Gjest 1anonym2 Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Vi skal på bryllupsreise allerede 2-4 uker etter bryllupet, og skal til Maldivene. Vi bestiller jo derfor dette nå, litt under et år i forveien. Men hvordan gjør man det med navnebytte? Hvis vi reiser 2 uker etter, har jeg fått nytt pass til da, eller ikke? Har alt papirarbeid kommet gjennom? Eller bør man vente til etter reisen?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Vi skal på bryllupsreise allerede 2-4 uker etter bryllupet, og skal til Maldivene. Vi bestiller jo derfor dette nå, litt under et år i forveien. Men hvordan gjør man det med navnebytte? Hvis vi reiser 2 uker etter, har jeg fått nytt pass til da, eller ikke? Har alt papirarbeid kommet gjennom? Eller bør man vente til etter reisen? Du kan forandre navn før bryllupet, eller etter bryllupsreisen. Anonymkode: 9407e...2a6
Rosa Sitron Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Du kan forandre navn før bryllupet, eller etter bryllupsreisen. Anonymkode: 9407e...2a6Dette er ofte det beste, vi brukte 3 uker på å få nytt pass. (først 2,5 uker navnendring og så 2 dager for pass). Jeg måtte ha nytt pass og hadde ikke lov til å ta hans navn før bryllupet. Rakk vår ferie med et skrik.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Dette er ofte det beste, vi brukte 3 uker på å få nytt pass. (først 2,5 uker navnendring og så 2 dager for pass). Jeg måtte ha nytt pass og hadde ikke lov til å ta hans navn før bryllupet. Rakk vår ferie med et skrik. Hvorfor fikk du ikke det? Samboere kan ta hverandres navn også når det gjelder beskyttede navn. Og alle navn som mer enn 200 personer har er "fritt vilt" for alle. Anonymkode: 9407e...2a6
Rosa Sitron Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Hvorfor fikk du ikke det? Samboere kan ta hverandres navn også når det gjelder beskyttede navn. Og alle navn som mer enn 200 personer har er "fritt vilt" for alle.Anonymkode: 9407e...2a6Fordi vi ikke var samboere av andre årsaker. Vi har bodd sammen de gangene vi begge har vært i samme by gjennom jobb og studier, men ikke bodd sammen når vi ikke "sognet" til samme by.Jeg vet godt at man kan bytte til hverandres beskyttede etternavn om man har bodd offisielt sammen i to år, har felles barn eller andre tungveiende årsaker. Jeg vet også at jeg hadde tapt 20 000 om jeg hadde bodd med han på papiret, og det var det ikke verdt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Ville ha ventet med å bytte navn til dere er hjemme igjen. Mye mer praktisk, og har vel strengt tatt ikke noe stor betydning? Anonymkode: b090d...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå