AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Blir så irritert i forhold til dette. Mange utlendinger får tilsynelatende stønader og trygder fra NAV for alt mulig, mens en del nordmenn faktisk må krangle seg til rettighetene sine. Det er så irriterende. Urettferdig vil jeg kalle det. I enkelte tilfeller får vi ikke en dritt, selv om behovet helt klart tilsier noe annet.Vi må bruke lang tid på å få disse NAV-ansatte til og i det hele tatt høre på hva vi har å si. Så legges søknaden vår nederst i en bunke på 1000 ark. Deretter går dem gjennom bunken i sneglefart, mens dem bruker halve tiden til å prate i telefonen og drikke kaffe. Så tar dem seg en ekstra lang lunsjpause på minst to timer, for så å dasse tilbake til kontorfløyen. Når vi ringer dem for å høre hvordan ting står til, blir vi bare henvist rundt i ring, fra Per til Pål via Gudrun, så gjennom Ola til Kari via Tor og Asgeir, og deretter til Rolf og Oddmund før vi blir henvist igjen til start. Altså en ny runde med Per, men da må Per tilfeldigvis hente barn i barnehagen. Pål har blitt syk, Gudrun har fått diare, Ola er på fylla, Kari har reist til utlandet, Tor er ute på joggetur, Asgeir har gått tom for strøm, Rolf skal til rådhuset for å spise middag med ordføreren og Oddmund må hjem til kona. Så får vi beskjed om at en vikar ved navn Johanne skal snakke med oss. Men da er klokka 15:30, og hun skal hjem for dagen. Det er så fint med denne jobben her forteller hun oss, for det er tross alt ikke snakk om noe overtid.Tiden den går, ting surrer og står. Du ringer en gang til. Sakte men sikkert blir vi dyttet fram i køen som i en Telenor-kø. Velkommen til NAV, du får nå to valg. Er du privatkunde, tast 1. Er du bedriftskunde, tast 2. For at vi skal kunne hjelpe deg raskest mulig, tast inn telefonnummeret henvendelsen gjelder, eller tast 1 om det gjelder nummeret du ringer fra. Du får nå fire valg. For feil eller problemer med internett, tast 1. For klager på vedtak, tast 2. Ble du tatt med buksene nede, tast 3. Er du usikker på hvem du ringer til, tast 4. Og slik forsetter det i lange baner, til du endelig får snakke med en behandler. Så kommer den uendelige henvisningsbanen tilbake, før person nummer 150 sier at du kanskje skal få hjelp i løpet av det neste halvåret. Alt av utgifter du måtte ha i løpet av denne tiden, som NAV egentlig skulle dekket, må du selvsagt betale for egen regning.Hvis du skulle finne på å klage face to face, blir du ofte møtt av et grettent tryne som utretter om hvor lite penger dem har, eller andre ting som blir usaklige i de aktuelle settingene. Står du på ditt er vel det en enveisbillett til glattcella, fordi du oppførte deg "truende", på grunn av en beskjed. Man har nemlig ikke lov til å klage på tafattheten til NAV, for de er jo konger og dronninger av Norge. De går nesten så langt som å forvente at man skal gi de marsipankake og rådyr champagne som en takk for ingenting. Jo, forresten, de mente at vi skulle takke dem for at de ordnet overnatting på politistasjonen. Og at dem kunne meske seg med godsaker etterpå.Slik føles det for mange nordmenn. Men når Ali Baba og alle vennene hans kommer til Norge, får de full oppvartning på 5-stjernes hotell i flere uker. Ytelsene kommer i strie strømmer, med en eneste gang. Reglene mange nordmenn har blitt grønne i trynet på, gjelder tydeligvis ikke for dem. Og nei så medgjørlige alle plutselig er blitt når Ali Baba kommer. Da lages det i stand store fester og rød løpere nede på de ulike kontorene til NAV. En million til deg og 10 millioner til deg. Da er ikke disse skjemaene og regelverket så nøye lenger.Selvsagt må vi hjelpe de som får bli her, men det er så utrolig irriterende når de får og får, mens andre nesten ikke har til nåla i høystakken i vanskelige perioder. Mange eldre har helt uakseptable forhold på eldresentrene, flere syke får ikke medisinen som funker best for dem fordi staten mener de er for dyr osv. Når vi har råd til å varte opp så mange nye landsmenn, må vi da for fanken ha råd til våre egne også. Jeg er ikke mot innvandring på generelt grunnlag, men et sted går grensen. Den grensen er på god vei til å fylles opp for denne gang, og vel så det. Nå må de norske innbyggerne prioriteres enda mer, og sørge for å lage et akseptabelt tilbud der det trengs som mest. Anonymkode: bc95c...1e3 13
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Herregud, slutt å klage. Og slutt med det tullet at de kommer rett på femstjerners hotell og får alt servert i bøtter og spann. Og det kommer fra en som har hatt en helvete med nav. Anonymkode: 48548...125 17
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Herregud, slutt å klage. Og slutt med det tullet at de kommer rett på femstjerners hotell og får alt servert i bøtter og spann. Og det kommer fra en som har hatt en helvete med nav.Anonymkode: 48548...125Jeg klager så mye jeg vil. Og det er ikke noe tull at utlendinger får og får. Mer enn hva mange av oss får, ofte helt uten videre. Du har ikke kommet fra noe helvete med NAV, når du presterer å skrive dette. Eller så er du utlending, som ikke har fått innvilget hotell som en del av oppholdet ditt, og er sur for det. Ikke vær så politisk korrekt, mange av utlendingene invaderer landet vårt og går i demonstrasjonstog, hvis de får normal mat og normale boforhold. Det er fakta. Det må faktisk venstrevridde fanatikere forstå snart også. Vi hadde faen ikke fått en jævla dritt, om vi dro ned til Pakistan eller Irak. Mange hører om denne folkemassen som kommer hit, og drar bare for å dra. Uten noen egentlig grunn. Utenom å melke staten for penger. De har nemlig hørt at alt er så enkelt her i Norge. Anonymkode: bc95c...1e3 10
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Vil gjerne at du dokumenterer påstanden om at alle utlendinger "får og får" av NAV med en gang de kommer inn i landet. De aller færreste flyktninger har noe som helst med NAV å gjøre før de ev. får opphold og blir bosatt i en kommune.....Og når de så kommer til NAV går de under nøyaktig samme regelverk som alle andre, så hvor de får og får lurer jeg litt på.... Anonymkode: bfded...52f 11
Lothlorien- Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Jeg klager så mye jeg vil. Og det er ikke noe tull at utlendinger får og får. Mer enn hva mange av oss får, ofte helt uten videre. Du har ikke kommet fra noe helvete med NAV, når du presterer å skrive dette. Eller så er du utlending, som ikke har fått innvilget hotell som en del av oppholdet ditt, og er sur for det. Ikke vær så politisk korrekt, mange av utlendingene invaderer landet vårt og går i demonstrasjonstog, hvis de får normal mat og normale boforhold. Det er fakta. Det må faktisk venstrevridde fanatikere forstå snart også. Vi hadde faen ikke fått en jævla dritt, om vi dro ned til Pakistan eller Irak. Mange hører om denne folkemassen som kommer hit, og drar bare for å dra. Uten noen egentlig grunn. Utenom å melke staten for penger. De har nemlig hørt at alt er så enkelt her i Norge. Anonymkode: bc95c...1e3Det som skjer, er at det foregår statlig styrt rasisme mot nordmenn -i vårt eget land. Flyktninger og innvandrere går foran etniske nordmenn i boligkø for eksempel, får full minstepensjon uten å ha jobbet en eneste dag etc. Hvor lenge vil nordmenn flest finne seg i denne rasismen mot oss til fordel for ikke-vestlige innvandrere? Det strider mot folks rettferdighetsfølelse, anstendighet og moral. 12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 I forhold til hva, sa du? Anonymkode: faad6...2ae
