AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 Tok blodprøver hos legen før helga og nå fikk jeg vite at jeg har litt lavt stoffskiftet og føler jeg er i en periode der det er litt vanskelig og gå ned i vekt. Noen som har erfaringer med lavt stoffskiftet og vektnedgang? Er det vanskeligere og gå ned i vekt hvis man har lavt stoffskiftet? Og er det noe jeg kan gjøre/spise for at stoffskiftet skal bli høyere? Anonymkode: 631b5...4d7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Jeg har erfaring med lavt stoffskifte og vektnedgang. Jeg gikk ned nesten 20 kilo etter at det ble oppdaget at jeg var for lav. Men det var jo også pga medisiner som igjen ga meg et normalisert stoffskifte. Da var vektnedganen like "enkel" som en hvilken som helst annens vektnedgang. Jeg mener da enkel som i at fokus på kost og moderat med trening gjorde det samme med min vekt som det gjør hos de med et velfungerende stoffskifte. Anonymkode: 5be77...fb7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 TS:Takk for tilbakemelding :D Anonymkode: 631b5...4d7
Gjest ulvepopcorn Skrevet 11. november 2015 #4 Skrevet 11. november 2015 Min erfaring er at det ved lavt hvilestoffskifte kam være vanskelig å få i sving forbrenningen. Jeg har alltid spist etter det jeg trodde jeg forbrente (dvs det som er normalt for en person på min alder med mitt ca aktivitetsnivå), men fant ut at jeg lå veldig mye lavere - og da overspiste veldig! Sannsynligvis vil det ta en stund før du får stabil medisinering, og i mellomtiden er det bare å jobbe på som vanlig legen min anbefalte tilskudd av bla selen, sink og jod, noe jeg synes har hatt bra effekt for meg.
Gjest Snuppi Skrevet 11. november 2015 #5 Skrevet 11. november 2015 For å kunne gå ned i vekt, må stoffskifte ditt fungere. Å spise lite karbohydrater og lite fett, små men hyppige måltider hjelper kroppen din til å gå ned i vekt. Kroppen trenger da ikke bruke tid på unødvendige mengder av fett og sukker, før cellene kan få næringen sin til å produsere energi. Fysisk aktivitet er også meget viktig. Anbefaler deg å sjekke ut denne linken: http://www.stoffskifte.org/1265000/
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Tusen hjertelig takk for gode tilbakemeldinger. Mvh en fortvilet trådstarter Anonymkode: 631b5...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå