Gå til innhold

skjørtelengde


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tiny i.i.

Hvilken skjørtelengde burde jeg bruke?

Er 162 cm, og har noen kg ekstra. Hofter/rumpe og lår er av "mye-å-ta-i"-sorten, leggene merkelig nok ganske tynne.

*ønsker meg besøk av "motepolitiet" på tvnorge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken skjørtelengde FØLER du deg finest i, da? Som oftest har vi en innebygget sensor som gir oss en pekepinn om hva som ser fint ut.

Selv er jeg litt høyere (167), tynn, men ikke spesielt langbeint. Jeg trives best når skjørtene enten når ovenfor knærne, eller er lange. Jeg har etpar skjørt som når midt på leggen, men føler at jeg ser kortere ut i dem.

Bruk gjerne støvletter til skjørt, det forlenger og gir et rolig inntrykk. Smalere skjørt er også forlengende og gjør at du ser smalere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres litt ut som meg...? Jeg er nøyaktig like høy, er slank, men litt asymmetrisk. :tunge1: Jeg er veldig smal i overkroppen, men har nokså brede hofter og litt store lår. Leggene er tynnere. Jeg har funnet ut at jeg kler best skjørt som har a-fasong og går til rett under kneet. Rett over kneet ser som oftest ikke særlig bra ut, men enkelte typer midt-på-låret-skjørt kan gå bra kombinert med mørke strømper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent samme høyde og fasong! Men noe kommer jo ann på om bena er lange eller ei.. Jeg har ganske korte ben og ser helt forferdelig ut med skjørt i knelengde eller på leggen - ser ut som om jeg har 20 cm ben.. Så jeg liker best å bruke korte skjørt, gjerne mini (sånn midt på låret ca, ikke fjortis-mini!) Ellers så har jeg ett skjørt til litt over knelengde(hverdags)

Bruk samme farge hele veien, spesielt strømper/skjørt, eventuelt sko som matcher. A-form er bra, men ikke for stort! Bedre at det sitter ordentlig, enn at det ser ut som en sekk..

Litt hæl er visst bra, men jeg kan føle meg litt "høne på vagle-pinne" med for snuppete sko (veldig feminine og små i formen).

Ellers er det viktigste at DU føler deg bra -for da har du utstråling, noe som er viktigere enn all "motepoliti" i verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...