Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det sett rart på når en mann går ut alene på byen?? Har fått høre dette hos flere venner, og at man blir ansett for å være en slags merkelig fyr. Dette synes jeg er merkelig. Stemmer dette?? Er ofte i Oslo på jobbreiser, og liker å finne meg et koselig sted å ta meg et glass. Nei, jeg er ikke ute etter mus, hvis det er det folk tror, selv om man selvsagt er åpen for nærmere bekjentskap om det skulle klaffe slik. Men hovedmåletet er som sagt ikke et ONS, langt der i fra.

Det er jo trist om det skulle være slik. Min erfaring er at når man reiser ute i verden alene, så er det vanvittig mye enklere å komme i kontakt med andre mennesker enn når man reiser som par eller som vennegjeng. Å finne seg en pub, og kanskje treffe andre mennesker å ha interessante samtaler med, hva er egentlig galt med det? :klo:

Verden er rar altså....

Anonymkode: be136...c26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beundrer de som klarer å gjøre dette , jeg skulle ønske jeg var mer åpen for slikt..

Men jeg føler meg rett og slett komplett idiot om jeg skal sitte alene et sted med et glass vin..

Skrevet

I Norge er det ikke noe sjakktrekk å dra alene ut på byen.  Her blir du bare sett rart på. En Viggo Venneløs. Og prøver du å prate med noen som drar ut sammen med andre så får du det blikket.

Anonymkode: 462f8...0b8

Skrevet

Jeg går ote ut alene. Jeg bor alene og ikke alltid det passer med venner , da de har familie osv. Hva skulle jeg liksom gjort ? Ventet at noen kan bli med ? Jeg er stor nok til og gjøre ting alene . Bryr meg ikke hva folk tenker .

• Liker 1
Skrevet

Har gjort det noen ganger når hyttefeberen har rast som verst, siden jeg ikke har noen å gå ut med. Ærlig talt har det stort sett vært ganske kjedelig.

Skrevet

Jeg går ote ut alene. Jeg bor alene og ikke alltid det passer med venner , da de har familie osv. Hva skulle jeg liksom gjort ? Ventet at noen kan bli med ? Jeg er stor nok til og gjøre ting alene . Bryr meg ikke hva folk tenker .

Kan jeg spørre hva du gjør ..?

Altså, setter det ved et bord alene med et glass whatever liksom..? 

Bare nysgjerrig.. :)

Skrevet

Kan jeg spørre hva du gjør ..?

Altså, setter det ved et bord alene med et glass whatever liksom..? 

Bare nysgjerrig.. :)

ja :) . Sitter i baren og skravlet med folk , eller setter meg ved et bord , alt etter som plass og humør. Ser ikke problemer med det. Går også alene ut og spiser , kino , reiser ...

jeg er en aktiv person og om jeg skulle vært avhengig av andre , så hadde jeg kjedet meg i hjel. 

• Liker 1
Skrevet

ja :) . Sitter i baren og skravlet med folk , eller setter meg ved et bord , alt etter som plass og humør. Ser ikke problemer med det. Går også alene ut og spiser , kino , reiser ...

jeg er en aktiv person og om jeg skulle vært avhengig av andre , så hadde jeg kjedet meg i hjel. 

Årh, misunner deg ass...

Kjeder meg ihjel selv og det er aldri noen som enten har tid eller lyst eller mulighet...

Skulle ønske jeg kunne gjøre som deg !

Skrevet

Jeg ser ikke problemer med det. Jeg har også dratt ut alene, blir da en pub, hvor jeg kan sitte i baren og skravle med folk. Veldig lett å bli kjent med folk på pub. Kanskje annerledes på nattklubb med så høy musikk at det ikke går an å snakke med noen.

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet

I Norge er det ikke noe sjakktrekk å dra alene ut på byen.  Her blir du bare sett rart på. En Viggo Venneløs. Og prøver du å prate med noen som drar ut sammen med andre så får du det blikket.

Anonymkode: 462f8...0b8

Jeg vet ikke hvordan det er med resten av Norge, men jeg ser opp til folk som klarer å dra ut alene og være komfortabel med det.  Hvis folk dømmer deg for å dra ut alene må det være fordi de enten er redde eller for uselvstendige til å gjøre det samme.

Føler selv at jeg blir mer åpen for å møte nye folk hvis jeg ikke har kompisgjengene å lene meg på hvis jeg skal ta noen pils på en pub . Ikke det at jeg føler meg 100% i komfortsonen når jeg gjør det heller. Skulle ønske jeg var der :)

Skrevet

Jeg er en kvinne på 29 år som har tenkt på å gjøre dette i 2 år etter at jeg ble singel.
Har liten omgangskrets, og de jeg kjenner er godt etablerte. Det gjør det vanskelig å komme i kontakt med nye, single folk.

Føler det er så tragisk å gå ut alene?
Vil veldig gjerne møte en hyggelig fyr, en potensiell kjæreste. Er det håp for dette? Eller vil jeg bli sett ned på fordi jeg sitter alene? En man kan flørte med for å få til sengs fordi jeg er så tragisk og ensom, men ikke bli seriøst kjent med?

Anonymkode: aa1d8...399

Skrevet

Det er ikke tragisk, men det blir fort kjedelig å bare sitte der. 

Anonymkode: 886eb...6ff

Skrevet

Hmm. Altså folk i Oslo i hvert fall er ikke så kjedelige at om mann sitter alene , så er det ingen og prate med . Når jeg sitter på pub alene , så er det alltid noen og snakke med om man vil og tørr. Noen ganger sitter jeg bare med avisen eller mobilen og da er det sjelden noen som snakker med en . Men om du er litt åpen , så er det mange andre hyggelige mennesker som er i samme båt. Eller så er de fleste som jobber i restaurant , barer og puber også ganske sosiale. 

Saken er sikkert annerledes om mann er ute etter en potensiel partner , da kan du bli veldig skuffet. For min del , så går jeg ut og ta en øl, drink whatewer . Og gir blanke i resten . Det som skjer det skjer . Akkurat som ellers i livet. Jeg er meget fornøyd med en kveld med noe og drikke og eventuelt snakke med noen hyggelige mennesker , takke for meg og gå hjem. 

Så enkelt er det i min tankegang. 

Skrevet

Har hatt de morsomste turene på byen alene. Passer det ikke for andre og jeg vil ut drar jeg ut. Kommer alltid i kontakt med noen uansett, og de fleste surrer jo litt alene på byen selvom de er med folk.

Skrevet

Mann 32 år fra Bergen. Dette er noe jeg gjør fra tid til annen. Har stort nettverk, men en av de få som ikke er på Face så jeg får ikke med meg alt som skjer rundt meg. Tar meg ofte noen øl hjemme mens jeg hører musikk å stryker en skjorte for kvelden før jeg labber til byn og stikker innom diverse sjenkesteder. Det har faktisk hendt at jeg lar tlf ligge igjen hjemme også og det er en enorm befrielse. Har aldri kjedet meg ett sekund, men sant skal sies at jeg alltid kommer i kontakt med andre og trives generelt i mitt eget selskap. I sommer reiste jeg 1 uke aleine til Barcelona og det er vell kansje den mest spennende ferien jeg noengang har hatt. Kan sterkt anbefales:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...