Gå til innhold

Hvordan bli lærer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en bachelor i økonomi - som da ikke passer til en lærerstilling, men har egentlig ganske lyst å jobbe som lærer allikevel, jeg. Derfor lurer jeg på om noen kan rådgi meg ift hva som blir beste løsninga:

- Jobbe 2 år + ta et årsstudium i norsk, satse på å komme innpå PPU før reglene endres.. (nei, master er IKKE noe for meg innen økonomi)

- Ta hele lærerutdanninga og satse på at jeg orker 4 år til med skole

Hva anbefaler DU? :) Takk!

Anonymkode: 2a382...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta hele lærerutdanninga og satse på at du orker 4 år til med skole. Føler du har mer muligheter når du tar utdanninga gjennom skolen. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar HanneAa! :) Tenker litt det samme selv, ettersom det antakeligvis kan være knapt om jobbene med en sånn fagsammensetning som jeg vil ende opp med hvis jeg bare jobber et par år, ser (dessverre) ikke for meg massiv etterspørsel etter økonomilærere i skolesystemet..
Er fortsatt åpen for flere innspill, kanskje noen løsninger & vinklinger jeg selv ikke har sett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt deg å ta hele lærerutdanningen. Hvis du tar PPU nå, så kanskje du kan jobbe på vgs på for eksempel en salg og service linje. Men jeg ville anbefalt deg GLU utdanningen, flere fag og muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli lat

Ønsk 4 mnd ferie i året

Visualiser hvor kult det må være å tjene 500.000 i året men bare jobbe 8 mnd

Ta vidregående på nytt (omtrent) , bare at man kaller det "lærerutdanning" 

Violá! Du er nå kvalifisert til å lære bort propaganda og utarbeide "planer" og "retningslinjer" for små barn på statens indoktrineringsinstitusjoner landet over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk solitary shell, får bekreftet mine mistanker her ja :) Freelife: les gjerne hovedinnlegg før du bruker tid på å komme med useriøs svada :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 år til på skolen! De som bare går PPU får ofte et praksisksjokk og får det mye tøffere når de kommer ut i jobb etter studiene, kontra de som har mer praksis over tid gjennom de 4 årene i tillegg til det solitayr shell sier da :)

Anonymkode: bf4ab...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...