AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Jeg skal kjøpe bolig, og er usikker på hva som er det beste kjøpet. Den ene er fra 2006, så relativt ny og fresh. Det er byggverk i tre med etasjeskillere i tre. Den ligger i 1 etasje og har 2 små soverom. Den har en grei balkong vent ut mot friområde, samt carport og en liten sportsbod. Den andre er blokkleilighet fra slutten av 60-tallet - i 4 etasje (topp og endeleilighet). Den er 10 m2 større enn den andre leiligheten, og har 3 små soverom. Litt større kjøkken med mer benkplass også, samt eget vaskerom. Nå har denne enklere standard enn den første leiligheten, men det er ingenting som MÅ pusses opp annet enn litt maling. Leiligheten har stor innglasset balkong, hvor man kan sitte ute uten at naboer ser. Prismessig ligger de ganske likt, og mine faktiske utgifter vil bli ca det samme uansett hvilken bolig jeg velger. Blokkleiligheten har mer sentral (men rolig) beliggenhet. Det er ikke planlagt noe større arbeid, og røropplegg er skiftet ut i hele borettslaget. Noen som har noen formening om hva som er best boform/tryggest kjøp? Anonymkode: 3d290...d37
Høna79 Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Så lenge borettslaget er veldrevet, ville jeg gått for mer plass og bedre & uforstyrret balkong, med best beliggenhet. Den siste altså. Standard inne kan du gjøre noe med når du har råd, men du får ikke pusset deg opp til mer plass, bedre beliggenhet og bedre balkong. Hva som er riktig for deg vet bare du 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Du må vektlegge hvor du vil trives. Du må og se hen til strøm og fyringsutgifter, plasseringsmessig hvilken bolig vil stige eller holde seg best i verdi? Ingen kan rådgi deg på så spinkle opplysninger. Prospekt er et minimum. Anonymkode: 2030f...f26
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Hvis prisen er den samme, den siste uten tvil. Skal ikke være stor forskjell på en bra oppusset gammel leilighet og en ny, så lenge vedlikeholdet er bra. Anonymkode: 2211c...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Altså, prisen går opp i opp når man regner fellesgjeld og fellesutgifter; mine faste månedlige utgifter vil bli noenlunde det samme uansett hva jeg velger. Den nyere boligen har en del fellesgjeld og lavere innskudd, men man har mulighet til å innfri fellesgjelden ved kjøp (noe jeg ville gjort). Borettslaget har sikringsordning. Nå er det såklart ikke større vedlikehold som må gjøres i dette borettslaget på en stund i o m at det er så nytt.Det er nylig innstallert varmepumper i alle leilighetene i det eldre borettslaget (i regi av borettslaget). Man må vel forvente at vinduer og fasade skal taes etterhvert, men det virket ikke som det ville bli på noen år enda. Min største betekning med den nyere leiligheten er at det virker som det er veldig lydt i slike trebygg. Den blir jo såklart mer areal effektiv, og jeg trenger ikke et soverom nr 3. Men, det virker jo fint å kunne ha gardiner trukket fra på soverommet uten at noen kan se inn Anonymkode: 3d290...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå