AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Jeg holder på å date en mann. Vi har mer eller mindre holdt på i fire mnd. Starten var vanskelig for oss for han hadde akkurat kommet ut av et forhold og det var mye som skjedde hos han mentalt sett rundt dette. Jeg merket at jeg ikke klarte mer for eksen tok også kontakt på et tidspunkt og følte at ting var ikke helt avsluttet for noen av de (det var han som gjorde det slutt mellom de). Det endte med at jeg trakk meg ut og avsluttet hele opplegget. Et par uker etter jeg avsluttet datingen tok han kontakt og ville prøve igjen. Denne gangen skulle han kun ha fokus på oss og skulle gi det en reell sjans. Jeg sa ja til dette for jeg liker han veldig godt. Nå har det gått tre uker og jeg har vondt i magen og er stresset hver dag. Jeg føler at han er mye mer på denne gangen og at vi får det bedre og bedre. Samtidig er det en stor del av meg som sier at jeg burde si at enten er vi sammen eller ikke. Denne mellomfasen holder på å ta knekken på energien min. Jeg er usikker og bekymret hele tiden. Tenker at hvis han virkelig vil ha meg så hadde vi jo vært sammen. Men han vil bli godt kjent og ta det i riktig tempo. Nå har jeg bestemt meg for å roe ned litt denne uken, merker at jeg må finne tilbake til meg og hva jeg vil. For dette er veldig slitsomt i lengden. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men ønsker kanskje innspill på om det andre som har hatt det på samme måten? Hvordan takler man det? Hvor lang tid skal man gi denne "mellomfasen" før det er GO eller NO? Anonymkode: 1ab26...f53
frøkenoverfølsom Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 3 mnd pleier være passende syns jeg, men varierer jo fra par til par. Skjønner at det er slitsomt og stressende, men tenker at du er inne på riktig taktikk. Stress ned, finn tilbake til deg selv og hva du vil. Jeg er en av de som liker å ta ting rolig og ikke forhaste meg, så er nok litt mer lik han på det området, men om du føler at du sitter litt på pinebenken kan du jo ta en prat med ham? Spør han hva han er ute etter og hvordan han føler det går med dere? Lykke til!
fjellogvidde Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 (endret) Om du ikke vil være i noen "mellomfase" så si at du vil satse eller la være. Høres slitsom ut å holde på sånn. Jeg kan ikke huske å ha følt jeg var i noen "mellomfase" egentlig.. (?) Endret 9. november 2015 av fjellogvidde 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Siden vi ikke begynte skikkelig dateperioden før for noen uker siden så har jeg lyst å gi det litt mer tid. Kjenner samtidig at jeg snart nærmer meg bristepunktet. Har lyst å snakke med han om det, men det har ikke vært helt stemning for de dype samtalene de siste gangene for da har vi hatt det så fint sammen. Men nå må det bare ut, så få det briste eller bære.TS Anonymkode: 1ab26...f53
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Hei du. Jeg er i samme situasjon som deg. Vi datet først et par måneder, så trakk han seg fordi han ikke hadde ordnet opp i følelseslivet sitt ift eks etc. Fem måneder etterpå kom han tilbake, og nå har vi datet i et halvt år. Vi oppfører oss som kjærester, men vi har ikke hatt praten enda. Jeg kan bli veldig frustrert, men tenker at han må få ta det i sitt tempo. Opplever du at han gir deg det du ønsker nå? Hvorfor har du det så travelt? Mvh Anonymkode: 8e006...dd7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Hei du. Jeg er i samme situasjon som deg. Vi datet først et par måneder, så trakk han seg fordi han ikke hadde ordnet opp i følelseslivet sitt ift eks etc. Fem måneder etterpå kom han tilbake, og nå har vi datet i et halvt år. Vi oppfører oss som kjærester, men vi har ikke hatt praten enda. Jeg kan bli veldig frustrert, men tenker at han må få ta det i sitt tempo. Opplever du at han gir deg det du ønsker nå? Hvorfor har du det så travelt? Mvh Anonymkode: 8e006...dd7 "Godt" å høre at flere er i samme situasjon. Jeg tenker at hvis man virkelig liker noen så vil jo man ikke la sjansen gå fra de. Det var forsåvidt det han sa når han tok kontakt igjen. Jeg kjenner bare at det hadde vært godt å få det avklart. Enten er vi sammen eller ikke. Jeg er i 30-årene, er ferdig med å date bare for å se hva som skjer. Når jeg dater noen så er det fordi jeg er interessert og kunne tenke meg å bli sammen med de. Det føles noen ganger BEINTØFT å ikke føle at han er 100% fokusert på meg og vår relasjon. Jeg vil ha en partner, ikke bare en som jeg dater over lenger tid. Anonymkode: 1ab26...f53
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Jeg har de samme følelsene som du beskriver, men jeg tenker at noen bruker lengre tid enn andre på å utvikle følelser. Derfor jobber jeg med å roe meg ned og ta ting som de kommer. Spørsmålet er om du kan klare å nyte det, og ikke presse han? Det må jo du kjenne på, og vurdere. Mvh Anonymkode: 8e006...dd7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Jeg tenker at vi er to stykker i denne relasjonen. Det er ikke bare hans følelser det skal tas hensyn til. Jeg har bevart roen lenge og føler at jeg har tatt hensyn til masse i fht eksen. Egentlig er det jo han som bør være redd for å miste meg, ikke omvendt. Jeg hater at jeg er litt typisk stresset dame på dette området og derfor tenker jeg nå at jeg roer ned denne uken. Finne tilbake til meg selv og min egen verdi. TS Anonymkode: 1ab26...f53 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Jeg tenker at vi er to stykker i denne relasjonen. Det er ikke bare hans følelser det skal tas hensyn til. Jeg har bevart roen lenge og føler at jeg har tatt hensyn til masse i fht eksen. Egentlig er det jo han som bør være redd for å miste meg, ikke omvendt. Jeg hater at jeg er litt typisk stresset dame på dette området og derfor tenker jeg nå at jeg roer ned denne uken. Finne tilbake til meg selv og min egen verdi. TSAnonymkode: 1ab26...f53Det høres fornuftig ut. Du sier i HI at han er mer på nå, og at dere får det bedre og bedre. Det høres jo ut som en fin utvikling. Husk at vi mennesker er forskjellig, og har ulike måter å vise/håndtere følelser på. Hvorfor skal han være redd for å miste deg i denne datingfasen? Jeg synes det høres ut som problemet ligger i din egen usikkerhet, mer enn i denne relasjonen. Tre uker er jo ikke lang tid ift å bestemme seg.mvh Anonymkode: 8e006...dd7
Eighth Planet Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 min kjære og jeg tok snakken etter 3 uker
Eighth Planet Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 min kjære og jeg tok snakken etter 3 uker Han sa faktisk at han likte meg så godt at hvis jeg ikke var hans, kom han ikke til å klare å være med meg.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Han sa faktisk at han likte meg så godt at hvis jeg ikke var hans, kom han ikke til å klare å være med meg. akkurat det samme sa eksen min også. Det er en grunn til at han er eks. Menn snakker ut fra det de føler der og da og hopper gjerne inn i et forhold med en dame de blir kjempeforelsket i uten å tenke på at det er mye som må klaffe. Så jeg følte med eksen min at han var mer opptatt av ideen av meg enn å faktisk ta tid til å bli kjent med meg. Derfor har jeg vært tålmodig med han nye. Men nå er tålmodigheten min oppbrukt. TS Anonymkode: 1ab26...f53
ssk Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 Du kan vel ikke kalle noen få uker å være tålmodig vel? Det er jo bare bra å ta ting litt slow. Du sier jo dere får det bedre og bedre, og det er vel det som er det viktigste vel? Han vil jo TYDELIGVIS være sammen med deg. Han kom jo til deg etter du hadde avsluttet og ba om en sjanse til. 1
Gjest Mythic Skrevet 9. november 2015 #14 Skrevet 9. november 2015 Jeg tenker at vi er to stykker i denne relasjonen. Det er ikke bare hans følelser det skal tas hensyn til. Jeg har bevart roen lenge og føler at jeg har tatt hensyn til masse i fht eksen. Egentlig er det jo han som bør være redd for å miste meg, ikke omvendt. Jeg hater at jeg er litt typisk stresset dame på dette området og derfor tenker jeg nå at jeg roer ned denne uken. Finne tilbake til meg selv og min egen verdi. TSAnonymkode: 1ab26...f53Her sier du noe vesentlig, nemlig at det ikke bare er opp til han. Hvis han får hetta og ikke klarer å gi deg et svar på om dere er et par eller ikke, er han ikke klar, og da kan du ta stilling til om du ønsker å fortsette eller ikke. Jeg har aldri vært i noen sånn mellomfase, i min verden er man enten sammen eller så er man ikke. Å drive å "holde på" i evigheter er for de som er veldig umodne eller lider av forpliktelsesangst. Begge deler er i grunnen lite interessant, for meg, hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #15 Skrevet 9. november 2015 eksen hans betyr jo helt klart noe for han, de var sammen av en grunn. er ikke sikkert han er klar for å hoppe rett i et nytt forhold helt enda, og enten så takler du det eller så må du la det være. det ligger alltid en slags følelse der for eksen, og hvis det ikke er SÅÅ lenge siden det ble slutt så skjønner jeg godt at han vil vente og se. Anonymkode: 0da64...432
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 eksen hans betyr jo helt klart noe for han, de var sammen av en grunn. er ikke sikkert han er klar for å hoppe rett i et nytt forhold helt enda, og enten så takler du det eller så må du la det være. det ligger alltid en slags følelse der for eksen, og hvis det ikke er SÅÅ lenge siden det ble slutt så skjønner jeg godt at han vil vente og se. Anonymkode: 0da64...432Eksen har nok betydd mye ja, men det var han som gjorde det slutt og for hans del er de helt ferdig. Her sier du noe vesentlig, nemlig at det ikke bare er opp til han. Hvis han får hetta og ikke klarer å gi deg et svar på om dere er et par eller ikke, er han ikke klar, og da kan du ta stilling til om du ønsker å fortsette eller ikke. Jeg har aldri vært i noen sånn mellomfase, i min verden er man enten sammen eller så er man ikke. Å drive å "holde på" i evigheter er for de som er veldig umodne eller lider av forpliktelsesangst. Begge deler er i grunnen lite interessant, for meg, hvert fall.Ting har blitt mye bedre etter jeg ga beskjed om at hvis vi skulle fortsette så måtte ting endre seg. Vi måtte satse for å se hvordan det utvikler seg, være mer med hverandre, ringe til hverandre og finne på kjekke ting sammen. Det har kommet seg veldig føler jeg. Men fremdeles er vi ikke der jeg gjerne vil være, nemlig mer som et par. Samtidig føler jeg at det er noe som holder oss sammen og at begge føler det på samme måten. Anonymkode: 1ab26...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå