AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 1 åringen i familien vil ikke sove. Eller, foreldrene stresser veldig med søvn på dagtid, og jeg lurer på om hun sover for mye? Hun sover stort sett 12 timer om natten, og har 3 lurer på dagen, en fra 10-11, 12.30-15 og så igjen fra rundt 16-17... Også legges hun innen klokka 19 på kvelden. Foreldrene hennes triller henne rundt for å få henne til å sove, og hun bare ligger der og ser på dem. Som oftest går hele sovetiden med til å få henne til å sove, og derfor blir også soverutinene endret, fordi "hun må jo sove litt!" og "hun sover ikke nok". Jeg opplever at hun ikke sovner fordi hun kanskje sover litt mye? Hun er rett og slett ikke trøtt... Likevel blir hun veldig grinete på ettermiddagen, så lenge hun ikke har noe spennende å drive med. Så jeg vet ikke... Jeg har blitt bedt om å sitte barnevakt nå i helgen, over natta, og kjenner at jeg er litt stressa over å måtte trille henne rundt hele dagen for å skulle få henne til å sove, når hun ikke sovner... Anonymkode: e5b6f...1d5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Syns det ser ut som mye søvn ja, bare 1 times våkentid på en ettåring høres rart ut.. Den duppen mellom 16 og 17 kan jeg ikke skjønne er nødvendig når hun legges kl 19. Ville heller forskjøvet den midterste til litt senere på ettermiddag og latt den være kortere og heller latt den første være lengerMen når er det hun ikke sovner, på dagtid? i såfall ikke noe rart. Ikke noe rart om det er på kvelden heller for den saks skyld. og hvis hun våkner på natten er det nok fordi hun ikke trenger mer søvn(fordi hun har fått for mye på dagen).Nå er jo dette med søvn veldig individuelt, men mine har bare sovet en gang på dagen i ettårsalderen og da max to timer. Anonymkode: 0fe18...bec
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Dæven, 12 timers natt og 3 lurer på dagtid? Alle mine 3 barn gikk ned til 1 daglur ved 9mnds alder. Tror trygt de foreldrene kan droppe 1-2 av de lurene. Hvis hun sover fra 7-7 ville jeg prøvd å lagt henne på dagtid i 11-tiden og latt henne sove til hun våkner. De første dagene vil kanskje ettermiddagen bli litt slitsom før hun venner seg til bare en dupp,men det er bedre enn å bruke hele dagen på å få en ikke trøtt unge til å sove Anonymkode: b2a61...cbd
Belima Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 http://www.mammanett.no/barn/sovn/hvor_mye Be foreldrene lese dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå