Gå til innhold

kan ikke være meg selv lengre, gutter tror jeg er interessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en omgjengelig og en hyggelig person, prøver å behandle alle med respekt og høflighet. Smiler mye og ler mye når jeg er i en sosial setting. Like å være i godt humør og å inkludere andre. Jeg er også singel og jeg trives med dette, og er absolutt ikke på jakt etter en partner. Men, det er veldig mange gutter som tror jeg er interessert i dem og som jeg begynner å oppfatte som innpåslitne. Kan heller ikke vite med sikkerhet at de er interessert i meg (og kan dermed ikke informere dem om at jeg ikke liker de på den måten), siden de ikke forteller meg at de er interessert i meg, men viser meg likevel tydelig med væremåten at de liker meg på en viss måte. Hadde vært fint om det er menn her inne som kan fortelle meg hvilken oppførsel som tyder at gutter er interesserte. 

Og så er det så typisk at den ene gutten som jeg syns er interessant, ikke virker interessert i meg..

Anonymkode: f339e...0ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en omgjengelig og en hyggelig person, prøver å behandle alle med respekt og høflighet. Smiler mye og ler mye når jeg er i en sosial setting. Like å være i godt humør og å inkludere andre. Jeg er også singel og jeg trives med dette, og er absolutt ikke på jakt etter en partner. Men, det er veldig mange gutter som tror jeg er interessert i dem og som jeg begynner å oppfatte som innpåslitne. Kan heller ikke vite med sikkerhet at de er interessert i meg (og kan dermed ikke informere dem om at jeg ikke liker de på den måten), siden de ikke forteller meg at de er interessert i meg, men viser meg likevel tydelig med væremåten at de liker meg på en viss måte. Hadde vært fint om det er menn her inne som kan fortelle meg hvilken oppførsel som tyder at gutter er interesserte. 

Og så er det så typisk at den ene gutten som jeg syns er interessant, ikke virker interessert i meg..

Da er det jo kanskje det samme for dem? Typisk at den ene jenten som han synes er interessant, ikke virker interessert i han :P

Hvis du ikke vil si direkte at du ikke er interessert så kan du jo bare nevne en gang at du er veldig glad for at du er singel og er egentlig ikke ute etter et forhold eller noe slikt.

Anonymkode: b21bd...569

• Liker 2
Skrevet

De er nok interessert i deg fordi du er en omgjengelig person og lettere å komme i kontakt med enn andre jenter. Om du vil unngå at de tror du er på jakt eller unngå at de blir innpåslitne ville jeg nevnt en fiktiv kjæreste i en "tilfeldig" setting, "oi to sek må bare svare typen på meld" eller oppført deg mere guttete enn smilende for å ikke vise de noen feminine flørtende sider som kan tiltrekke de enda mer.

Anonymkode: 419e2...1cc

• Liker 1
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil si direkte at du ikke er interessert så kan du jo bare nevne en gang at du er veldig glad for at du er singel og er egentlig ikke ute etter et forhold eller noe slikt.

Hadde jeg vært en av disse som var betatt av TS, så hadde det der aldri virket. Det eneste jeg ville tenkt hvis hun hadde sagt det er "aha, hun dater ikke aktivt for tiden". Også ville jeg tenkt, "flott! Mindre sjanse at hun faller for en annen, større sjanse for at hun får følelser for meg"

Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Hadde vært fint om det er menn her inne som kan fortelle meg hvilken oppførsel som tyder at gutter er interesserte. 

• Han ser unaturlig mye på deg
  • Han oppsøker deg mye 
  • Invitasjon til å være med på ting bare sammen med han
  • Han tar mye kontakt på sosiale medier
  • Han oppsøker kroppskontakt (stryking på ryggen, klemme etc.)
  • Komplimenter (så fin du ser ut, så godt du lukter, så fine klær du har på deg etc.)
Skrevet

Haha.  Luksusproblem.☺ 

Støtter det som er sagt i innlegget over.  Men er du i tvil så er du ikke i tvil for å si det slik. Da er de interessert som regel. Men du som er så ærlig og høflig og behandler alle med respekt  har  vel ikke ha noe å tape på å fortelle saken slik som den er.. Eller? 😉 og hvis det er slik at du tok feil og han ikke var interessert så får du bruke litt selvironi og le litt sammen med han av situasjonen... Ingen som dør av det. 

Skrevet

Menn kan ikke bare være venn med kvinner ....slik du oppfører deg TS så virker du til å være ei lita luremus. 

Dette har vært kjent lenge og at du ikke har fått med deg det er jo rart i seg selv..

Anonymkode: 28036...02e

Skrevet

Da er det jo kanskje det samme for dem? Typisk at den ene jenten som han synes er interessant, ikke virker interessert i han :P

Anonymkode: b21bd...569

Det kan sikkert stemme, men jeg opplever dette med de fleste gutter jeg møter, og det begynner å bli litt frustrerende. Jeg prøver bare å være hyggelig med alle. Har tenkt litt på å nevne det, for det er jo det som er sannheten, jeg er ikke ute etter noe, jeg trives med singeltilværelsen. 

De er nok interessert i deg fordi du er en omgjengelig person og lettere å komme i kontakt med enn andre jenter. Om du vil unngå at de tror du er på jakt eller unngå at de blir innpåslitne ville jeg nevnt en fiktiv kjæreste i en "tilfeldig" setting, "oi to sek må bare svare typen på meld" eller oppført deg mere guttete enn smilende for å ikke vise de noen feminine flørtende sider som kan tiltrekke de enda mer.

Anonymkode: 419e2...1cc

Jeg er lett å komme i kontakt med, ettersom jeg prøver å inkludere andre og smiler en del, men det er bare for å være hyggelig, jeg har null baktanker med det. Jeg er aktiv i frivillige og politiske organisasjoner, og der er jo "alle" jentene hyggelige og pratsomme, så jeg skiller meg jo ikke ut på den måten. Disse folkene legger meg også til på sosiale medier, så å si at jeg har kjæreste, er nok ikke aktuelt, de vil jo finne ut at jeg ikke har det.

Hadde jeg vært en av disse som var betatt av TS, så hadde det der aldri virket. Det eneste jeg ville tenkt hvis hun hadde sagt det er "aha, hun dater ikke aktivt for tiden". Også ville jeg tenkt, "flott! Mindre sjanse at hun faller for en annen, større sjanse for at hun får følelser for meg"

Takk for svar - det har jeg ikke tenkt på, men det høres ut som at det kan stemme.

Skrevet
  • Han ser unaturlig mye på deg
  • Han oppsøker deg mye 
  • Invitasjon til å være med på ting bare sammen med han
  • Han tar mye kontakt på sosiale medier
  • Han oppsøker kroppskontakt (stryking på ryggen, klemme etc.)
  • Komplimenter (så fin du ser ut, så godt du lukter, så fine klær du har på deg etc.)

Jeg kjenner seks gutter som ser unaturlig mye på meg, oppsøker meg hele tiden i sosiale situasjoner og inviterer meg med på ting og gir meg komplimenter, disse syns jeg er intense, men de tar ikke kontakt på sosiale medier (heldigvis!!) og oppsøker ikke kroppskontakt (heldigvis igjen!!). Det er tre som tar MYE kontakt på sosiale medier (daglig, og det er slitsomt), så jeg har sluttet å svare. Også er det disse som "følger" etter meg, prøver å bli bedre kjent, etc. 

Haha.  Luksusproblem.☺ 

Støtter det som er sagt i innlegget over.  Men er du i tvil så er du ikke i tvil for å si det slik. Da er de interessert som regel. Men du som er så ærlig og høflig og behandler alle med respekt  har  vel ikke ha noe å tape på å fortelle saken slik som den er.. Eller? 😉 og hvis det er slik at du tok feil og han ikke var interessert så får du bruke litt selvironi og le litt sammen med han av situasjonen... Ingen som dør av det. 

Det er sikkert et luksusproblem, men det er plagsomt. Jeg vil jo ikke at gutter skal tro at jeg er interessert når jeg ikke er det. Og som regel er det menn jeg ikke syns er spesielt interessante. Så da er alternativet å "endre" på meg selv. 

Skrevet

Menn kan ikke bare være venn med kvinner ....slik du oppfører deg TS så virker du til å være ei lita luremus. 

Dette har vært kjent lenge og at du ikke har fått med deg det er jo rart i seg selv..

Anonymkode: 28036...02e

Selv om du ikke kan være venner med kvinner, betyr det ikke at det gjelder for alle menn. Jeg har guttevenner som ikke er interesserte i meg, men så har du disse som tydelig viser at de er interessert. Så - det å være pratsom og hyggelig, er å være en luremus? Javel, da får jeg bli mindre inkluderende og pratsom da. 

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg kjenner seks gutter som ser unaturlig mye på meg, oppsøker meg hele tiden i sosiale situasjoner og inviterer meg med på ting og gir meg komplimenter, disse syns jeg er intense, men de tar ikke kontakt på sosiale medier (heldigvis!!) og oppsøker ikke kroppskontakt (heldigvis igjen!!). Det er tre som tar MYE kontakt på sosiale medier (daglig, og det er slitsomt), så jeg har sluttet å svare. Også er det disse som "følger" etter meg, prøver å bli bedre kjent, etc. 

Det er ikke alltid så lett å skille mellom vennelighet og interesse når det gjelder damer. Jeg kan bare snakke for meg selv, men tar jeg kontakt og vil prate ekstra utover hyggelig smaltalk så er jeg interessert. Det skjer svært sjeldent at jeg tar kontakt med damer fordi jeg ønsker vennskap. Hadde jeg gjort en av tingene nevt i teksten over her hadde jeg mest sansynlig vært interessert.

Kan gi et eksempel på problemet ditt hvor jeg var en av guttene som tok kontakt. Det var en dame på skolen jeg likte veldig godt, hun likte meg også og synes jeg var en fin person. Mens vi gikk på skolen gjorde hun flere av de typiske jentegreiene som damer gjør når de er interessert. Basicly gjorde hun seg tilgjengelig slik at jeg kunne ta kontakt. Det var en ting som gjorde meg forvirret og det var hun aldri tok kontakt med meg først. Jeg forstod heller ikke hvorfor hun strevde så med å være tilgjengelig?, og hvorfor ble hun sur når jeg ikke kommer bort hvis hun ikke var interessert? Jeg hadde ikke reagert eller gjort noen av de tingene hun gjorde om jeg ikke var interessert i den personen. Hun ble også sur og furten når jeg en gang nevnte at jeg skulle være med en annen dame. Siden hun ikke tok kontakt eller tok initiativ til meg tenkte jeg at hun ikke var særlig interessert. Jeg sa til slutt at jeg likte henne og fikk da høre at hun likte meg som en venn. Selv tror jeg at hun likte meg på et tidspunkt, men at det dabbet av for henne. Jeg klarer i alle fall ikke å snu hodet mitt rundt hvorfor hun gjorde alle tingene hun gjorde om hun ikke var interessert. Hvis hun bare ville være venner, hvorfor ble hun sur når jeg sa jeg skulle være med en annen dame. Makes no sence.. 

Så ja, man blir dønn forvirret av dette hyggelig opplegget :PNår jeg først møtte henne spurte hun om jeg skulle være med på ulike fester og arrangementer. En annen ting er at dere kan si en ting, men mene noe annet. Ofte forstår man ikke hva dere egentlig mener før det har gått litt tid og man ser hvordan dere oppfører dere. 

Så tror jeg ikke det er slik at guttene du nevner nødvendigvis tror du er interessert i dem, men de er interessert i deg, og derfor tar de kontakt og spør deg med på ting.

Endret av Minesveiper
Skrevet

TS, Det er flere problemer:

1. Samfunnet, eller rettere, damene, legger opp til at det er mannfolkene som skal være frempå, flørte og gi komplimenter
2. Damer flørter gjennom blikk, smil, være hyggelige, vise interesse for en person de er interessert i
3. Damer er ikke frempå, gir ikke komplimenter, ber ikke mannfolk med ut på date
4. Mannfolk forventes å være frempå

Det betyr at... mannfolk MÅ være frempå, særlig så snart de møter noen som viser bare litt interesse. Damer, derimot, lener seg tilbake og forventer at det skal komme horder med prinser ridende på hvite hester så disse små prinsessene kan sitte der, godt tilbakelent, og bare velge og vrake.

Dette er en dårlig løsning. Men så lenge kvinner ikke ønsker noen forandring blir det heller ingen forandring. Det skaper slike problemer i hverdagen som de du opplever. Dessverre.

Anonymkode: f72a7...0cf

• Liker 3
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Det er sikkert et luksusproblem, men det er plagsomt. Jeg vil jo ikke at gutter skal tro at jeg er interessert når jeg ikke er det. Og som regel er det menn jeg ikke syns er spesielt interessante. Så da er alternativet å "endre" på meg selv. 

Den dagen det dukker opp en mann i livet ditt som du faller for, og dere blir kjærester, så burde pågangen roe seg. Ellers må jeg si at utfra sånn du beskriver situasjonen din, så virker du å ha det veldig bra tross alt. Tenk på alle damer der ute som sliter med å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. 

Skrevet

Haha.. har samme problemer bare at jeg faktisk er opptatt! Menn svermer som fluer , tar kontakt , sender mld eller noe hele tiden, enda jeg avviser og sier jeg har mann. Blir bedt med ut på kafe, kjøretur osv?? Skjønner ikek hva det er med menn. Jeg vil si jeg er over snittet pen i forhold til andre på min alder og jeg kler meg ganske kvinnelig. Kan det være det?

Anonymkode: 46f09...8eb

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

TS, Det er flere problemer:

1. Samfunnet, eller rettere, damene, legger opp til at det er mannfolkene som skal være frempå, flørte og gi komplimenter
2. Damer flørter gjennom blikk, smil, være hyggelige, vise interesse for en person de er interessert i
3. Damer er ikke frempå, gir ikke komplimenter, ber ikke mannfolk med ut på date
4. Mannfolk forventes å være frempå

Det betyr at... mannfolk MÅ være frempå, særlig så snart de møter noen som viser bare litt interesse. Damer, derimot, lener seg tilbake og forventer at det skal komme horder med prinser ridende på hvite hester så disse små prinsessene kan sitte der, godt tilbakelent, og bare velge og vrake.

Dette er en dårlig løsning. Men så lenge kvinner ikke ønsker noen forandring blir det heller ingen forandring. Det skaper slike problemer i hverdagen som de du opplever. Dessverre.

Anonymkode: f72a7...0cf

Det punktet er jeg ikke enig i. Damer tar kontakt og er frempå med menn de er interessert i. Det er ikke alle som spør en ut på date, men de gjør seg tilgjengelige og signaliserer interesse. 

Skrevet

"du er som en bror for meg" fungerer fint dersom settingen er riktig. Eventuelt nevne at du absolutt ikke er interessert i et forhold eller dating (dersom det er slik for deg), pleier å skremme dem unna. 
Etter erfaring fungerer det ikke å konfrontere dem om det, da risikerer man et ødelagt vennskap eller en kleinhet som kan vare over flere måneder. Likevel er alle vennskap forskjellige, så bare å prøve seg frem med små hint og heller ta det opp med dem det gjelder dersom det blir for ille. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...