Djungelvrål Skrevet 23. november 2015 #21 Skrevet 23. november 2015 Tror mange overdriver når det gjelder rens, skrub og masker. Jeg må rense om kvelden fordi jeg bruker sminke. Om morgenen renser jeg en sjelden gang men bruker som regel bare vann og klut eller ansiktsvann. Jeg har veldig fet hud i t-sonen og det er bra for sebum er naturlig smøring og jeg har få linjer og rynker. Ser liten forskjell til eller fra hvis jeg er flink men masker, serum ol. Jeg har tro på kremer med A-vitamin eller retinol, det er det eneste som det er bevist kan hjelpe noe på rynker, pigmentflekker, arr og porer.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2015 #22 Skrevet 23. november 2015 For meg så var det så enkelt som å bikke 25. Jeg slet mye med uren hud da jeg var yngre selv om jeg gjorde alt riktig: spiste sunt, renset morgen og kveld, unngikk fete kremer og sminke. Ingenting hjalp. Så ble det gradvis bedre, og nå har jeg helt plettfri hud uten noe urenheter. Så for meg var det hormonelt, forstyrrelser i systemet som kom innenfra. Nå er jeg 31, og har begynt å merke tendenser til tørr hud og de aller første smilerynkene. Men det er noe som kommer uansett. Er veldig glad for å slippe de evinnelige kvisene og dekkoperasjonene hver gang jeg går ut døren. Anonymkode: 02e5f...e58
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #23 Skrevet 24. november 2015 Er det slik at huden "dannes på nytt" hver 28 dag? Har hørt noe slikt. Men vet ikke om det stemmer. Er redd skrubbingen min i yngre dager med en klut som var grov og varm har ødelagt overbarrieren min. Skrubbet en periode hver dag pga jeg flasset så fælt. Skjønte ikke at det kom av eksem, og visste ikke at dette gjør vondt verre.Fikk jo en hudpleier til å se på den som mente jeg ikke hadde gjort noe skade, og hun forklarte meg at overhuden skiftes ut hver 28 dag uansett. Det andre spm er om man kan rense huden med en vanlig toner f.eks om morgenen? Anonymkode: 8e5ce...0a5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #24 Skrevet 24. november 2015 Er det slik at huden "dannes på nytt" hver 28 dag? Har hørt noe slikt. Men vet ikke om det stemmer. Er redd skrubbingen min i yngre dager med en klut som var grov og varm har ødelagt overbarrieren min. Skrubbet en periode hver dag pga jeg flasset så fælt. Skjønte ikke at det kom av eksem, og visste ikke at dette gjør vondt verre.Fikk jo en hudpleier til å se på den som mente jeg ikke hadde gjort noe skade, og hun forklarte meg at overhuden skiftes ut hver 28 dag uansett. Det andre spm er om man kan rense huden med en vanlig toner f.eks om morgenen?Anonymkode: 8e5ce...0a5Ja, det stemmer går litt tregere når man blir eldre. De med hudsykdommer som feks psoriasis har en utskiftning som går for fort. Jeg tror overhode ikke skrubbingen har ødelagt noe på sikt, det vil ikke gjøre dyp nok skade til at du skal få langvarige konsekvenser. Tenk deg hvor kraftig en kjemisk peeling er for huden, og alikevel blir huden fin igjen etter bare en uke! Men det kan hende det blåste litt liv i eksemen. Om toneren er en del av et rensesett kan du gjøre det for å lukke porene og bevare ph-verdien. Selv så bruker jeg bare en rensegel som ikke trenger toner. Toner er viktigst om kvelden. Anonymkode: 725d8...caa
Kragebein Skrevet 24. november 2015 #25 Skrevet 24. november 2015 Jeg har ren hud og får bare utbrudd dersom jeg er veldig stresset over lengre tid. Jeg har ikke prøvd å endre kostholdet, og får i meg en del sukker og melkeprodukter. Bruker ikke sminke. Jeg bruker en del tid på hudpleie, og sørger for å få renset huden godt og tilført nok fuktighet. Jeg renser bare om kvelden og bruker solkrem hver morgen. Har følgende hudpleierutine:The Face Shop Green Tea Calming Cleansing OilInnisfree Jeju Bija Anti Trouble Cleansing GelBenton Snail Bee High Content SkinSå har jeg tre fuktighetskremer jeg bytter mellom avhengig av hvordan huden min føles den dagen. Tony Moly Red Appletox Honey Cream, Benton Snail Bee High Content Steam Cream og AHC Real Aqua Velvet Sleeping Pack.Så er jeg veldig glad i masker, så det bruker jeg 3-4 ganger i uken. Bytter mellom Queen Helene's Mint Julep Masque, Purederm Kiwi Yogurt Pack, ren honning og honning blandet med matcha.Dersom jeg kutter ut hudpleierutinen i mer enn et par dager så får jeg fort kviser og mye rødhet.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #26 Skrevet 24. november 2015 Ja, det stemmer går litt tregere når man blir eldre. De med hudsykdommer som feks psoriasis har en utskiftning som går for fort. Jeg tror overhode ikke skrubbingen har ødelagt noe på sikt, det vil ikke gjøre dyp nok skade til at du skal få langvarige konsekvenser. Tenk deg hvor kraftig en kjemisk peeling er for huden, og alikevel blir huden fin igjen etter bare en uke! Men det kan hende det blåste litt liv i eksemen. Om toneren er en del av et rensesett kan du gjøre det for å lukke porene og bevare ph-verdien. Selv så bruker jeg bare en rensegel som ikke trenger toner. Toner er viktigst om kvelden. Anonymkode: 725d8...caaTusen takk for svar. Lettende å høre at det skal en del til for å ødelegge huden. Eller overflaten. Jeg hadde flassete og rødlig hud før dette og så tror jeg har hatt seboreisk eksem lenge. Er nøye med kostold mtp variasjon. Kunne nok drukket mer vann. Begynt å ta nattlysolje og sink. Bruker dermalogica. En kremrens parfymefri fra la roche posay. Men kan en rens bli for fet? Synes den er litt fet på huden selv om jeg vasker den av. Kanskje gel rens er bedre. Men noenganger foretrekker jeg å fjerne rensen med toner og da har jeg alltid trodd at kremrenser er de man kan det med. Men gelrenser burde da også passe. Jeg bruker active moist fra dermalogica. Men vurderer litt å skifte til eucerin. Anonymkode: 8e5ce...0a5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #27 Skrevet 24. november 2015 Har tatt fraksjonert laser. Gjorde så inn i helvete vondt etterpå, men jeg kjenner at jeg har fått mye glattere hud og den ser bedre ut også. Skal definitivt ta en runde til. Anonymkode: 5e2dc...ffd
AnonymBruker Skrevet 24. november 2015 #28 Skrevet 24. november 2015 Hvor ofte anbefaler du forresten å rense? Jeg renser, eller tenker å begynne å rense hver kveld. Begynner å bli så kaldt nå om vinteren at rensing om morgenen er jeg redd vil gjøre at huden blir lettere sensitiv i kulda. Skal investere i noen hudpleie produkter og skaffe meg en hudrutine. :-) Anonymkode: 8e5ce...0a5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2015 #29 Skrevet 25. november 2015 Har bare et spm til. Er mynte i toner dårlig for sensitiv hud? Jeg tenker på multiactive toner fra dermalogica. Står mellom det, eller eucerin. Anonymkode: 8e5ce...0a5
EmmaDe Skrevet 1. juli 2016 #30 Skrevet 1. juli 2016 Har ikke prøvd å kutte noen mat, litt for tøft for meg. Da du skrev til de som har ren og glattt hud, så følte jeg meg nesten ikke velkommen til å svare hahaha Og tror ikke det er mulig uten noen diett eller en krem i det minste, helst en ant-rynke krem.
KaDust Skrevet 1. juli 2016 #31 Skrevet 1. juli 2016 Merker dere renere hud når dere kutter ut sukker og melkeprodukter? - Jeg merker mye renere hud når jeg kutter ut sukker, men ingen særlig forskjell med melkeprodukter. Hva slags sminke bruker dere? - Så og si ingen sminke. Kanskje mascara en gang i blant. Hvordan er livsstilen deres? - Jeg har en sunn, ren og aktiv livsstil. Jeg spiser ikke ferdigmat, kjøper omtrent bare økologiske produkter, kjøper ingenting med tilsetningsstoffer eller som har vært behandlet kjemisk (som raffinert sukker og noe hvetemel) osv. Har dere ren og glatt hud uansett hva dere spiser og hvordan dere renser huden? - Hvis jeg kommer inn i periode hvor det blir mye mat som er halvfabrikata e.l., så ser jeg det på huden med en gang. Det hjelper litt med rensemelk og tonic på kvelden, men det blir aldri like bra som når jeg spiser helt rent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå