhengig av å ta daglig. Hvis det skulle være slik at jeg trenger dokumentasjon på dette, er det noe jeg må gjøre hos legen min, eller får man gjort det på apoteket?På forhånd takk:) Anonymkode: d8494...3e1
The Kitten Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 (endret) Min far tar hjertemedisiner og da vi var i Dubai hadde han med seg legebekreftelse på hvilke medisiner det var. Dette ble faktisk ikke sjekket i Dubai, men i København. Har selv vært i Israel og Palestina. I Palestina sjekket de ingenting, men i Israel sjekket de ALT. Så jeg ville hatt med en legebekreftelse bare for å være sikker. Og god tur! Jeg håper du storkoser deg. Endret 10. november 2015 av The Kitten La til noe
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Du trenger ikke resept, men kan med fordel ha med en liste fra apoteket. I tillegg bør du ha navneetikket på astmasprayene og orginalesken på piller med deg. Snakk med apoteket, dit du skal er litt spesielt. Anonymkode: 93c11...866
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Mannen min har en bekreftelse fra lege skrevet på engelsk, hvor det står at han må ha medisinene med seg til enhver tid, også på fly. Anonymkode: 1de42...26c
Safiye Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 På pilleesken står det vanligvis virkestoffet til medisinen. Dette navnet er universell, det vil si at alle leger/farmasøyter/andre som kjenner til virkestoffet vet hva det er inni esken. Det holder som regel med uåpnet pilleeske med etikett hvor det står riktig navn. I tillegg kan du feks. ha med medisinliste eller legeerklæring som flere andre har nevnt.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #6 Skrevet 13. november 2015 TS her. Tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg:) Anonymkode: d8494...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå