AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Hei, jeg har en kompis som er litt "rar". Det er ikke snakk om veldig mye, men nok til at alle vet om det. Nå er jeg mann og jeg digger fyren og det samme gjør mange andre. Vi synes det er kult at han er seg selv og ser sjarmen i det. I tillegg er han en utrolig raus fyr. Vil si at han er en av de jeg ser opp til både fordi han er uselvisk, raus, tar alle oppgaver han får på alvor og fordi han er en som pusher seg selv hele tiden.Likevel så sliter han enormt med å få dame. Er det nesten umulig å få dame om man er litt sosialt klønete(litt aspergersk)? Han er mer utadvendt enn gjennomsnittet så han sosialiserer seg jo med mange. Han er kanskje litt sjenert med damer, men hvem er ikke det? Men han er ikke unormalt sjenert. Skriver innlegget nå fordi han nettopp fikk avslag fra en dame. Selvsagt helt greit at hun ga avslag, men synes det er så rart at ingen vil ha akkurat han. Eller jeg ser jo at han er litt sosialt klønete, men at man ikke kan se gjennom det når han har alle de andre kvalitetene. Flere av av hans mannlige venner synes jo det at han er litt klønete bare gir han mer sjarm for han har jo selvironi på det. Anonymkode: d6970...02b
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Og denne "kompisen" din, skulle ikke vise seg å være deg selv? Anonymkode: df0a4...ccc 11
Gjest supernova_87 Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 (endret) Hm. Jeg vet ikke om det er nesten umulig. Jeg skulle til å svare "selvsagt er det ikke nesten umulig", men så ser jeg jo at du skriver at han har vanskeligheter med dette, og jeg kan jo ikke avfeie de erfaringene, men det jeg kan si er: Selvsagt er det ikke umulig! Litt "aspergersk" eller nokså "aspergersk": klart han kan få seg dame! Er kanskje ikke like attraktiv for mange, og mange vil kanskje avvise ham pga det, men jeg er overbevist om at det finnes noen for ham. Men det handler litt om å sette seg selv i date-situasjoner. Er man ikke på markedet så får man ikke like mange muligheter til å finne denne dama. Man må gjøre litt selv. Et bevis på at det ikke er umulig er alle de med Aspergers som har partner! Hurra for det. Men mener du "aspergersk" eller har han faktisk Aspergers?Personlig ville jeg heller hatt en som var sosialt klønete og fysisk klønete enn en som var ... (hvordan kan jeg si det på en politisk korrekt måte?) ... ja, heller det enn mange andre ting. Og så er det for min del forskjell på praktisk sosialt klønete, og teoretisk sosialt klønete. Endret 10. november 2015 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Kanskje han rett og slett mangler det jeg vil definere som "sex appeal".For meg holder det ikke å bli nysgjerrig på en mann om han "bare" utstråler hyggelighet, han må også ha den ekstra touchen hvor det er noe spesielt ved han som man ikke helt kan sette fingeren på. Det mystiske og litt selvsikre.Du gjentar også mer enn tre ganger beskrivelsen "sosialt klønete" så da høres han ut som en riktig kløne, uansett så picker jenter opp sånt og det er jo et minus.. Anonymkode: c4a05...289 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Da får han sørge for at han legge an på "litt rare" damer. Anonymkode: 23772...405 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Kommer veldig an på hva hva du legger i "litt rar". Finnes jo masse sære damer, jeg er en av dem, men hvis han er rar i betydningen "mildt tilbakestående" så hjelper egentlig ikke det. Anonymkode: d2460...e1d 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Da får han sørge for at han legge an på "litt rare" damer. Anonymkode: 23772...405Han får ikke de "litt rare" damene. Virker ikke som om de damene liker menn som er like rare som dem selv og at det ikke stilles samme krav til sosiale ferdigheter for kvinner slik at de fortsatt regnes som attraktive.TS Anonymkode: d6970...02b 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Hva legger du i "litt aspergers"?Forstår han ikke når han sier upassende ting? Er han en sånn som MÅ korrigere når noen sier noe som er feil? Jeg eg har en kompis som gjør de to tingene, og har fått beskjed om å roe seg, men han klarer ikke å la være.Kompisen min har utseende med seg, og er veldig hyggelig, men de to tingene ødelegger en hel del.Intelligente menn er tiltrekkende, bedrevitere er irriterende. Anonymkode: fe7b8...d0f 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 En kompis av kjæresten er også sånn. Kjæresten min skjønner ikke hvorfor kameraten ikke har dame. Jeg forstår det så altfor godt.Han har ingen utstråling, eller sex appeal. Og han kler seg slaskete, er slaskete og har dårlig hygiene. Utseendet er heller ikke vakkert.Så han er en glimrende kompis, men ikke noe kjærestemateriale... Anonymkode: c8ce4...f4a 4
Gjest Franke Ann Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Selvironi og klovnerier kan man kun tillate seg dersom man allerede scorer høyt på LMS (looks, money, status).
Berit Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Hvordan er han litt sosial klønete? Kan du gi et konkret eksempel?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Er han kvinnehater, har konto på KG, og skriver mange snodige innlegg her, sånn tilfeldigvis? Anonymkode: fc100...e8b 5
Tibbie Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Han høres ut som en man må bli kjent med for å like, siden dere i guttegjengen digger han. Så han må kanskje kjenne jenta en liten stund før hun begynner å bli interessert.Men siden mye av personligheten ser ut til å være på plass, er det kanskje noe som kan gjøre utséendemessig? Hygiene? Klær? Hår? Kanskje yrke? Vi er mange som er opptatte av det. Jeg kunne i hvert fall aldri blitt sammen med en som levde på Nav. 1
Fredsmegleren Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 På hvilken måte er han litt rar? Har han spesielle interesser eller er det snakk om oppførsel?
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Hva legger du i "litt aspergers"?Forstår han ikke når han sier upassende ting? Er han en sånn som MÅ korrigere når noen sier noe som er feil? Jeg eg har en kompis som gjør de to tingene, og har fått beskjed om å roe seg, men han klarer ikke å la være.Kompisen min har utseende med seg, og er veldig hyggelig, men de to tingene ødelegger en hel del.Intelligente menn er tiltrekkende, bedrevitere er irriterende.Anonymkode: fe7b8...d0fNei, han sier ikke ting som er upassende eller må korrigeres. Det er snakk om småting som får han til å virke rar. Vanskelig å si akkurat hva det er, men er fort sånn at enkelte kan finne han irriterende.En kompis av kjæresten er også sånn. Kjæresten min skjønner ikke hvorfor kameraten ikke har dame. Jeg forstår det så altfor godt.Han har ingen utstråling, eller sex appeal. Og han kler seg slaskete, er slaskete og har dårlig hygiene. Utseendet er heller ikke vakkert.Så han er en glimrende kompis, men ikke noe kjærestemateriale...Anonymkode: c8ce4...f4aHan kler seg helt normalt, har normal hygiene og har triatlon som hobby så i grei form.Selvironi og klovnerier kan man kun tillate seg dersom man allerede scorer høyt på LMS (looks, money, status).Det hadde jeg faktisk ikke tenkt over, godt poeng.Han høres ut som en man må bli kjent med for å like, siden dere i guttegjengen digger han. Så han må kanskje kjenne jenta en liten stund før hun begynner å bli interessert. Ser ikke ut som det hjelper at han blir kjent med jentene. Er han kvinnehater,Anonymkode: fc100...e8bNei, han er i hvert fall ikke kvinnehater. Om noe så er han dumsnill mot jenter. TS Anonymkode: d6970...02b
Berit Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 (endret) Selvironi og klovnerier kan man kun tillate seg dersom man allerede scorer høyt på LMS (looks, money, status).For noe tull. Kjenner mange av forskjellige typer mennesker som har god selvironi uansett bakgrunn som du sikter til og like kjekke for det om. Endret 11. november 2015 av Berit 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #17 Skrevet 11. november 2015 Hva jobber han med/studerer han? Anonymkode: bf620...296
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Hva jobber han med/studerer han?Anonymkode: bf620...296Han har relevant jobb og fullført profesjonsutdanning. Gikk også på en utdanning med overvekt av kvinner.TS Anonymkode: d6970...02b
Gjest Franke Ann Skrevet 12. november 2015 #19 Skrevet 12. november 2015 Han har relevant jobb og fullført profesjonsutdanning. Gikk også på en utdanning med overvekt av kvinner.TSAnonymkode: d6970...02bI kilo eller i antall?
Egraf Skrevet 12. november 2015 #20 Skrevet 12. november 2015 Å være rar er i seg selv er jo ikke en dårlig ting. Selv så liker jeg litt "rare" gutter. Men det kommer jo helt an på hvordan rar han er. Er han litt skrullete liksom? Eller snakker vi sosialt inkompetent?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå