Gå til innhold

Dere med ren, glatt hud..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å holde huden plettfri? Tenker på slik hud som Tone Aaberge - ren, glatt og glødende. 

Jeg skal slutte på Diane etter mange år og ønsker inderlig en ren og glatt hud uten piller.

Så til dere med nydelig hud;

Merker dere renere hud når dere kutter ut sukker og melkeprodukter?

Hva slags sminke bruker dere? 

Hvordan er livsstilen deres?

Har dere ren og glatt hud uansett hva dere spiser og hvordan dere renser huden?

Noen som har kuttet ut diane og fremdeles klart å ha ren hud??

Takk på forhånd :)

Anonymkode: bb508...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fra naturens side slik hud som du beskriver. Gjør ikke noe spesielt. Vasker meg med vann og en veldig sjelden gang med en sånn skum-hudrens. Har vel omtrent aldri hatt en kvise, selv ikke i puberteten.

Har aldri brukt Diane eller noe annet tilsvarende, men har nok gode gener. Moren min har samme hudtype og er snart 70 år og har omtrent ikke en rynke. Selv er jeg 45 og håper det fortsetter sånn her.

Jeg drikker mye vann og har aldri røyket eller levd usunt på andre måter, men om det har noen betydning vet jeg ikke.

Selv tror jeg det skyldes genene. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg lever et ganske vanlig liv,spiser det jeg vil men vanligvis er det sunne ting jeg spiser mest av.Lite alkohol og ingen røyk. Trener noen ganger i uken.Et helt vanlig liv i den gyldne middelvei.Har hatt problemer med huden helt fra tenårene.Ikke store problemer,men alltid slik at det dukker opp urenheter hele tiden.Den ene kvisen avløser den andre liksom.Har aldri brukt p-piller eller andre medisiner.Bruker make-up neste daglig,og er nøye med å rense huden,ta peeling og masker regelmessig.Bruker kun kvalitetsprodukter og merker ingen bedring i hudproblemene om jeg kutter ut make-up.Ikke om jeg kutter ut sukker eller melkeprodukter heller.

Det er først nå,i midten av 30-årene jeg har fått ren fin hud.Og det kan jeg takke Clarisonic for.Den er fantastisk,anbefaler den på det sterkeste til alle som sliter med uren hud.Bruker den kun 1 gang daglig,om kvelden.Har brukte den i 6 mnd.nå og det har vært en dramatisk forbedring.Kviser på haken,som jeg nesten alltid hadde før har jeg ikke hatt på et halvt år.

Anonymkode: 6c43e...f05

Skrevet

Jeg er på samme alder som Veslefrikk og har glatt hud. Jeg får dog noen kviser innimellom - som regel er det knyttet til mensen.

Da jeg var tenåring hadde jeg endel kviser i panna husker jeg, sånne småkviser. Etter ungdomskolen kan jeg ikke huske at jeg har hatt noe særlig med kviser, bare ved mensen som nevnt over. 

Men, når det gjelder sukker og melkeprodukter. Jeg får finere hud av å kutte ut de to i kostholdet. Venninnen min gikk over fra vanlig melkeprodukter til soyamelk og har fått nydelig hud etter det. 

Jeg kan ikke skryte av gener. Moren min har ikke hatt glatt hud så lenge jeg kan huske, så da må det ha vært før jeg ble født i tilfelle. 

Jeg gjør heller ikke noe spesielt. Jeg vasker meg med vann og ellers ingenting annet enn at jeg aldri har vært noe glad i sola så jeg holder meg unna den også. Ikke bruker jeg ansiktskrem vanligvis heller, noen ganger om vinteren kanskje. 

Huden ellers på kroppen er også myk og glatt, og jeg bruker heller ikke noe produkter der. Jeg smører meg en sjelden gang med body lotion, men det er kanskje en gang i måneden.

Jeg røyket før, men sluttet for 12 år siden. Drikker sjelden alkohol nå for tiden, men før pleide jeg å drikke litt i helgene hvis det var ut på byen eller festlig lag. Jeg er ikke noe flink til å spise riktig da, men jeg spiser ikke godteri, kaker eller sukker. Ikke brød, pasta, poteter og ris heller. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Huden min er myk og glatt, aldri kviser. Hva hemmeligheten min er? Ingen verdens ting, er så sløv som det går an å få blitt. Renser sjeldent huden, glemmer å fjerne sminke, glemmer å rense sminkekostene, smører meg aldri med fuktighetskrem .. 

Skikkelig skitten😛 Men huden, den er myk og fin som alltid. 

Skrevet

Jeg og ønsker en ren og glatt hud. Men føler at huden min er så fort sensitiv med litt store porer og sorte prikker. 
Lite kviser da for å si noe positivt. Peeler kun hos hudpleier, og renser bare om kvelden. Av og til med en skumrens om jeg har det litt "travelt", men mest med en mild gelrens. Har brukt kremrens, men synes det blir for "fett" på huden. Huden min trenger mye fukt og lite fet. Men noenganger må jeg innrømme at jeg ikke skjønner "vitsen" med å rense huden en gang om dagen. 
Greit at man får mye stoffer på huden man ikke ser, men samtidig bruker jeg aldri sminke. Altså noe på huden som må vaskes av. Så egentlig fristet til kun å rense med vann, og smøre meg med fuktighetskrem og bruke rens de få gangene jeg har på foundation. Vet ikke hva som er "riktig" jeg. Folk sier så mye forskjellig.

Anonymkode: 8e5ce...0a5

Skrevet

Renser 2 ganger om dagen, bruker serum og krem. Bruker fruktsyrepeeling et par ganger i uken. Tar ansiktsbehandling når jeg føler for det og har tid. 

Spiser normalt , mest plantebasert . Prøver og være ute så mye som mulig. 

Svetting ser jeg gjør forskjell også . Trener Bikram yoga jevnlig og tar badstu innimellom. 

Sover nok. Bruker bb krem hverdag , med spf 30. 

Ellers så reiser, stresser og er for mye inne . Lite og få gjort med det akkurat nå. 

Skrevet

Huden er mere genetisk enn noe man bestemmer selv. Se på huden til foreldrene og besteforeldrene dine som eksempel.
Jeg prøvde desperat å forminske mine store porer og litt ru hud i mange år men måtte til slutt slå meg til ro med at sånn var hudtypen i vår familie.

Nå holder jeg huden så fin som mulig ved å rense når jeg står opp, og hvis jeg har brukt sminke renser jeg også før jeg legger meg. Prøver å gå de fleste dagene uten sminke på huden. Fuktighetskrem er nesten viktigere enn rensen for meg, selvom jeg trodde jeg hadde fet hudtype. (Den blir mere fet og uren om jeg prøver å tørke den ut)
Merket stor forskjell når jeg hadde kuttet ut brus i noen måneder.
Og merker stor forskjell på uker/måneder jeg har tatt meg en fest eller to (og x antall sigaretter og øl gift i kroppen)

Når det kommer til Tone så er hun nok fra en familie med sånn hud, også må du huske på at det er redigert to the max og hun viser seg kun frem der lyssettingen gjør ansiktet hennes perfekt. Selv de med tilsynelatene porselenshud vil ha noen ujevnheter og porer når man ser nærme slik man gjør på seg selv i speilet så ikke heng deg opp i tonepone :)

Anonymkode: 6188a...a0f

• Liker 3
Skrevet

Jeg er født med det, og gjør ingening for å opprettholde det. Da mener jeg ingenting! Bruker ikke engang sminkefjerner, men vasker med vann. Ikke er jeg forsiktig i solen heller. 

• Liker 1
Skrevet

Renser 2 ganger om dagen, bruker serum og krem. Bruker fruktsyrepeeling et par ganger i uken. Tar ansiktsbehandling når jeg føler for det og har tid. 

Spiser normalt , mest plantebasert . Prøver og være ute så mye som mulig. 

Svetting ser jeg gjør forskjell også . Trener Bikram yoga jevnlig og tar badstu innimellom. 

Sover nok. Bruker bb krem hverdag , med spf 30. 

Ellers så reiser, stresser og er for mye inne . Lite og få gjort med det akkurat nå. 

Hva slags fruktsyrepeeling bruker du? :)

Skrevet

Hva slags fruktsyrepeeling bruker du? :)

renewer mask fra comfort zone. Den er veldig bra. Tar smånupper, gir fukt og jeg synes den gjør mye på en gang. 

Skrevet

Jeg får stadig komplimenter for huden min (ren, glatt og gløder), så føler meg berettiget til å svare :P Slet litt i ungdommen. Det var grunnet PCO. Gikk på Diane en liten stund. Bruker nå Yasmin (synes det er verdt å nevne, selv om du ikke vil bruke noe. Mye handler om hormoner, så vil ikke gi deg falske forhåpninger).

Kosthold har niks og nada å si. Elsker sjokolade, hater lavkarbohysteriet og har ingen diett, men spiser nok mye plantebasert, bare fordi jeg liker det. Det eneste jeg merker er at jeg trenger kosttilskudd (vitaminer og omega 3). Jeg er så liten og småspist at hud, hår og negler neppe får så mye næringsstoffer hvis ikke. Men jeg merker det mest på hår og litt negler. Huden holder seg ok.

Livsstilen min virker nok heller ikke inn mye; jeg har store søvnvansker og sover lite, drikker ikke mye vann, drikker ofte (men i begrensede mengder) alkohol, og snuser. Gjør nok mye "feil"; får jeg en sjelden gang kvise, så klemmer jeg den. Da er den borte raskere. Jeg får ikke arr.

Er mye ute i friskluft da. 

Jeg bruker litt "ordentlige" merker i sminke, men mest øyensminke, leppestift og concealer. Liker ikke å gni inn hele ansiktet med "gørr". Bruker litt rouge i blant, men eier ingen foundation.

Jeg vasker ansikt med ansiktsrens morgen og kveld, så har jeg på øyenkrem og ansiktskrem. Aldri vanlig solkrem i ansiktet (dét gir meg kviser, må være for ansikt). Og dropp ALDRI å fjerne sminken om kvelden! Jeg har god erfaring med Body Shop sine produkter, spesielt c-vitaminserien (den orange/gule). Bruker maske (stort sett leirmaske) en gang i uken. Dropper jeg det blir huden verre. Bruker også skrubb i blant. Min erfaring er at huden ofte reagerer når jeg jeg starter med nye produkter i den daglige rutinen, men det går seg fort til, så ikke gi opp med en gang.

Skifter også håndkle ofte, og sengetøy hver helg. Ikke bra å gni seg inn med døde hudceller og slikt.

En del som er mye plaget bruker basiron, men det er hardt for huden, så en bør være forsiktig.

Lykke til! 

Anonymkode: ae08d...a42

Skrevet

Jeg har ofte fått komplimenter for huden min, tror mye er genetisk. Begge mine foreldre har fin hud, føler min er mest lik pappas hud. Han har hud som ei barnerumpe , selv om han er langt oppi årene, han ser minst 25 år yngre ut enn han er.

Jeg spiser sundt, men ingen fanatiker. Bruker kun en fuktighetskrem, evt en olje, holder meg unna sola, drikker lite, aldri røyka etc.

Anonymkode: 8b4fa...2b2

Skrevet

Det er de med "stygg" hud som gjør alle triksene i boka. De med vakker hud gjør som regel ingenting for det. Jeg er hudpleier og husker vi lærte på skolen at det paradoksalt nok er de med uren hud som har den reneste huden. 

Anonymkode: 725d8...caa

• Liker 4
Skrevet

Det er de med "stygg" hud som gjør alle triksene i boka. De med vakker hud gjør som regel ingenting for det. Jeg er hudpleier og husker vi lærte på skolen at det paradoksalt nok er de med uren hud som har den reneste huden. 

Det er som regel fordi alle rense- og fuktighetsgivendeproduktene forstyrrer huden :fnise: Jeg har kjempesensitiv hud og slett veldig med kviser i min ungdom. Nå er huden kjempefin unntatt for noen kviser av å til. Bruker aldri sminke, renseprodukter, lotion, osv :) Min hud er som finest når jeg lar den vare. Om jeg bruker rense- eller fuktighetsgivendeprodukter så får jeg kviser :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Det er som regel fordi alle rense- og fuktighetsgivendeproduktene forstyrrer huden :fnise: Jeg har kjempesensitiv hud og slett veldig med kviser i min ungdom. Nå er huden kjempefin unntatt for noen kviser av å til. Bruker aldri sminke, renseprodukter, lotion, osv :) Min hud er som finest når jeg lar den vare. Om jeg bruker rense- eller fuktighetsgivendeprodukter så får jeg kviser :fnise:

Jeg og ser at huden blir forstyrret hvis jeg overdriver. Renser kun huden om kvelden. Men vurderer slutte med det. 
Helt ærlig sliter jeg med å se poenget. Det eneste er at jeg har litt store porer og sorte prikker så jeg vet ikke hva jeg "burde". 
Hudpleiere sier jo at ved å rense porene blir de mindre og ser renere ut. 

Gjest FruPotter
Skrevet (endret)

Jeg har helt ren og glatt hud når jeg holder meg unna sukker og junkfood. Ellers er jeg ikke så nøye med å pleie huden sånn for å være ærlig. Bruker også lite sminke, og når jeg bruker sminke er det BB-cream og mascara. Så ikke mye. 

Vasker ansiktet hver kveld med rent vann og smører med en tjukk ansiktskrem, sånn anti-rynke greier. Aner ikke hva den heter, men er sikkert ikke så annerledes enn de andre på markedet.

:) 

Endret av FruPotter
La til noe!
Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe siden du er hudpleier? :-)

Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe siden du er hudpleier? :-)

Jepp :) 

Skrevet

Jeg bruker rens fra cosmica hver kveld, en sånn gelerens. Bruker ansiktskrem fra boots sin botanicals serie morgen og kveld (matifying på dagtid og calming på kvelden). Skrubber forsiktig ca hver tredje dag. Bruker aldri noen som helst sminke på huden, kun øyesminke og i blant leppestift. Drikker masse vann men spiser egentlig det jeg vil, til tross for at jeg også slanker meg (man må ikke leve på salat av den grunn heldigvis!). Trener to-fire ganger i uka og passer på å få minst 7 timer søvn hver natt, helst 8. Får noen ganger nupper i panna og en eller to gigakviser ca en gang hver tredje mnd eller noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...