Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Noen som har formening om hvor man finner de fineste kunstige juletrærne? Finner man et fint et til 1500 kroner, eller må man ut med 3000? Hva skiller disse egentlig? Syns det er så vanskelig å skille bare ved å se på bilder på nett... :vetikke: Og så syns jeg mange av de dyre trærne ser så overdådige ut, de er liksom bare masse grønne busker...?

Del gjerne link til kunstige trær DU syns er fine. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror plantasjen har noen rimelige kunstige, hvor barnålene ser nesten ekte ut :) Trooor ikke de skulle være så alt for dyre, men jeg husker ikke helt! 

Anonymkode: ed61f...8f8

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg fant noen på deres nettsider, men jeg syns det ser litt vel "fluffy" ut (sånn veldig typisk amerikansk). Det er jo ikke bare barnålene som må se ekte ut, men selve treet også, tenker jeg?

Skrevet

Hva med IKEA? De har et til 350kr som er ganske spinkelt, ikke så fluffy.

Skrevet

Hva med IKEA? De har et til 350kr som er ganske spinkelt, ikke så fluffy.

Nei det var litt vel spinkelt igjen... ;) Leter etter en mellomting mellom et spinkelt tre med 3 kvister og en grønn fluffy kjegle med barnåler på. 

Eksempel på stygg, fluffy kjegle: http://www.artificial-juletre.nl/uploads/7/Image/blokkenHome/oregonwashington_home_2009.jpg

Eksempel på spinkelt (Ikea)tre: http://www.ikea.com/PIAimages/0276793_PE415409_S5.JPG 

Skrevet

Hva med bohus?

Skrevet

Jula har masse i forskjellige prisklasser og alt fra små spinkle til store fluffy, og masse mellomting så klart :)

Anonymkode: 00943...7b2

• Liker 1
Skrevet

Tror plantasjen har noen rimelige kunstige, hvor barnålene ser nesten ekte ut :) Trooor ikke de skulle være så alt for dyre, men jeg husker ikke helt! 

De er steindyre...

Skrevet (endret)

Nei det var litt vel spinkelt igjen... ;) Leter etter en mellomting mellom et spinkelt tre med 3 kvister og en grønn fluffy kjegle med barnåler på. 

Eksempel på stygg, fluffy kjegle: http://www.artificial-juletre.nl/uploads/7/Image/blokkenHome/oregonwashington_home_2009.jpg

Eksempel på spinkelt (Ikea)tre: http://www.ikea.com/PIAimages/0276793_PE415409_S5.JPG 

Herregud, var ikke måte på fluff heller da! Vi kjøpte et svært tre på Plantasjen for ca 12-13 år siden, og det er perfekt. Holder særdeles godt, og har klart seg gjennom både katteklatring, minigris-angrep og valpetenner. :tongue: 

Har ikke Europris trær som ser ganske ok ut?

Endret av palamina
Skrevet

Hva med bohus?

På nettsiden deres er det et ganske dårlig bilde, så jeg får ikke helt tak på hvordan det faktisk ser ut. Derfor jeg spør her, om noen vet om trær de VET de syns er fine... 

Jula har masse i forskjellige prisklasser og alt fra små spinkle til store fluffy, og masse mellomting så klart :)

Anonymkode: 00943...7b2

Takk, tenkte ikke på Jula... :)

De er steindyre...

Vi betaler gjerne 3000 for et fint tre som vi skal ha i mangemange år, men om vi slipper unna med halve prisen gjør jo ikke det noe heller. Føler at enkelte trær bare blir mer fluffy og stygge jo mer prisen øker...

Herregud, var ikke måte på fluff heller da! Vi kjøpte et svært tre på Plantasjen for ca 12-13 år siden, og det er perfekt. Holder særdeles godt, og har klart seg gjennom både katteklatring, minigris-angrep og valpetenner. :tongue: 

Har ikke Europris trær som ser ganske ok ut?

Aner ikke, foreldrene mine har juletre fra Europris og det er utrolig stygt, men de kjøpte vel det billigste de fant. Mulig utvalget har bedret seg med årene.

Men jeg ønsker altså gjerne konkrete forslag hvis folk har SETT trær de syns er fine. Jeg har ikke anledning til å stikke innom alle butikkene og sjekke ut trær, så jeg prøver å begrense utvalget noe.

Skrevet

Du kan få veldig fine trær til 3000 kr. Mine foreldre har et hvor både nåler og selve "stammen" ser veldig ekte ut. De betalte vel rett under 3000 kr på plantasjen. Eneste problemet er at det ser litt for perfekt ut, helt symmetrisk :P Ingen trær er jo sånn i virkeligheten. 

Anonymkode: 013c2...821

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har et fra plantasjen, det kostet oss rundt 600 kr om jeg ikke husker feil (er noen år siden, så mulig de har steget i pris). Uansett så er jeg kjempefornøyd med det! Det eneste som virkelig viser at dette er et kunstig tre er foten på treet. Derfor har jeg tenkt til å få tak i noe som jeg kan "skjule" foten med. Har man allergier, kan man ikke alltid ha ekte dessverre.

Vårt ser ut som dette:
100025205_2.jpg

Endret av Jolene
Fant riktig bilde og link
  • Liker 1
Skrevet

Vi har et fra plantasjen, det kostet oss rundt 600 kr om jeg ikke husker feil (er noen år siden, så mulig de har steget i pris). Uansett så er jeg kjempefornøyd med det! Det eneste som virkelig viser at dette er et kunstig tre er foten på treet. Derfor har jeg tenkt til å få tak i noe som jeg kan "skjule" foten med. Har man allergier, kan man ikke alltid ha ekte dessverre.

Vårt ser ut som dette:
100025205_2.jpg

På Europris får man sånn fotskjuler til 199 :)

• Liker 1
Skrevet

På Europris får man sånn fotskjuler til 199 :)

Tusen takk for tips, det skal sjekkes ut:blomst:

• Liker 1
Skrevet

Vi har et tre som ser helt ekte ut og som er en mellomting mellom de to du viste frem. Betalte 6000,- for det i blomsterbutikk. Fra Mr. Plant.

Anonymkode: c57d4...6d0

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips, det skal sjekkes ut:blomst:

Bare hyggelig :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så et på Clas Ohlson til 899 kr. Jeg kjente ikke på det, men det så ikke så verst ut. Var ikke så veldig høyt da, men kan jo hende de har flere størrelser. 

Det må være dette.. http://www.clasohlson.com/no/Juletre/44-1649

Selv har jeg et fra plantasjen. Husker ikke om jeg betalte 2 eller 3000 for det. Det er for symmetrisk, ja, men ellers ser det ekte ut. 

Endret av Faina
Skrevet (endret)

Så et på Clas Ohlson til 899 kr. Jeg kjente ikke på det, men det så ikke så verst ut. Var ikke så veldig høyt da, men kan jo hende de har flere størrelser. 

Det må være dette.. http://www.clasohlson.com/no/Juletre/44-1649

Selv har jeg et fra plantasjen. Husker ikke om jeg betalte 2 eller 3000 for det. Det er for symmetrisk, ja, men ellers ser det ekte ut. 

Likte dette treet, da jeg så det. :)

Litt kort, men ellers veldig greit.

Man kan feks sette det på et bord i et hjørne.

(Passer flott til små by-leiligheter.)

De har dette her også, for dem som vil ha et stort tre, som rekker opp til taket.

(Hadde det vært 30cm kortere hadde jeg gjerne skaffet et sånt et.)

http://www.clasohlson.com/no/Juletre/34-2341

Endret av Tøytigern
Skrevet

Av alle steder kjøpte vi kunstig juletre på biltema i fjor. Kostet rundt tusenlappen, hvis jeg ikke husker feil. Vi er veldig fornøyd med det, kjøpte det etter anbefaling fra en bekjent som har sett en stor andel kunstige juletrær og er kresen på hva som er fint. Det eneste er at foten ikke er særlig pen, så skal prøve skjule den i år.

Skrevet

Kjøpte vårt på Jula for ett par år siden. Veldig stygg fot på det, men dytter den ned i en striesekk ☺️

Anonymkode: 91a9b...6c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...