skjønnhetstips Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Jeg prøver å avvende meg å vaske håret så ofte, men det er en ganske uutholdelig prosess. Og det går ikke. Vasker håret annenhver dag. Dagen etter vask er det ganske fett, og jeg fått litt "høneræv" eller "flyplass" i bakhodet. Dag 2 etter hårvask er det uaktuelt å vise meg offentlig, Da ser det ut som jeg har stått på hodet i en bolle med smelta melange. Så jeg vasker håret annenhver dag, for jeg kan ikke vente lenger enn det. Jeg kan kanskje vente en dag lenger når jeg bruker tørrshampoo, men det er ikke særlig fint da heller. Jeg bruker Batiste sin, og den fjerner fett greit, men jeg blir noe grå i håret, og helt stiv. I tillegg går jeg fort tom for den, og som student kan jeg ikke bare kjøpe ny når jeg går tom. Noen som har noen andre typer å anbefale? Basically går jeg halve måneden tom for tørrshampoo og håret er roten til alt vondt. Jeg må liksom legge opp livet mitt etter hårvasken. Kan jo ikke trene samme dagen som jeg har vasket håret, for da blir det fortere fett.. men kan ikke vise meg med så fett hår så drar ikke på treningssenteret før jeg har vasket håret. Kan ikke finne på noe med venninner fordi håret mitt er stygt, osv. Hvorfor blir ikke håret bedre? Når jeg vasker det sjeldnere burde det ikke bli fett så fort.. I høstferien dro jeg på hytta og vasket ikke håret på en uke, brukte bare tørrshampoo.. Da tenkte jeg at det var såå bra, får da hadde håret kanskje fått litt bedre "utholdenhet". Men neida. Fuck livet.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Reis på hytta igjen og dropp tørrshampoen. Kanskje det blir bedre da. Anonymkode: 930e8...104
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Jeg prøver å avvende meg å vaske håret så ofte, men det er en ganske uutholdelig prosess. Og det går ikke. Vasker håret annenhver dag. Dagen etter vask er det ganske fett, og jeg fått litt "høneræv" eller "flyplass" i bakhodet. Dag 2 etter hårvask er det uaktuelt å vise meg offentlig, Da ser det ut som jeg har stått på hodet i en bolle med smelta melange. Så jeg vasker håret annenhver dag, for jeg kan ikke vente lenger enn det. Jeg kan kanskje vente en dag lenger når jeg bruker tørrshampoo, men det er ikke særlig fint da heller. Jeg bruker Batiste sin, og den fjerner fett greit, men jeg blir noe grå i håret, og helt stiv. I tillegg går jeg fort tom for den, og som student kan jeg ikke bare kjøpe ny når jeg går tom. Noen som har noen andre typer å anbefale? Basically går jeg halve måneden tom for tørrshampoo og håret er roten til alt vondt. Jeg må liksom legge opp livet mitt etter hårvasken. Kan jo ikke trene samme dagen som jeg har vasket håret, for da blir det fortere fett.. men kan ikke vise meg med så fett hår så drar ikke på treningssenteret før jeg har vasket håret. Kan ikke finne på noe med venninner fordi håret mitt er stygt, osv. Hvorfor blir ikke håret bedre? Når jeg vasker det sjeldnere burde det ikke bli fett så fort.. I høstferien dro jeg på hytta og vasket ikke håret på en uke, brukte bare tørrshampoo.. Da tenkte jeg at det var såå bra, får da hadde håret kanskje fått litt bedre "utholdenhet". Men neida. Fuck livet. Tørrshampoen gjør jo det samme som vanlig shampo, fjerner oljene fra hodebunnen, som igjen fører til at hodebunnen lager mer oljer og håret ser fett ut. Du må bare kutte ut tørrshampoen også, ellers kan du like gjerne vaske håret hver dag. Anonymkode: 8bee3...067
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Tro meg: De andre på treningssenteret driter i om du har fett hår. Å vaske håret FØR du trener er jo bare meningsløst.. Her må du skjerpe deg litt. Sett håret i hestehale, så ser ikke folk at det er fett. Tro meg. Når du trener skal du uansett bli svett og ekkel, og INGEN vet om håret ditt ser rart ut fordi du har trent og svettet eller om det var slik da du kom. Og igjen: Ingen bryr seg. Jeg vasker håret 3 ganger i uken, etter hver kampsporttrening. Da er det dyvått av svette. Å ikke vaske det når det er fullt i salt og svette er både ekkelt og kan slite på håret. Anonymkode: c570a...d8c 1
365vinter Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Beskrivelsene dine av situasjonen ga meg dagens latter. Takk for det! Og jeg kjenner meg veldig igjen. Selv gikk jeg fra å vaske håret hver dag til å vaske det annenhver dag for et halvt år siden, og det har enda ikke blitt særlig bedre. Virker håpløst for å være ærlig, og mistenker at det er fordi jeg har tynt hår. Pleier bare å sette det opp andre dagen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Kjenner meg igjen. Vasker annenhver dag men er litt fett på dag 2, dag 3 er det vått. Som gravid trengte jeg bare vaske det 1-2 ganger i uka, så jeg lurer på om det kan være hormonelt at håret blir så oljete? Gjaldt huden og. Prøvd i 1,5 år nå men blir ikke bedre, nå er det faktisk verre enn noen gang. Men jeg har ett tips: å stripe håret vil gjøre det mindre fett. Nå har jeg ikke penger til frisør men da jeg hadde lyse striper hadde jeg ikke dette problemet. Anonymkode: 8282d...683
skjønnhetstips Skrevet 10. november 2015 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2015 Tro meg: De andre på treningssenteret driter i om du har fett hår. Å vaske håret FØR du trener er jo bare meningsløst.. Her må du skjerpe deg litt. Sett håret i hestehale, så ser ikke folk at det er fett. Tro meg. Når du trener skal du uansett bli svett og ekkel, og INGEN vet om håret ditt ser rart ut fordi du har trent og svettet eller om det var slik da du kom. Og igjen: Ingen bryr seg. Jeg vasker håret 3 ganger i uken, etter hver kampsporttrening. Da er det dyvått av svette. Å ikke vaske det når det er fullt i salt og svette er både ekkelt og kan slite på håret. Anonymkode: c570a...d8cAltså, jeg vil jo uansett ikke gå rundt og føle meg stygg og ha dårlig selvtillit. Og det er ikke så lett, for håret legger seg liksom i "lag", og en strigla hestehale er ikke mulig. Jeg blir seende ut som Aileen Wournus. Det er heller ikke treningen som er problemet, det var bare et eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå