AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Av helsemessige årsaker har jeg fått beskjed om å slutte å trene for en periode - i verste fall opp til et halvt år. Jeg forsøker å gå ned i vekt, og har gått saaaakte ned i vekt (4 kg siden august) vha trening 4-5 dager i uka, og kalorier på ca 1500/dagen (2000/dagen fredag og lørdag). Nå har jeg gått opp en kg pga årsaken til treningsstansen.Hvor mange kalorier bør jeg legge meg på nå, for å fortsette å gå ned i vekt? Jeg tenker at siden jeg gikk tregt ned i vekt tidligere bør jeg nå som jeg er helt inaktiv gå ned til 1200 kalorier... Men det kjenner jeg er vanskelig å opprettholde, jeg må jo spise minimalt til lunsj for å kunne ha en OK middag, og blir dermed sulten og svimmel mellom lunsj og middag. Jeg kan eventuelt gå over til en mer "diett" med mer protein og mindre fett/karbohydrater for å holde på mettheten på 1200 kalorier, men det frister jo ikke veldig, for da kan jeg ikke spise samme mat som mannen min. Veier 72 kg og er 168 cm høy. Anonymkode: 56efd...620
Mynona Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Tråden stenges da den bryter med retningslinjene Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.Mynona, mod. 2
Anbefalte innlegg