Gå til innhold

Ondskapens Hjem (Mockingbird Don't Sing)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje so veldig koselig den nei... :-?

Skrevet

Ja jeg såg den. Tragisk film, dum slutt. Og så satt jeg og irriterte meg på at hun søte snille sympatiske unge damen der ikke kunne heve stemmen, trampe i gulvet og bruke noen kraftord, sette enkelte på plass. Hun var jo bare snill, prøvde jo liksom å hjelpe, men det var så forsiktig og prøvende. Jeg bare satt her og hoppet i stolen mens jeg hadde ørten forslag til hva hun burde sagt. Hun burde jo skjellt ut den moren ! Ikke funnet seg i kritikken. Men sagt at "hallo ! har JEG ødelagt henne?? Det er DU og mannen din som har ødelagt henne da dere holdt henne fanget og misshandlet henne!. Faktisk så trenger hun å jobbe med språket slik, det er derfor vi må mase, om du lar henne slippe, så tar du også fra henne sjansene til noen gang å lære å snakke .ditt grusomme menneske .....! " osv osv osv

:oops: . Ble litt revet med av den filmen jeg. Iallefall, hun moren skulle blitt ristet ordentlig og fått høre i klartekst om datterens muligheter ,

Fikk vi vite noe om jenta på slutten? Endte hun opp vandrende rundt på en institusjon?

Minner foresten om en annen film. En skikkelig ekkel en. Der holdt de datteren fanget i et hundebur, og faren gjorde henne gravid. Så ble det orkan, og alle husene blåste i stykker, da ble hun funnet på stranden, vill som et dyr og kunne ikke snakke ......etter hvert som det ble gravd i dybden i filmen, ble hele greien avdekket. Og det var en utrolig avskyelig historie, så trist og ufattelig. Men den husker jeg ikke hva heter.

Skrevet

Hva jeg ikke fatter med den historien, er at jenta ble tatt fra foreldrene pga om omsorgsvikt, og så litt senere kunne moren bare troppe opp på sykehuset, ta henne bort og sette henne vekk til andre? Hallo?

I kveld har jeg sett Monster, historien om USAs første kvinnelige sereimorder som ble misbrukt fra hun var barn og ble hore som 13-åring. Disse to filmene har fått meg til å tenke at den amerikanske drømmen oftere ender opp som et realt mareritt det ikke finnes en vei ut av.

Skrevet

Jeg så den. sterk film. det første jeg tenkte på etterpå var faktisk at jøss, hun må ha spisse negler for å klare å rispe seg opp så fælt.

Syns det var en dum slutt, fikk ikke ordentlig svar på noenting, bortsett fra hvorfor faren hennes hadde gjort som han gjorde.

Skrevet

Synes ikke vi fikk noen forklaring på det med faren jeg? Det ble sagt at han overførte følelsene fra hans høyt elskede mor til jenta, at han ville beskytte henne ved å gi henne et eget rom mens de andre måtte sove på stua. Men det forklarer ikke hvorfor han bjeffet til henne som en hund, slo henne når hun snakket og gned maten i ansiktet hennes etc.

Vet ikke hvorfor jeg hisser meg så opp over filmen. Det var jo en onsdagsfilm på TVNorge - ikke akkurat det man forbinder med kvalitet av noe slag...

Skrevet

Nei, vi fikk ikke akkurat svar på det at han bjeffet og sånne ting, men syns vi fikk svar på hvorfor han stengte henne inne i et eget rom og det var egentlig det jeg mente.. men som sagt, var mange spørsmål jeg satt igjen med etterpå.

Skrevet

Får ikke det til å rime jeg. For om han var glad i moren, så hvorfor misshandle og låse inne datteren. Han var ikke helt god han der! Ikke i det heletatt. Og sånt skjer ....

Skrevet

Det kom noen opplysninger på rulletekst etterpå. Nå husker jeg ikke navna på de men. Hun som ville hjelpe jenta, ble senere gift, mor til to jenter, og utdannet seg til professor i lingvistikk(?). Hun fikk rettsforbud mot og ta kontakt med jenta, mamman og den første fam. Jenta havna hos en ny fosterfam. Og jeg tror professoren skrev bok om sine erfaringer ang dette og den evt faren ved det kritiske punkt.Mammaen ble igjen blind og havna på pleiehjem. Tror jeg husket riktig nå.

Skrevet

Det var en utrolig sterk film, som jeg har tenkt på mye i ettertid. Sånne filmer med sånne endinger irriterer meg.

Men mon tro om det er hun språkdama som har "laget" denne filmen til Kathie?

Skrevet

Jeg så den også. Rent filmatisk var det ingen stor opplevelse, men historien var sterk. Det er basert på virkelige hendelser, er det ikke? Noen som vet hvor "sann" filmen er, og eventuelt om det finnes noe info om virkelighetens Katie og hvordan det går med henne nå? Har søkt litt, men finner ikke noe, og jeg ble så nysgjerrig. Fatter ikke at det går an å gjøre noe sånt mot en unge. :cry:

Skrevet

Glem det, nå fikk jeg opp en side jeg ikke fikk åpnet i stad, og fant det virkelige navnet til "Sandra Tannen", og fant dermed også dette. Det virker altså som om filmen ligger ganske nær virkeligheten, men det er visst ingen som vet noe om hvordan Katie/Genie har det nå. Hmf. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...