AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Nå bruker jeg den såpa spesiallaget for treningstøy. Men jeg er usikker på om det funker i det hele tatt. Enten liker jeg ikke lukta av såpa, eller så funker den ikke i det hele tatt. Synes det lukter funky av alt tøy. Noen som synes det samme? Vasker alltid på 40 grader uten skyllemiddel. Anonymkode: eab28...d6b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Bruk vanlig flytende vaskemiddel, ikke for mye. Vask kun treningstøy, ikke ha det sammen med bomull eller andre stoffer. Anonymkode: 0a4c5...015
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Jeg vasker treningstøy sammen med alt annet tøy som skal vaskes på 40 grader. Jeg bruker helt vanlig Omo pulver, og har både syntetisk og bomull i herlig blanding. Jeg har ikke noe problem med rar lukt. Anonymkode: 47edb...ba2 4
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Jeg vasker det meste av treningstøy på 60 grader, men tightsen som ikke tåler så mye vasker jeg på 50. Synes ikke det er nok med 40 grader. Bruker vanlig OMO vaskemiddel og ingen skyllemiddel. Har aldri luktet rart av klærne mine
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Jeg vasker treningstøy sammen med alt annet tøy som skal vaskes på 40 grader. Jeg bruker helt vanlig Omo pulver, og har både syntetisk og bomull i herlig blanding. Jeg har ikke noe problem med rar lukt. Anonymkode: 47edb...ba2Jeg også vasker treningstøy sammen med bomull.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Jeg vasker det meste av treningstøy på 60 grader, men tightsen som ikke tåler så mye vasker jeg på 50. Synes ikke det er nok med 40 grader. Bruker vanlig OMO vaskemiddel og ingen skyllemiddel. Har aldri luktet rart av klærne mineKlær med stretch bør ikke vaskes på over 40 grader, siden stretch-materialet blir ødelagt av høyere temperaturer. Men altså, det er jo ikke alle plagg det er krise om mister litt av stretchen. Tights og bh-er og slikt kan være dumt om blir slappe, men t-skjorter er det kanskje ikke så nøye med om de uansett ikke er av typen kondomtrang i utgangspunktet. Anonymkode: 47edb...ba2 1
Gjest Sukkerbit Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Klær med stretch bør ikke vaskes på over 40 grader, siden stretch-materialet blir ødelagt av høyere temperaturer. Men altså, det er jo ikke alle plagg det er krise om mister litt av stretchen. Tights og bh-er og slikt kan være dumt om blir slappe, men t-skjorter er det kanskje ikke så nøye med om de uansett ikke er av typen kondomtrang i utgangspunktet. Anonymkode: 47edb...ba2Jeg har vasket treningstights på 50 grader eller høyere. Den tightsen jeg har brukt frem til nå har jeg hatt i 3 år og den er ikke ødelagt i stretchen. T-skjorter vasker jeg gjerne på 60.
Gjest Margit Spat Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 (endret) Tar det lang tid fra du har brukt tøyet til du vasker det? Og blir det liggende slik at det er litt rått en periode før vask? F.eks mange dager sammenkrøllet nederst i skittentøyskurven uten at det er ordentlig tørt før det havnet der? Slike faktorer kan gjøre at ubehagelig lukt setter seg.Ellers har man jo den evige diskusjonen om eddik er bra eller ikke i vaskemaskinen. Jeg skal ikke begi meg inn på akkurat den her, men du kan bløtlegge treningstøyet i en balje med vann og en dæsj med eddik med en gang det er brukt. Deretter skyller du det, henger det til tørk, og vasker det ved en passende anledning. Hvis du vil vaske det med en gang etterpå, så trenger det ikke henges til tørk først. Det er selvsagt vanlig, hvit eddik som koster en slikk og ingenting i matbutikken som brukes. Endret 10. november 2015 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Jeg vasker med neutral vaskemiddel på 40 grader og har en liten skvett med eddik som skyllemiddel. Det har funket på typen sine svette t-skjorter. Anonymkode: 96c4a...f40
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Tar det lang tid fra du har brukt tøyet til du vasker det? Og blir det liggende slik at det er litt rått en periode før vask? F.eks mange dager sammenkrøllet nederst i skittentøyskurven uten at det er ordentlig tørt før det havnet der? Slike faktorer kan gjøre at ubehagelig lukt setter seg.Ellers har man jo den evige diskusjonen om eddik er bra eller ikke i vaskemaskinen. Jeg skal ikke begi meg inn på akkurat den her, men du kan bløtlegge treningstøyet i en balje med vann og en dæsj med eddik med en gang det er brukt. Deretter skyller du det, henger det til tørk, og vasker det ved en passende anledning. Hvis du vil vaske det med en gang etterpå, så trenger det ikke henges til tørk først. Det er selvsagt vanlig, hvit eddik som koster en slikk og ingenting i matbutikken som brukes. Jeg slenger aldri treningstøyet i skittentøyskurven. Siden de ofte er fuktige når jeg tar de av meg, så ligger de på gulvet uten varmekabler eller henges opp. Vasker treningstøy en gang i uka. Vasker en maskin med kun treningstøy. Vil ikke blande. Jeg har vasket med OMO Activ men innimellom bare vanlig vaskepulver. Tror jeg skal ta det mer med vanlig vaskepulver. Det lukter ikke svette at tøyet når det er nyvaska. Jeg synes bare ikke det lukter rent heller. Klarer ikke å bli komfortabel med lukta, så antar såpa ikke funker som den er lovet Har innimellom brukt eddik. Hender jeg skylder av direkte etter trening i vann med litt eddik. Men jeg ble litt lei av å gjøre det. Anonymkode: eab28...d6b
Gjest Cartina Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg vasker treningstøy alene på sportsprogram med vaskemiddel beregnet på treningstøy. Det er såpass dyrt at jeg vil ta vare på det. Det ser fortsatt like fint ut som da det var nytt og det har aldri luktet vondt. Edit: Jeg bruker alt jeg har før jeg vasker så det blir ofte liggende endel dager. Endret 14. november 2015 av Cartina
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Nå bruker jeg den såpa spesiallaget for treningstøy. Men jeg er usikker på om det funker i det hele tatt. Enten liker jeg ikke lukta av såpa, eller så funker den ikke i det hele tatt. Synes det lukter funky av alt tøy. Noen som synes det samme? Vasker alltid på 40 grader uten skyllemiddel. Anonymkode: eab28...d6bJeg bruker alltid OMO vaskepulver. Ikke skyllemiddel, for alt treningstøyet mitt er stretsj. Men jeg har prøvd OMO Active. DA begynte tøyet å stinke av svette. Så tydeligvis har du samme erfaring. Utrolig merkelig siden det vaskemiddelet liksom skal være tilpasset treningstøy... Anonymkode: 0f158...8b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå