Gå til innhold

Hva er ditt favorittmaleri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt favorittmaleri? Og hvorfor?

Anonymkode: b52bc...bd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ivan the terrible and his son Ivan... av Ilya Repin. Jeg vet ikke om jeg vil si det er mitt absolutte favorittmaleri, men det er det bildet som gjør sterkest inntrykk på meg. Måten Repin har malt øynene til Ivan den grusomme, lyset i rommet, hendene (til de begge), hele bildet er helt mesterlig malt.

Endret av Agathe
  • Liker 3
Skrevet

Ivan the terrible and his son Ivan... av Ilya Repin. Jeg vet ikke om jeg vil si det er mitt absolutte favorittmaleri, men det er det bildet som gjør sterkest inntrykk på meg. Måten Repin har malt øynene til Ivan den grusomme, lyset i rommet, hendene (til de begge), hele bildet er helt mesterlig malt.

Wow, dette har jeg ikke sett før. Så fantastisk det var! Selv må jeg være så lite original og si at jeg er veldig glad i Brudeferd i Hardanger

Anonymkode: b73cb...a95

• Liker 1
Skrevet

Mitt er Roser av P. S. Krøyer, men det kommer overhodet ikke til rette når de sees på denne måten.

Anonymkode: dd314...3d8

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Edvard Munch - Pikene på broen. Vet ikke hvorfor, men har bare alltid likt det. 

Skrevet

Kristus-bildene av Henrik Sørensen. Han har malt flere liknende motiver.

Skrevet (endret)

Klimt, Kysset

160px-Gustav_Klimt_016.jpg

Endret av visp
  • Liker 1
Skrevet

Umulig å ha bare ett, men Pike med perleøredobb og Kysset over her kommer høyt opp på listen.

The Newborn/Jesu fødsel av Georges de la Tour er også med. Er noe helt spesielt med det lyset  han har fått til.

Skrevet (endret)

Harald Solberg; Vinternatt i Rondane.

Fordi det er et mesterstykke og gir et fantastisk inntrykk av den golde naturen.

is.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

Selvportrettene til Frida Kahlo

Skrevet

Kan ikke nevne et spesifikt maleri, men er veldig glad i abstrakt ekspresjonisme, da spesielt Frankenthaler men også Motherwell, Diebenkorn og flere. 

Skrevet

The Lady of Shalott ( 1888 )

shalott6.jpg

Anonymkode: b9e1b...1c9

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Klimt, Kysset

160px-Gustav_Klimt_016.jpg

Enig. Det er fantastisk. 

Skrevet

Liker godt maleriene til Leonardo Davinci, spesielt "damen med hermlinen"

300px-The_Lady_with_an_Ermine.jpg

Skrevet

Alt av Hieronymus Bosch. Hadde min største kunstopplevelse da jeg oppdaget maleriene hans i Prado-museet i Madrid. Grusomme detaljer.

Anonymkode: faf65...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...