AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Hei, dette håper jeg inderlig noen - og også aller helst ernæringsfysiologen, har mulighet til å svare meg på.Jeg er en jente på 41, som har hypothyreose, altså lavt stoffskifte. Jeg er 173 høy og veier 86 kg pr i dag.Jeg har prøvd utallige varianter på å gå ned i vekt: 5:2, eat-stop-eat, lavkarbo og å spise svært lite - rundt 1200 kal pr dag.Ingenting av dette syns jeg er forenlig med å være midt i en familie. Jeg har 4 barn og jeg ønsker ikke at "slanking" eller "annerledes mat" skal være et tema hos oss. En venninne mente jeg nok spiser for lite, mens en annen mente jeg burde prøve grete roede.Jeg meldte meg inn på grete roede pr nett i forrige uke, men blir forvirret. Det sies at jeg skal spise 1600 kalorier daglig. Er ikke dette mye?En annen ting - når jeg regner ut min bmr så blir den stort sett rundt 2150 kalorier daglig. Hvilestoffskiftet ligger på 1550 i følge de fleste kalkulatorer. Men noen kalkulatorer sier jeg bør ligge på 1600 kalorier for å gå ned, noen sier 1500 og noen sier 1900! Hva i alle dager er rett?Også er det det med lavt stoffskifte. Jeg tror jeg sliter mer enn andre med å gå ned i vekt. Jeg er medisinert, og har det sånn sett bra, men sliter likevel med vektnedgang. På 5:2 klarte jeg faktisk gå ned 6 kg, men det tok laaang tid og jeg holdt på å gå på veggen av fasting, når familien eller satt og spiste middag. Syns det var en usunn variant...Jeg vil svært gjerne ha råd til hva jeg gjør. Jeg har forresten også alltid tillatt meg en "spisedag", hhv lørdag, der jeg spiser rundt 2000 kalorier med snacks og diverse godt. Dette for å holde ut, men vekten står bom stille uansett hva jeg gjør. Går det greit å ha en slik kosedag forresten?Ser at jeg tror den beste måten for meg å g¨ned i vekt på må være type grete roede, altså helt vanlig kosthold. eller tilsvarende.Helt til sist kan jeg si at jeg trener på romaskin, ganske hardt (mye motstand så jeg blir dryppende svett) ca 30 minutter 3xpr uke. Går også en og annen tur på rundt 1 time et par ganger i uken.Innspill mottas med stor takk. Vil gjerne ha hjelp til å regne ut nøyaktig hva jeg bør spise daglig av kalorier (evt ukentlig slik at jeg kan unne meg den lørdagskosen, og heller spise noe mindre en eller to dager i uken)....Repeterer: 173 høy, lett trening 3 ganger i uken, noe gåing på jobb, men mye stillsittende ved pc, 86 kg pr i dag. Anonymkode: b4d6a...8db
Pringle Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Da må du bare gjøre det som funker! Sulting og rare dietter har lite for seg. Vektnedgang er ikke noe mystisk, det er ren matte og de samme prinsippene - kalorier inn, kalorier ut - gjelder for alle. Du må bare vite hva som er hva, og ta i bruk de riktige tiltakene og benytte dem på riktig måte.Siden du er medisinert, antakeligvis så godt det lar seg gjøre, bør du ikke legge altfor stor vekt på ditt lave stoffskifte. http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ forespeiler deg en BMR på 1582. "Basal metabolic rate" er hvilestoffskiftet ditt - kalorier du forbrenner om du ikke gjør noe som helst, bare sover og ellers ligger stille. Alt utenom brenner også kalorier, å gå, reise seg opp, lage mat, alt mulig. Trening spiller for de fleste en mye mindre rolle enn hverdagsaktiviteten når det kommer til kaloriforbruk, men det er bra for helsa generelt.1600-1700 kalorier pr dag høres riktig ut for deg hvis du vil ned i vekt. Du vil kunne gå ned en halv kilo pr uke, i gjennomsnitt. Hvis du dropper "spisedagene"! Selv om du er nøyaktig og ellers gjør alt riktig, vil "spisedager" kunne "spise opp" all innsatsen din gjennom hele uka. Ikke rart om du mister motivasjonen da. Og da er det lett å bare spise litt til (for det funker jo ikke likevel).Spis isteden mat du liker hver dag, det er ingen grunn til å basere seg på smakløse lettprodukter (om du da ikke liker nettopp dette); du kan strekke 1600-1700 kalorier ganske langt med vanlig, god mat. Se om det er noe som "sluker" uforholdsmessig mange kalorier og vurder om det vil være til hjelp å kutte noe ned på akkurat det. Men ikke fall for fristelsen til å kutte helt ut hele matvaregrupper - det er viktig for helse og humør (som du har merket) at du spiser normalt. Du skal finne et nytt normalt kosthold etter at du har gått ned i vekt, og det er lettest å holde seg til nye gode vaner om overgangene ikke er altfor store. 2
Gjest Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Det er litt vanskelig å få tak på hva du faktisk har prøvd over lengre tid, og hva som har fungert?Du spør om 1600 kalorier ikke er litt mye. Vel, har du forsøkt? Hvis ikke, hva med å forsøke?Og da gir du ikke opp etter to uker fordi du ser liten effekt, du forsøker i mange uker, minst en måned, uten store utskeielser, før du evaluerer effekten. På 1600 kalorier kan du spise det samme som resten av familien, du må bare passe på porsjonene dine, og kanskje velge andre mengder av tilbehøret enn de andre. Det går hvertfall fint overens med et sunt familiekosthold!Om 2000 kalorier på lørdag er den eneste utskeielsen du trenger, så fortsett med det med god samvittighet. Det er ikke en stor utskeielse, akkurat. Gå deg gjerne en ekstra lang tur med familien i helgene, så har du fort brukt opp de kaloriene. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Heia dere! Vi har Bodbyn kjøkken fra Ikea i hvitt. Gulvet vårt er en lys matt ask, den er det ikke vi, men tidligere eier, som har valgt. Fin men ville ikke valgt den selv (usedvanlig kjip å holde ren!). Nå skal vi ha benkeplate i stein til kjøkkenet. Hva bør vi går for, lys eller mørk?Selv holder jeg en knapp på helt hvit, dvs samme hvit (litt varm) som kjøkkenet, for å få en helhetsfølelse og enkelt og stilrent....men blir dette kjedelig? Ser på granitt og kompositt varianter. Vil gjerne ha tips til hva dere tror blir penest i fargevalg..? Takker på forhånd! Anonymkode: 4ec8b...ba5Det kan absolutt være fint med hvitt og det er delikat og klassisk med ton i ton. Det som er fint med sten, og andre naturmaterialer for den saks skyld, er kontraster i materialet. Hvis jeg var deg ville jeg tittet på andre stensorter som er mindre homogene, altså som har litt mer spill i seg. Kompositt ol synes jeg personlig er penere til litt mer minimalistiske kjøkken, en plate med mer naturlig variasjon gir også en fin dybde til interiøret og vil stå veldig godt til gulvet og det litt mer klassiske kjøkkenet du har valgt. Anonymkode: edcbd...49eDa må du bare gjøre det som funker! Sulting og rare dietter har lite for seg. Vektnedgang er ikke noe mystisk, det er ren matte og de samme prinsippene - kalorier inn, kalorier ut - gjelder for alle. Du må bare vite hva som er hva, og ta i bruk de riktige tiltakene og benytte dem på riktig måte.Siden du er medisinert, antakeligvis så godt det lar seg gjøre, bør du ikke legge altfor stor vekt på ditt lave stoffskifte. http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ forespeiler deg en BMR på 1582. "Basal metabolic rate" er hvilestoffskiftet ditt - kalorier du forbrenner om du ikke gjør noe som helst, bare sover og ellers ligger stille. Alt utenom brenner også kalorier, å gå, reise seg opp, lage mat, alt mulig. Trening spiller for de fleste en mye mindre rolle enn hverdagsaktiviteten når det kommer til kaloriforbruk, men det er bra for helsa generelt.1600-1700 kalorier pr dag høres riktig ut for deg hvis du vil ned i vekt. Du vil kunne gå ned en halv kilo pr uke, i gjennomsnitt. Hvis du dropper "spisedagene"! Selv om du er nøyaktig og ellers gjør alt riktig, vil "spisedager" kunne "spise opp" all innsatsen din gjennom hele uka. Ikke rart om du mister motivasjonen da. Og da er det lett å bare spise litt til (for det funker jo ikke likevel).Spis isteden mat du liker hver dag, det er ingen grunn til å basere seg på smakløse lettprodukter (om du da ikke liker nettopp dette); du kan strekke 1600-1700 kalorier ganske langt med vanlig, god mat. Se om det er noe som "sluker" uforholdsmessig mange kalorier og vurder om det vil være til hjelp å kutte noe ned på akkurat det. Men ikke fall for fristelsen til å kutte helt ut hele matvaregrupper - det er viktig for helse og humør (som du har merket) at du spiser normalt. Du skal finne et nytt normalt kosthold etter at du har gått ned i vekt, og det er lettest å holde seg til nye gode vaner om overgangene ikke er altfor store.Det er litt vanskelig å få tak på hva du faktisk har prøvd over lengre tid, og hva som har fungert?Du spør om 1600 kalorier ikke er litt mye. Vel, har du forsøkt? Hvis ikke, hva med å forsøke?Og da gir du ikke opp etter to uker fordi du ser liten effekt, du forsøker i mange uker, minst en måned, uten store utskeielser, før du evaluerer effekten. På 1600 kalorier kan du spise det samme som resten av familien, du må bare passe på porsjonene dine, og kanskje velge andre mengder av tilbehøret enn de andre. Det går hvertfall fint overens med et sunt familiekosthold!Om 2000 kalorier på lørdag er den eneste utskeielsen du trenger, så fortsett med det med god samvittighet. Det er ikke en stor utskeielse, akkurat. Gå deg gjerne en ekstra lang tur med familien i helgene, så har du fort brukt opp de kaloriene.Da må du bare gjøre det som funker! Sulting og rare dietter har lite for seg. Vektnedgang er ikke noe mystisk, det er ren matte og de samme prinsippene - kalorier inn, kalorier ut - gjelder for alle. Du må bare vite hva som er hva, og ta i bruk de riktige tiltakene og benytte dem på riktig måte.Siden du er medisinert, antakeligvis så godt det lar seg gjøre, bør du ikke legge altfor stor vekt på ditt lave stoffskifte. http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ forespeiler deg en BMR på 1582. "Basal metabolic rate" er hvilestoffskiftet ditt - kalorier du forbrenner om du ikke gjør noe som helst, bare sover og ellers ligger stille. Alt utenom brenner også kalorier, å gå, reise seg opp, lage mat, alt mulig. Trening spiller for de fleste en mye mindre rolle enn hverdagsaktiviteten når det kommer til kaloriforbruk, men det er bra for helsa generelt.1600-1700 kalorier pr dag høres riktig ut for deg hvis du vil ned i vekt. Du vil kunne gå ned en halv kilo pr uke, i gjennomsnitt. Hvis du dropper "spisedagene"! Selv om du er nøyaktig og ellers gjør alt riktig, vil "spisedager" kunne "spise opp" all innsatsen din gjennom hele uka. Ikke rart om du mister motivasjonen da. Og da er det lett å bare spise litt til (for det funker jo ikke likevel).Spis isteden mat du liker hver dag, det er ingen grunn til å basere seg på smakløse lettprodukter (om du da ikke liker nettopp dette); du kan strekke 1600-1700 kalorier ganske langt med vanlig, god mat. Se om det er noe som "sluker" uforholdsmessig mange kalorier og vurder om det vil være til hjelp å kutte noe ned på akkurat det. Men ikke fall for fristelsen til å kutte helt ut hele matvaregrupper - det er viktig for helse og humør (som du har merket) at du spiser normalt. Du skal finne et nytt normalt kosthold etter at du har gått ned i vekt, og det er lettest å holde seg til nye gode vaner om overgangene ikke er altfor store.Hei, dette håper jeg inderlig noen - og også aller helst ernæringsfysiologen, har mulighet til å svare meg på.Jeg er en jente på 41, som har hypothyreose, altså lavt stoffskifte. Jeg er 173 høy og veier 86 kg pr i dag.Jeg har prøvd utallige varianter på å gå ned i vekt: 5:2, eat-stop-eat, lavkarbo og å spise svært lite - rundt 1200 kal pr dag.Ingenting av dette syns jeg er forenlig med å være midt i en familie. Jeg har 4 barn og jeg ønsker ikke at "slanking" eller "annerledes mat" skal være et tema hos oss. En venninne mente jeg nok spiser for lite, mens en annen mente jeg burde prøve grete roede.Jeg meldte meg inn på grete roede pr nett i forrige uke, men blir forvirret. Det sies at jeg skal spise 1600 kalorier daglig. Er ikke dette mye?En annen ting - når jeg regner ut min bmr så blir den stort sett rundt 2150 kalorier daglig. Hvilestoffskiftet ligger på 1550 i følge de fleste kalkulatorer. Men noen kalkulatorer sier jeg bør ligge på 1600 kalorier for å gå ned, noen sier 1500 og noen sier 1900! Hva i alle dager er rett?Også er det det med lavt stoffskifte. Jeg tror jeg sliter mer enn andre med å gå ned i vekt. Jeg er medisinert, og har det sånn sett bra, men sliter likevel med vektnedgang. På 5:2 klarte jeg faktisk gå ned 6 kg, men det tok laaang tid og jeg holdt på å gå på veggen av fasting, når familien eller satt og spiste middag. Syns det var en usunn variant...Jeg vil svært gjerne ha råd til hva jeg gjør. Jeg har forresten også alltid tillatt meg en "spisedag", hhv lørdag, der jeg spiser rundt 2000 kalorier med snacks og diverse godt. Dette for å holde ut, men vekten står bom stille uansett hva jeg gjør. Går det greit å ha en slik kosedag forresten?Ser at jeg tror den beste måten for meg å g¨ned i vekt på må være type grete roede, altså helt vanlig kosthold. eller tilsvarende.Helt til sist kan jeg si at jeg trener på romaskin, ganske hardt (mye motstand så jeg blir dryppende svett) ca 30 minutter 3xpr uke. Går også en og annen tur på rundt 1 time et par ganger i uken.Innspill mottas med stor takk. Vil gjerne ha hjelp til å regne ut nøyaktig hva jeg bør spise daglig av kalorier (evt ukentlig slik at jeg kan unne meg den lørdagskosen, og heller spise noe mindre en eller to dager i uken)....Repeterer: 173 høy, lett trening 3 ganger i uken, noe gåing på jobb, men mye stillsittende ved pc, 86 kg pr i dag. Anonymkode: b4d6a...8db Anonymkode: b4d6a...8db
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Ikke spør meg hva som skjedde over her, jeg skulle prøve sitere dere, men det funket jo ikke. Altså, jeg sliter skikkelig. begynner bli deprimert pga dette. Tror nok 1600 kalorier er riktig for meg, og ja har prøvd, men står bare stille. Har kun prøvd to uker, da - og det inkludert trening, men står likevel stile. Jeg har lavt stoffskifte og legen sier jeg er i faresonen for diabetes 2. Dvs jeg muligens er insulinresistent og dermed burde være en kandidat for metformin, som er en medisin som fremmer insulin i kroppen. Så kanskje jeg bør høre med legen, for jeg vet om mange som har ligget på grensen og dermed klart gå ned i vekt med disse medisinene. Men...frem til da....så vet jeg jommen ikke hva jeg gjør. Jeg fikser det bare ikke. Jeg MÅ ha en dag der jeg skeier ut med ca 2000 kalorier, som hun ene her sier, det er ikke mye - og har jeg trent godt den dagen eller påfølgende så er det sånn sett borte. 1600 kalorier pr dag og 2000 en dag, er ikke galt. Men likevel null vektnedgang. jeg spiser sunt og godt - grovt, vanlige middager med barna og familien og jeg veier og regner kalorier. Håper inderlig noen har noen flere innspill på hva jeg bør prøve ut, for jeg sliter så kjempedeppa av dette. legger på meg for ingenting og sliter med å ta av. TS Anonymkode: b4d6a...8db
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Hvorfor blandet det seg inn noe om et kjøkken her???TS Anonymkode: b4d6a...8db
Gjest Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 Men du har jo bare prøvd to uker, sier du. Prøv lenger. Jeg kjenner til frustrasjonen, man vil se resultater NÅ, men min kropp er sånn at den går ned i vekt i rykk og napp, helst med en måneds mellomrom. Det er ganske standard å anbefale å holde på nytt kosthold i minst en måned før man justerer. Så gjør det! Og hvis det kommer spesielle anledninger som gjør at du "må" skeie ut (bursdagsfeiring eller middag med jobben) så må du øke tiden du holder deg på 1600 kcal for å gi opp. Du kan ikke prøve halvhjertet i fire uker... Hva med å bli enig om å prøve det frem til jul? Uansett resultater? Du går hvertfall ikke opp i vekt av det.Angående metformin må du jo bare diskutere det med legen, men det kan være lurt å ha prøvd et kosthold i minst en måned før du konkluderer med "umulig å gå ned i vekt".
