Gå til innhold

blir gul av foundationen jeg bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg har prøvd å sette meg inn i dette lenge nå, men forstår ikke så mye av det. Jeg har kjøpt en fondation som heter "true match 2.R/2.C Vanille rose" av Loreal. Mange som anbefalte true match sin foundation. Problemet er bare jeg blir gul av den. Noen som vet hvorfor? Har lest at dette har noe med undertonen å gjøre? Og hvilken type av true match burde jeg kjøpe? Jeg er ofte veldig rød i ansiktet. Men selv om jeg bruker en grønn farge korrigerende krem blir denne foundation gul hos meg. 

Anonymkode: 6fa39...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til fargekodene i True Match, men det høres ut som at du har mer rosa undertoner i huden din enn gule. Altså at du sannsynligvis har litt kjølig hudtone? Vanskelig å si med sikkerhet sånn over internett så klart.

Prøv derfor en mer nøytral eller kald tone neste gang du kjøper foundation. Og kanskje be om hjelp til å velge riktig :)

Skrevet

Blir den gul umiddelbart etter du har lagt den, eller er det noe som kommer etterhvert? Det kan hende foundationen okiderer (når den kommer i kontakt med oksygen). Da må du nesten bare bytte merke.

Anonymkode: 8b607...0ec

Skrevet

Ja det er noe med fargetoner, google skin tones make up chart eller noe.
Noe med de som har blåe blodårer skal ha gulaktig foundation siden de er litt rosa til vanlig, og
de som har grønne blodårer skal ha rødaktig foundation, husker ikke helt regla så google det med skin tones og finn den som kjennetegner din! :) Du kan også stikke innom en sminkesjappe/parfymeri å spørre der så måler de helt riktig hudtone for deg gratis

Anonymkode: a6cfc...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...