Gå til innhold

Noen flere som har tatt trikk, t bane,buss rundt i hele Oslo fordi du kjedet deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ganske alene og deprimert /nedstemt en periode..  Så jeg gjorde det en dag jeg hadde fri.. 

Anonymkode: 3ee9b...553

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, ikke rundt i hele byen. Jeg bodde i Oslo en kort periode, og tok noen trikker til endestoppet og tilbake! Hadde jeg blitt boende lenger, ville jeg nok gjort det ofte.

Skrevet

Jeg har gjort det. :sjenert:

Rett og slett som et forsøk på å reise fra mine egne destruktive tanker. :sad:

Skrevet

Nei, men har tenkt tanken. Jeg elsker å sitte i mine egne tanker når det er mørkt ute, men har ikke gjort det enda. 

• Liker 1
Skrevet

Det hjalp skikkelig for meg.
Siite i halvmørket på en blåtrikk og bare være...akkurat der.:closedeyes:

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg har veldig ofte gått lange turer opp og ned Oslo's gater.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg vil tro at det har den samme effekten...:klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg vil tro at det har den samme effekten...:klemmer:

:kose:

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Har ikke gjort det i Oslo, men i andre byer. Det er deilig å sitte på en buss, titte ut av vinduet med musikk på ørene og bare totalt space ut. Ser ikke noe rart i det :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Ikke i Oslo, men jeg har gjort det i andre byer jeg har bodd. Før gjorde jeg det først og fremst for å ikke sitte hjemme å skade meg selv. Det er noe veldig avslappende med å være på reise med musikk på ørene, selv om jeg ikke skal på et bestemt sted så føler jeg at jeg har lov til å bare sitte der å eksistere.

Skrevet

Jeg synes også det er kjempefint. Da får man samlet tankene litt, slappet av, få litt stemning av utelivet og muligens tatt seg en liten blund. Bor i en litt mindre by, og har ikke tatt så mange langrunder, i og med at jeg ikke vil bli sett på som underlig. Jeg vet jo stort sett hvem de fleste av bussjåførene er, siden jeg har tatt en del buss de siste årene til og fra skole/jobb og sånn. Ofte ser jeg jo også flere av passasjerene som har tatt bussen med meg før. Håper ikke folk ser på det som rart. Bare deilig å slappe av litt.

Anonymkode: 78021...edd

Skrevet

Ikke i Oslo, men i en annen by. 

Da jeg var yngre satt jeg barnevakt til to søsken. Hvis været var dårlig og de hadde mark i rumpa så dro vi på eventyr (de kalte det for det). Vi pakket niste og satt oss på bussen, tok den til siste stoppet også hele veien hjem igjen. 
De syntes det var kjempe spennende. Vi tok bussen fra meg til sentrum, også valgte de den ruten de ønsket via kartet i busskuret. Det var (er enda sikkert) et stooort kart som viser hvor alle rutene går.  Også satte vi oss på den bussen de valgte og tok den til siste holdeplass og tilbake til sentrum, der byttet vi buss og dro hjem. 
Billig tur og de elsket det! Gjorde det flere ganger for de hadde det kjempe morsomt. Da det regnet så ringte moren meg og spurte om jeg kunne ta de med på et lite eventyr, for de hadde så lyst og sluttet aldri å prate om det. Brukte å kjøpe litt godteri også dro vi innom en butikk og kjøpte boller, juice eller noe annet godt hvis vi ikke lagde nisten sammen før vi dro. 
Første gangen gjorde jeg det fordi det regnet, de hadde mark i rumpa og foreldrene mine holdt på å gå på veggen av støynivået, så vi tok bussen og de kalte det for eventyr :fnise: Små barn, store gleder. 

Jeg og venninner har tatt bussen hjem også ikke gått av og tatt den til siste stopp også helt hjem igjen. Mest fordi vi brukte å sitte i busskuret å prate for vi hadde så mye å prate om. Dette var før facebook, MSN og internett var vanlig. En gang satt vi på bussen i flere timer, fordi bussmannen var kjekk og vi orket ikke å gå av bussen, hobbyproblemer delux :skratte:

Det hørtes så koselig ut! Skulle gjerne vært med dere, for dette hørtes rett og slett ut som idyll. :)

Litt off topic, men var det helsøsken, halvsøsken eller stesøsken? :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 10.11.2015 den 0.41):

Det hørtes så koselig ut! Skulle gjerne vært med dere, for dette hørtes rett og slett ut som idyll. :)

Litt off topic, men var det helsøsken, halvsøsken eller stesøsken? :)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Pleide ta bussen eller trikken til et nytt område, så vandret jeg rundt der bare for å se. Flott måte å bli kjent med byen på :)

• Liker 1
Skrevet

Ikke i Oslo men andre byer. Er jo litt morro da. En gang skulle vi ta bussen hjem, (der jeg studerte, vi hadde ikke tatt så mye buss før) det kom en buss og vi spurte om den skulle dit vi skulle av. Ja, men den skulle først kjøre en runde i andre delen av byen så vi var egentlig for tidlig ute. Det var midt på vinteren så vi bare gikk på bussen og ble med den runden. 

En annen gang da jeg bodde i hjembyen var jeg og en venninne i byen PG vi kjeda oss. Alle bybusser går jo til stasjonen til slutt, så vi bare hoppa på en buss og kjørte rundt i en halvtime og gikk av på stasjonen. Selv om det hadde tatt et kvarter å gå til stasjonen fra der vi var hehe. Er litt morro da:)

Anonymkode: 421be...4b6

Skrevet

Mange ganger hvis jeg kjeder meg. Går av et tilfeldig sted og vandrer litt rundt med musikk på øret så tar jeg bussen et annet sted. Gjør det når jeg ikke har noen planer.

På søndag dro jeg til abildsø og gikk tur fra der til skullerud. Tok så buss til Oslo s og buss derfra til sagene. Kjøpte meg en kopp kaffe og gikk akerselva opp til Nydalen.  Kjøpte noen blomster på plantasjen og tok trikk til løkka hvor jeg spiste lunsj så dro jeg hjem☺☺☺

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå fikk jeg faktisk lyst til det :fnise: Jeg er en av dem som elsker mørket. Synes den mørke tiden er kjempe koslig! Kan pakke meg inn i deilig ull og et stort skjerf å bare gå i mine egne tanker. Jeg elsker å kjøre bil når det er mørkt, men tar ikke bilen bare for å kjøre en tur når jeg ikke skal noe. Kanskje jeg synes bussen er like koslig i mørket. Tror jammen jeg skal prøve det iløpet av uken :)

Endret av Lady
Skrevet

Ja, gjorde det ofte i Oslo, og gjør det ofte i byen jeg bor i nå. Synes det er koselig å ta buss :)

Skrevet

Jeg har gjort det. :sjenert:

Rett og slett som et forsøk på å reise fra mine egne destruktive tanker. :sad:

stakkars. kle:kose:

Anonymkode: cf084...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...