Pringle Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Du MÅ gi det mer enn to uker. To uker er ingen ting. Du må være tålmodig. Vektnedgang er så langsom at du minst må gi det en måned før du jan se om det du gjør, virker. Følg med på vekta og se om vannet slipper. Grunnen til at jeg anbefalte å kutte spisedagene, var at det ikke kom tydelig fram om du registrerte like nøyaktig da. Hvis du gjør det, og ikke overskrider 2000 kalorier, er det selvfølgelig ikke til hinder. Men du må være nøyaktig. 2
Gjest Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 (endret) Og hvis null fremgang på to uker gjør at du gir opp, så kan det kanskje være lurt for deg å la være å veie deg den første måneden. Vei deg daglig i en uke (så du får med deg de daglige variasjonene), registrer vekta. Så lar du vær å veie deg i 4 uker, samtidig som du spiser 1600 kcal og ellers er aktiv. Etter 4 uker kan du sammenligne ny vekt mot gammel vekt. Gjør 1600 kcal om til en daglig vane, ikke til et forskningsprosjekt som skal gi kjappe resultater, ha som mål å bli vant med det kostholdet før du bekymrer deg for vekta. Endret 10. november 2015 av Idja 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Jeg er 170cm og har vært 86 kg. Jeg har lavt stoffskifte som jeg tar medisiner for. Jeg prøvde også alt og jeg hater å innrømme det, men det eneste som hjalp var lavt kaloriinntak. Måtte derfor gjøre det i etapper for selve ernæringen sin skyld. Kom meg ned på 60kg men det tok meg nærmere 10 år(pausene medregnet). Det er faktisk lettere å holde vekten enn det var å gå ned, pleier vel som regel å være motsatt. Anonymkode: 4a2d9...0d9 1
Mynona Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene for rommet Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #12 Skrevet 12. november 2015 Jeg vil anbefale deg en "enkel" måte å gjøre dette som påvirker andres/din familes hverdag og faktisk deg selv i veldig liten grad. Spis som du alltid har gjort, men 25-30% mindre. Gjør dette med alt du pleier å innta hver dag av mat og drikke. Den enkleste måten for å sørge for at du faktisk ser at du spiser mindre (uten å måle), er å forsyne deg som vanlig - men alltid la det være igjen 25-30% av det du har forsynt deg med. Om dette blir veldig synlig for de andre, redusér når du forsyner deg på tallerken. "Sprekker" du enkelte dager, feks faller for en fristelse - sørg for å kvitte deg med de ekstra kaloriene gjennom mosjon samme dagen. Gjør du dette er det også lite sannsynlig at du vil bære i behov av skeie-ut-dager. Spis sakte, drikk vann til måltidene og legg inn litt aktivitet hver dag i og med at det høres ut som om din hverdag arbeidsdag er relativt passiv. Det kan også være at du har litt å hente på å dosere deg litt høyere på medisin for det lave stoffskiftett om du ligger midt på eller lavt i normalverdier. Anonymkode: f63c2...472
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #13 Skrevet 12. november 2015 Vil bare takke dere for alle innspill. Jeg har sikkert ordlagt meg noe feil, for sammenlagt har jeg jo holdt på i flere måneder, men gir aldri samme prosjekt mer enn noen uker... Blir så lei meg npr jeg ikke får resultater.Å spise 25% mindre var et godt råd, men vet ikke om jeg klarer. Da tenker du at jeg dropper kaloritelling?Og til deg med lavt stoffskifte, jeg skjønner du har vært der jeg er. Noen sier det er vikitg å ligge svært lavt i kaloriinntak med lavt stoffskifte, altså under det som blir anbefalt. Jeg er anbefalt rundt 1600 utfra slike utregninger på nett,men burde kanskje ligge på 1400? Var det slik du mente?Hva tenker dere om en app som lifesum eller evt vgs vektklubb, har det noe for seg?Jeg vet jeg må gi det mer enn to uker, dette 1600 kalorier greiene mine,men blir så mismodig.I dag ble jeg forresten oppringt av legen. han hadde fått svar på noen blodprøver jeg har tatt, der det bl a nå viser seg at jeg er relativt insulin resistent, sa han, hva nå enn det betyr...men tror jeg kan få slike tabletter som muligens kan hjelpe noe. Noen som vet noe om dette? Takk igjen.TS Anonymkode: b4d6a...8db
Gjest gjest- silje Skrevet 12. november 2015 #14 Skrevet 12. november 2015 (endret) http://nhi.no/seminarer/type-2-diabetes/pasientinformasjoner/insulinresistens-11033.htmlLink angående insulinresistens.Jeg kan si som så at jeg har en rar vekt, eller kropp. Den viser ikke at jeg har lagt på meg før det gjerne er flere kg. Og det samme gjelder ved nedgang. Om det er at kroppen tviholder på vann når jeg går ned, og ikke slipper "vekta" eller hva det er vet jeg ikke, men jeg har ofte ventet på å se fremgang på vekta mer, enn noen uker, for å si det slik. Men så lenge jeg vet at jeg spiser ok og at jeg skal kunne ta av på den mengden med kcal som jeg inntar, så bryr ikke vekta meg så altfor mye.Du bør finne et kostholdet som passer deg. Jeg fant tilslutt løsningen med færre måltider, enn flere. Jeg liker å føle meg god og mett, Jeg gikk på smell, etter smell når jeg skulle spise lite og ofte. Så etter at jeg begynte å spise to store måltider til dagen så har jeg klart å holde en jevn og fin vekt - treningen hjelper selvsagt litt på også da. For det om jeg spiser to store måltider, så har jeg litt peiling på hva jeg putter i meg, for noen matvarer har enormt høyt kalorinivå, så litt kontroll har jeg, for det om jeg ikke teller særlig kalorier. Dette fungerer for meg, men du må finne ut det som passer for deg, hvis du tar noe som ikke passer for deg senere, så blir det vanskelig å holde vekta som du har klart å komme deg ned på. Endret 12. november 2015 av gjest- silje
Gjest Gjest_Idja Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 Jeg ville heller begynt på for høyt kaloriikaloriinntak enn for lavt. Derfor heller 1600 enn 1400. Dette fordi du lettere vil holde ut hvis det funker! Så kan du heller gå ned til 1400 hvis 1600 over tid ikke fungerer. Men vær tålmodig, du må gi deg med tankegangen om å få kjappe resultater! Ikke bli mismodig etter to uker. Hvorfor slikt hastverk? Og ja, du bør absolutt bruke en kaloritellerapp. Jeg er mest fornøyd med lifesum, men på VG vektklubb kan du få god støtte av andre, kanskje du trenger det? Og diskuter dette med tabletter skikkelig med legen din.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #16 Skrevet 14. november 2015 Om du bare har holdt på noen måneder som du skriver, og ikke har samme "prosjekt" mer enn noen uker er det jo ikke så rart at du ikke ser resultater ennå. Du bør ha et opplegg noen måneder - minst, for å se om det gir noe. Anonymkode: 55299...7b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå