Gå til innhold

Nye boots (litt trangt om lpassen ved tåspissen)

Anbefalte innlegg

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Kjøpte meg et par svarte, spisse boots i london. Size 7. De ser kjempe fine ut og var kjempe billige og jeg liker dem godt. Jeg har ikke brukt dem ennå. Skulle til å gjøre det i dag, men de gjorde litt vondt. Så nå sitter jeg med bootsene på. tenkte jeg skulle gå litt med dem på hjemme så de utvider seg. Så spørsmålet her er da, vil de utvide seg slik at jeg kan gå med ute, uten å få noe særlig gnagesår o.l? det gikk opp for meg nå at jeg kanskje aldri kan gå med de ute og må kanskje gi de bort. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til skomakeren og få de blokket litt i bredden så blir de sikkert passe. Det koster ikke mye, og er verdt pengene. Så slipper du og gå dem ut også.

De må stå der en dag eller 2 for at det skal ha noen effekt, så henter du de etter det.

Evt. kan skobutikken gjøre det for deg gratis om de har en blokk.

Hvis du ikke har mulighet til å levere de hos en skomaker kan du kjøpe "leather stretch" som er en spray du sprayer inni skoen FØR du tar dem på. Det hjelper at skinnet strekkes raskere.

Skrevet

Gjennombløt dem skikkelig og gå med dem så lenge du er hjemme, gjerne over mange dager. Du kan også stappe dem med vått avispapir, men å ha dem på føttene er nok best, for da blir de varmet opp. Du kan gjerne hjelpe til litt med hårføneren også. Kan ikke garantere deg at det kommer til å hjelpe, men jeg har i hvert fall god erfaring med det. Ellers kan vel en skomaker blokke dem ut, men ærlig talt vet jeg ikke om en eneste skomaker lenger. Har de dødd ut, mon tro? :klø:

Skrevet

Ja regner jo med at det fortsatt finnes noen, men alle skomakerne jeg visste om før har forsvunnet. :(

Skrevet

Det er sikkert mange som må legge ned fordi det er så få folk som gidder å fikse skoene sine når det skjer noe med dem.

De blir vel som oftest kastet.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Takk for masse fine svar! jeg skal å med de noen dager nå. Så skal jeg gå å kjøpe nye såler..noe mykt og varmt. Og hvis de ikke blir noe bedre så tester jeg ut den stretcher greia....eller i verste fall dra til skomaker. takk jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...