Brunhilde Skrevet 11. november 2015 #7 Skrevet 11. november 2015 Jeg klager så mye jeg vil. Og det er ikke noe tull at utlendinger får og får. Mer enn hva mange av oss får, ofte helt uten videre. Du har ikke kommet fra noe helvete med NAV, når du presterer å skrive dette. Eller så er du utlending, som ikke har fått innvilget hotell som en del av oppholdet ditt, og er sur for det. Ikke vær så politisk korrekt, mange av utlendingene invaderer landet vårt og går i demonstrasjonstog, hvis de får normal mat og normale boforhold. Det er fakta. Det må faktisk venstrevridde fanatikere forstå snart også. Vi hadde faen ikke fått en jævla dritt, om vi dro ned til Pakistan eller Irak. Mange hører om denne folkemassen som kommer hit, og drar bare for å dra. Uten noen egentlig grunn. Utenom å melke staten for penger. De har nemlig hørt at alt er så enkelt her i Norge. Anonymkode: bc95c...1e3Bla bla bla... klage, klage, klage. Hvorfor er du på NAV? Gidder du ikke å jobbe og forventer andre skal fø på deg med det de betaler i skatt? Fy flate, storforlangende fyr, du! Fordømmende også! Nei, se å kom deg ut i jobb, så slipper du NAV og så har du ikke noe å klage på lenger! 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Jeg klager så mye jeg vil. Og det er ikke noe tull at utlendinger får og får. Mer enn hva mange av oss får, ofte helt uten videre. Du har ikke kommet fra noe helvete med NAV, når du presterer å skrive dette. Eller så er du utlending, som ikke har fått innvilget hotell som en del av oppholdet ditt, og er sur for det. Ikke vær så politisk korrekt, mange av utlendingene invaderer landet vårt og går i demonstrasjonstog, hvis de får normal mat og normale boforhold. Det er fakta. Det må faktisk venstrevridde fanatikere forstå snart også. Vi hadde faen ikke fått en jævla dritt, om vi dro ned til Pakistan eller Irak. Mange hører om denne folkemassen som kommer hit, og drar bare for å dra. Uten noen egentlig grunn. Utenom å melke staten for penger. De har nemlig hørt at alt er så enkelt her i Norge. Anonymkode: bc95c...1e3kan du ikke bare flytte, da? Anonymkode: da88d...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 kan du ikke bare flytte, da? Anonymkode: da88d...dd7Hvor da? Anonymkode: bc95c...1e3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Etter å ha snakket med en del utlendinger så sitter jeg selv igjen med inntrykket av at de har det godt, kan komme med flere eksempler:Jobber med kollega som bodde i kommunal bolig, hu tjener ikke mye, 13.000 utbetalt, derfor stusset jeg da hun fortalte meg at hun har kjøpt leiligheten sin. Nav hadde spurt om hun var intressert i å kjøpe leiligheten, hun hadde svart at dette har hun ikke råd til, men da hadde dem svart at " det er ikke noe problem, det ordner vi". Annen utlending: Arbeidsledig fembarnsmor, sammen med barnefar som også er arbeidsledig. De har et to etasjers hus med dobbeltgarasje, to biler, mor og eldste datter fikk sertifikatet dekt. Reiser årlig til familie i Amsterdam og Somalia.Utlending nr 3: Klager over at han kun har tre tusen i penger til klær månedlig etter at alt av utgifter og mat er betalt. Som Nav betaler..Utlending nr 4: Alenemor med et barn. Utbetalt av jobben 10.000. 12.000 utbetalt i sosialstønad.. Bor i flott nyoppusset leilighet . Drar med datteren på to ukers Italia ferie hver sommer. Anonymkode: 768a6...ee0 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Bla bla bla... klage, klage, klage. Hvorfor er du på NAV? Gidder du ikke å jobbe og forventer andre skal fø på deg med det de betaler i skatt? Fy flate, storforlangende fyr, du! Fordømmende også! Nei, se å kom deg ut i jobb, så slipper du NAV og så har du ikke noe å klage på lenger! Har jeg sagt at jeg går på NAV? Kjenner du meg? Og tenk om jeg faktisk har en sykdom, som gjør at jeg trenger stønad derfra. Det hadde du ikke tenkt på, nei. Er faktisk ikke lat og forventer ikke støtte uten grunn, jeg er en som bidrar mer enn hva mange andre gidder. Anonymkode: bc95c...1e3 2
Tibbie Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Lord... De får og får? Kjenner du mange utlendinger som er kommet til Norge? Jeg kjenner ikke så mange av de nye ennå, men kjenner et titalls. Både skikkelig etablerte familier med jobb og normal inntekt, kvinner og menn på asylmottak og andre som sliter med etableringen.De får IKKE mer enn oss, og er IKKE bortskjemte! Det er mennesker som skriver sånt som deg som er bortskjemt. Dette er snakk om mennesker som ikke en gang har råd til bussen! Hvor i all verden er de rikere enn oss?Er det ikke Nav/staten som sliter så sinnssykt med late nordmenn som ikke orker å jobbe?Og det med hotell er et ugyldig argument. Du vet like godt som alle andre at det var et nødstilfelle, for å ikke måtte slenge folk på gaten. Om nok mennesker hadde åpnet hjemmet sitt, så hadde det ikke vært nødvendig for Stordalen å spandere dette. 4
Brunhilde Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 (endret) Har jeg sagt at jeg går på NAV? Kjenner du meg? Og tenk om jeg faktisk har en sykdom, som gjør at jeg trenger stønad derfra. Det hadde du ikke tenkt på, nei. Er faktisk ikke lat og forventer ikke støtte uten grunn, jeg er en som bidrar mer enn hva mange andre gidder. Anonymkode: bc95c...1e3Har du sagt at du ikke går på NAV? Dette er internett, du kan si hva faen du vil uten at noen kan sjekke sannhetsgehalten, men min erfaring er at mennesker med dine holdninger ofte , men ikke alltid, går på NAV. Stemple meg gjerne som fordomsfull, men jeg tror ikke at du bidrar eller ikke er lat. Sånn er det bare. Ta det som du vil. Endret 12. november 2015 av Brunhilde 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Jeg lurer på om det er forskjell på "utlendinger" og hva de får? Jeg kjenner noen jeg også nemlig... Det er arbeidsomme folk så nå når de har fått oppholdstillatelse så har de tatt alle de små og store jobber de kan få og har skrapet sammen penger til sertifikat og bil. De leier et hus på treårskontrakt fra kommunen som en overgangsordning, men betaler naturligvis husleie. Huset er enkel standard og kaldt som fy, men de har malt opp etter beste evne så det ser veldig greit ut. Før de fikk oppholdstillatelsen var det en annen sak. De fikk stort sett klær "på mottaket", og hadde støtte til mat, men leiligheten de bodde i lengst var i et hus som skal kondemneres, med maur på badet (i 2. etasje...) og et noe suspekt elektrisk anlegg. Største krisen der var en julaften da strømmen gikk i femtiden på kvelden og de bare måtte legge seg med klær på kl. 21 for å holde varmen. Det var 15-20 minusgrader ute. Sannsynligvis en julaften å minnes i allfall, men ikke av det positive slaget. Som kjent er det ikke mange elektrikere som jobber julaften så det var ikke stort annet å gjøre. Anonymkode: df882...37c 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Etter å ha snakket med en del utlendinger så sitter jeg selv igjen med inntrykket av at de har det godt, kan komme med flere eksempler:Jobber med kollega som bodde i kommunal bolig, hu tjener ikke mye, 13.000 utbetalt, derfor stusset jeg da hun fortalte meg at hun har kjøpt leiligheten sin. Nav hadde spurt om hun var intressert i å kjøpe leiligheten, hun hadde svart at dette har hun ikke råd til, men da hadde dem svart at " det er ikke noe problem, det ordner vi". Annen utlending: Arbeidsledig fembarnsmor, sammen med barnefar som også er arbeidsledig. De har et to etasjers hus med dobbeltgarasje, to biler, mor og eldste datter fikk sertifikatet dekt. Reiser årlig til familie i Amsterdam og Somalia.Utlending nr 3: Klager over at han kun har tre tusen i penger til klær månedlig etter at alt av utgifter og mat er betalt. Som Nav betaler..Utlending nr 4: Alenemor med et barn. Utbetalt av jobben 10.000. 12.000 utbetalt i sosialstønad.. Bor i flott nyoppusset leilighet . Drar med datteren på to ukers Italia ferie hver sommer. Anonymkode: 768a6...ee0Er dette virkelig sant?? Lord... De får og får? Kjenner du mange utlendinger som er kommet til Norge? Jeg kjenner ikke så mange av de nye ennå, men kjenner et titalls. Både skikkelig etablerte familier med jobb og normal inntekt, kvinner og menn på asylmottak og andre som sliter med etableringen.De får IKKE mer enn oss, og er IKKE bortskjemte! Det er mennesker som skriver sånt som deg som er bortskjemt. Dette er snakk om mennesker som ikke en gang har råd til bussen! Hvor i all verden er de rikere enn oss?Er det ikke Nav/staten som sliter så sinnssykt med late nordmenn som ikke orker å jobbe?Og det med hotell er et ugyldig argument. Du vet like godt som alle andre at det var et nødstilfelle, for å ikke måtte slenge folk på gaten. Om nok mennesker hadde åpnet hjemmet sitt, så hadde det ikke vært nødvendig for Stordalen å spandere dette.De fleste som mottar penger fra Nav er ikke late, men syke... Anonymkode: 6536d...5be 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 ja var det ikke en kriminell som fikk 14000 i mnd fra NAV så måtte han gjemme seg i utlandet, og NAV var bekymret for at de ikke fikk betale ut 14000 i mnd fordi han var "borte".. fantastisk system. Anonymkode: 5d7a3...153 3
Gjest Hummels Skrevet 11. november 2015 #17 Skrevet 11. november 2015 Enig med deg ts. Nordmenn skal bare dø ut, mens nordmenn som elsker utlendinger skal leve som muslimer i lag med de og servere de på gullfat. Good luck Norway
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Lord... De får og får? Kjenner du mange utlendinger som er kommet til Norge? Jeg kjenner ikke så mange av de nye ennå, men kjenner et titalls. Både skikkelig etablerte familier med jobb og normal inntekt, kvinner og menn på asylmottak og andre som sliter med etableringen.De får IKKE mer enn oss, og er IKKE bortskjemte! Det er mennesker som skriver sånt som deg som er bortskjemt. Dette er snakk om mennesker som ikke en gang har råd til bussen! Hvor i all verden er de rikere enn oss?Er det ikke Nav/staten som sliter så sinnssykt med late nordmenn som ikke orker å jobbe? Og det med hotell er et ugyldig argument. Du vet like godt som alle andre at det var et nødstilfelle, for å ikke måtte slenge folk på gaten. Om nok mennesker hadde åpnet hjemmet sitt, så hadde det ikke vært nødvendig for Stordalen å spandere dette.Hvor mange bor det hos deg eller dette en sånn regel som ikke gjelder deg fordi at du har en eller annen oppdiktet unnskyldning som du mener er god nok for deg, men ikke gjelder for andre mennesker? Anonymkode: 4e523...09e
Haru Skrevet 12. november 2015 #19 Skrevet 12. november 2015 men nå er jo egentlig OPs åpningspost.......klaging og syting det også 2
Kragebein Skrevet 12. november 2015 #20 Skrevet 12. november 2015 Tråden er ryddet for personangrep.Kragebein, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå