Gjest agurk Skrevet 29. september 2004 #1 Del Skrevet 29. september 2004 Vi er på jakt etter den perfekte hunderasen for oss. Men problemer er at vi vil ha en mellomstor hund, men ikke noe som ligner på puddel o.l Ikke en pjuskelusk av en hund helller.. Vil ha en strihåret (heter det det) helst. Og se litt "tøff". Og så må den jo passe ellers og :-? Vanskelig dette. Noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 29. september 2004 #2 Del Skrevet 29. september 2004 Hva med en schnauzer? Skal selv få en dvergschnauzer om 4uker, schnauzeren er litt større, men har samme lynne og trekk som dvergschnauzeren. Den er strihåret og ser rett og slett bare tøff ut :-) Og som et stort pluss så røyter den ikke så lenge du børster den ca. 10 min hver dag. Her er hva jeg fant inne på Norsk Schnauzer Bovierklubb om atferden til en schnauzer: Typisk med energisk temperament kombinert med sindig ro, godmodig karakter, leken og meget lojal. Barnekjær, ubestikkelig og vaktsom uten å være gneldrete. Høyt utviklede sanseorganer, klokhet, lærevillighet, uforferdethet, utholdenhet og motstandskraft mot sykdom gjør den til en fremragende vakt-, bruks- og familiehund. Skulle jeg hatt en mellomstor hadde jeg nok gått for en sort schnauzer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 29. september 2004 #3 Del Skrevet 29. september 2004 Det minner meg om at jeg har veldig lyst på hund. Synes riesenschnauzere er veldig fine, men de er nok litt for store til ditt bruk, vil jeg tippe. Hva med en bokser? Eller en airdaleterrier? I hvertfall sporty og tøffe hunder begge to, men de krever endel mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. september 2004 #4 Del Skrevet 29. september 2004 Eller muligens en Pinscher..? Mannen vil ikke ha schnauzer. Jeg ville igrunn det, men han nekter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragoline Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 aridale terrieren er jo like stor som riesenschnauzeren. Det var vel mellom schsnauzer som ble nevnt her. Spørs jo hva du skal bruke hunden til. Skikkelig bommert å kjøpe hun bare for utsenede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enhna Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Kan jeg spør hvorfor han nekter? Vet igrunnen ikke så mye om pinschere.. Men syns de blir for "tøffe" på feil måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 29. september 2004 #7 Del Skrevet 29. september 2004 Skikkelig bommert å kjøpe hun bare for utsenede. Sier du det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg synes ikke Schnauzere er noe fine jeg. de har sånn morskt terrier-tryne med skjegg og bart... hehe, men nå har jeg aldri kjent en schnauzer da... men jeg ble veldig furt da noen trodde min portis var en schnauzer en gang :o da dro vi rett og barberte nesa med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 30. september 2004 #9 Del Skrevet 30. september 2004 Finnes det virkelig folk som kjøper hund etter utseende? For min del er jeg i hvertfall ute etter en hund som er tøff og sporty, og gjerne en stor hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. september 2004 #10 Del Skrevet 30. september 2004 Selvfølgelig har utseendet noe å si når man kjøper hund! Det finnes de rasene jeg aldri ville hatt fordi de ser ut som de gjør, og da spiller andre egenskaper ingen rolle! Det var også en av grunnene til at jeg kjøpte rasehund. Med en bastard er det nesten umulig å vite hvordan den vil se ut som voksen, og ja, det fins uendelig mange stygge bastarder! Jeg tror det beste er å vite hva man ønsker av en hund, så prøve å finne det utseende som appellerer mest og som har det riktigste utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #11 Del Skrevet 30. september 2004 På www.canis.no har de en rasevelger som ikke er så dum! Der får du tips om raser som passer for deg etter å ha fylt ut endel "skjemaer" om hva du ønsker med hund, hvor mye mosjon og pelsstell du kunne tenke deg å legge ned osv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 30. september 2004 #12 Del Skrevet 30. september 2004 Amstaff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 30. september 2004 #13 Del Skrevet 30. september 2004 Finnes det virkelig folk som kjøper hund etter utseende? Nesten... :oops: Forelsket meg i utseende av St. Bernhard som 10-åring, og bestemte meg for at en SÅNN hund SKULLE jeg ha... Etter at jeg lærte mer om de, skjønte jeg at det måtte bli en sånn en... Men, tiden gikk... Ca 30 år etter min "første forelskelse" i rasen, ble jeg lykkelig St. Bernhard-eier! Har ikke angret en dag (angrer bare at jeg ikke skaffet meg en for mange år siden)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå