AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Jeg blir litt trist av at alle kommenterer at vi gifter oss så tidlig. Vi er 26 og 25 år, har vært samboere i 2 år og har lyst på barn. Derfor ønsker vi å gifte oss først. Er dette virkelig SÅ tidlig? Anonymkode: fec42...c16
Gjest Bud Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Nei, det er det ikke. Det er en sunn alder
Pinkee Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Da jeg leste overskriften, tenkte jeg 18/19 år og møtt hverandre i sommerSynes dere er i passe alder, og bør kjenne hverandre tilstrekkelig til å gifte dere. + i boka for at dere vil gifte dere før barn.Drit i hva andre mener, gift dere og bli lykkelig 18
MarenogAron Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Vi er 24 og 25 og har vært gift i fem år allerede 😉 Så jeg synes absolutt ikke det er for ungt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Haha. Tidlig? 26 år og har levet i synd (samboerskap) i to år? Kun gudløse nordmenn som kan få seg til å stusse over at ts vil gifte seg. Anonymkode: 7b49a...feb 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Haha. Tidlig? 26 år og har levet i synd (samboerskap) i to år? Kun gudløse nordmenn som kan få seg til å stusse over at ts vil gifte seg.Anonymkode: 7b49a...febTjaaa, faren min er veldig religiøs og heller ikke norsk - men han hadde ment det er for tidlig. Han mener at de to første årene i et forhold trenger man egentlig ikke å jobbe for det. Man har ikke møtt mye motstand og ting er fremdeles ferskt og spennende. Anonymkode: db51e...6ae 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor så mange tolker det dithen at de mener dere er for unge. Jeg tolker det slik at forholdet i seg selv er ganske ungt. Anonymkode: 1d9dc...5f9 15
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Jeg synes ikke dere er for unge, men jeg kan være enig i at det er ganske tidlig i forholdet. Har dere tentk å gifte dere NÅ, eller er planen å ta det til sommeren? Jeg tror jeg ville gått for "til sommeren", da blir det plutselig nesten tre år (eller?) som par.Vi gitet oss da jeg var 25, og vi hadde vært sammen i 5 år. Mange av vennene mine syntes jeg var alt for ung. Nå går de sammen vennene rundt med både hus og barn, uten å være gift (de mange fikk barn før meg, for jeg ble 29 før jeg ble mor likevel). De sier ting som "kanskje vi bare burde fått ordnet det" osv. Jeg har vært gift i snart 10 år og er veldig glad for at vi tok ting i "riktig rekkefølge" Lykke til! Anonymkode: d0082...e42
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Jeg synes ikke dere er for unge, men jeg kan være enig i at det er ganske tidlig i forholdet. Har dere tentk å gifte dere NÅ, eller er planen å ta det til sommeren? Jeg tror jeg ville gått for "til sommeren", da blir det plutselig nesten tre år (eller?) som par.Vi gitet oss da jeg var 25, og vi hadde vært sammen i 5 år. Mange av vennene mine syntes jeg var alt for ung. Nå går de sammen vennene rundt med både hus og barn, uten å være gift (de mange fikk barn før meg, for jeg ble 29 før jeg ble mor likevel). De sier ting som "kanskje vi bare burde fått ordnet det" osv. Jeg har vært gift i snart 10 år og er veldig glad for at vi tok ting i "riktig rekkefølge" Lykke til!Anonymkode: d0082...e42Det jeg ikke forstår er hvorfor dette giftemålet har noe å si? Om man ikke vil gifte seg eller er i mot ekteskap, er det jo helt hull i hodet å gifte seg. Det som er riktig for noen er ikke nødvendigvis riktig for andre. Anonymkode: 498a7...002 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Det jeg ikke forstår er hvorfor dette giftemålet har noe å si? Om man ikke vil gifte seg eller er i mot ekteskap, er det jo helt hull i hodet å gifte seg. Det som er riktig for noen er ikke nødvendigvis riktig for andre.Anonymkode: 498a7...002Ingen av disse jeg refererer til er i mot ekteskap eller ikke vil gifte seg. De har bare ikke "kommet så langt" ennå. Mange av dem jeg kjenner gifter seg etter 10-15 år sammen, med barn, boliglån osv. Det er selvfølgelig også helt ok, men for meg forsvinner litt av hensikten. Vi var formelt knytte sammen gjennom ekteskap, før vi tok opp lån sammen, kjøpte bolig sammen, fikk barn sammen osv. Sparte oss for masse papirarbeid Å "være i mot ekteskap" er "hull i hodet" for meg. Å være i mot å ha formalitetene i orden.. hvorfor det? Anonymkode: d0082...e42 2
Anim92 Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 (endret) Det jeg ikke forstår er hvorfor dette giftemålet har noe å si? Om man ikke vil gifte seg eller er i mot ekteskap, er det jo helt hull i hodet å gifte seg. Det som er riktig for noen er ikke nødvendigvis riktig for andre.Anonymkode: 498a7...002Selvmotsigende much? "Det som er riktig for noen er ikke nødvendigvis riktig for andre" - men å gifte seg DET er jo helt hull i hodet!? Endret 9. november 2015 av Anim92 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Selvmotsigende much? "Det som er riktig for noen er ikke nødvendigvis riktig for andre" - men å gifte seg DET er jo helt hull i hodet!? Nei Da misforstod du. Det ER hull i hodet å gifte seg om man er i mot ekteskap. Om man vil gifte seg så er jo saken helt annerledes.Synest bare det er så rart at det er en selvfølge at ekteskap skal være på plass før hus og barn, når flere og flere ikke ønsker å gifte seg. Anonymkode: 498a7...002 3
Gjest Nori Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 Vi giftet oss etter å ha vært sammen i 2,5 år. Og siden vi hadde valgt å satse på hverandre synes jeg ikke det var for tidlig. For oss var det viktig å være gift før vi fikk barn. Fikk bare en kommentar på det og det var fra en bekjent som skrev noe sånn som "her går det unna" når forlovelsen ble annonsert på Facebook. Noe jeg syntes var merkelig fordi samme fyr fikk barn med kjæresten sin 2 år inn i forholdet. Barn er jo en mye større forpliktelse enn ekteskap. Hvis forholdet deres er godt og stabilt TS synes jeg du skal vende det døve øret til.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #14 Skrevet 9. november 2015 Fikk bare en kommentar på det og det var fra en bekjent som skrev noe sånn som "her går det unna" når forlovelsen ble annonsert på Facebook. Noe jeg syntes var merkelig fordi samme fyr fikk barn med kjæresten sin 2 år inn i forholdet. Barn er jo en mye større forpliktelse enn ekteskap. Denne har jeg også kjent på. "Jeg synes det er så rart at du er gift, du har jo ikke barn en gang", sa min venninne til meg (da var vi 26, hun var fersk mor og jeg var nygift). Hun har i ettertid også sagt at hun "fikk jo barn når hun var klar, og da fikk hun dem med ham hun var sammen med da". At jeg virkelig hadde tenkt meg nøye om, for så å satse på en mann med forhåpninger om å leve livet sammen var vis "bare så teit". Vel, vel... Hun har nå barn med to, og er i sitt fjerde samboerskap... Jeg er gift på 12. året med far til begge mine barn. Anonymkode: d0082...e42 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #15 Skrevet 9. november 2015 Denne har jeg også kjent på. "Jeg synes det er så rart at du er gift, du har jo ikke barn en gang", sa min venninne til meg (da var vi 26, hun var fersk mor og jeg var nygift). Hun har i ettertid også sagt at hun "fikk jo barn når hun var klar, og da fikk hun dem med ham hun var sammen med da". At jeg virkelig hadde tenkt meg nøye om, for så å satse på en mann med forhåpninger om å leve livet sammen var vis "bare så teit". Vel, vel... Hun har nå barn med to, og er i sitt fjerde samboerskap... Jeg er gift på 12. året med far til begge mine barn.Anonymkode: d0082...e42Dette er helt latterlig. Som om giftemål er en større forpliktelse enn barn. Anonymkode: 1d9dc...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #16 Skrevet 9. november 2015 Dette er helt latterlig. Som om giftemål er en større forpliktelse enn barn. Anonymkode: 1d9dc...5f9Noen synes åpenbart det. Det er mange som har helt angst for å gifte seg. De er "i mot ekteskap" osv. Men barn skal de ha..... sukk! Anonymkode: d0082...e42 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #17 Skrevet 9. november 2015 Syntes dere er litt unge ja, men først og fremst har dere jo ikke vært sammen spesielt lenge... Anonymkode: f37c4...716 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #18 Skrevet 9. november 2015 Jeg tror KG er rimelig splittet. På gravidforumet går det igjen hvor fordelakig det er å få barn før man fyller 25, og her skal man ikke gifte seg like tidlig. Jeg er for å gifte seg først og få barn siden.Og da synes jeg ca 25 er en fin alder å gifte seg på. Men jeg er enig i at to år sammen er litt i minste laget, så planlegg gjerne brylluopet en del måneder frem i tid (noe som vel er vanlig uansett?) Lykke til! Anonymkode: d0082...e42 1
Strawberry Fields Skrevet 9. november 2015 #19 Skrevet 9. november 2015 Jeg synes ikke dere skal bry dere om hva "alle" sier. Dere er absolutt ikke for unge, og jeg tror man kan være sikre på hverandre etter et par år sammen. Sånt er det ingen fasit på. Hvis det føles riktig, så synes jeg dere skal gjøre det. Jeg kjenner noen som ble forlovet etter et par måneder og er nå lykkelig gift.
Gjest Snuppi Skrevet 9. november 2015 #20 Skrevet 9. november 2015 Ikke bry dere om hva andre mener. Dere er voksne og vet hva som er best for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå