Gå til innhold

Ikke fullført utdanning, sier de har utdanning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syntes dere?

kjenner noen som har gått bachelorstudie, men ikke fullført ett av emnene, dvs at de jo ikke har oppnådd en bachelorgrad. Likevel sier de til folk at de har en grad.

disse har ikke jobb relevant til studiene da, sier vel seg selv når de ikke er kvalifiserte, men kommer jo selvfølgelig med unnskyldninger om hvorfor de jobber med noe annet.

Anonymkode: b2420...c3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det høres ut som om de prøver å fornekte at de har mistet hva som var drømmen deres engang. Syns også man bare skal la det ligge.

• Liker 2
Skrevet

Uansett om man har en grad eller ikke, så har man tross alt studert. Man har utdannet seg. Kanskje ikke fullført og fullt utdannet, men utdannet seg har man! Om man feks bare har 100 studiepoeng så er det fortsatt utdanning.

Anonymkode: 8948e...14c

• Liker 4
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvis man bare mangler en eller to eskamener (max 20 poeng) synes jeg ikke det gjør noe. Mangler man mer enn det synes jeg man burde la være.

Synes heller ikke det er noe andre skal ta opp.

Skrevet

vet min far strøk på siste eksamen på sin utdanning, og lot vær å si noe til noen. Gikk noen år før min mor fant det ut. Han sa ikke at han hadde en grad, men han lot dem fremdeles tro han hadde en. 

Tror han var flau. Han valgte å gikk ta opp den eksamenen ha strøk på, og endte med å jobbe som ufaglært. 

Anonymkode: 5cf6b...af6

Skrevet

TS her. Tar det ikke opp med mindre det er grunn, men syns bare det er litt rart. Han ene har gått på Lærerutdanning og sier jo at han ER lærer, men han er jo ikke kvalifisert for det. Det er ped han mangler eksamen i. Han vil jo aldri få seg jobb som lærer før han tar opp igjen eksamen.  

Noe som er litt morsomt? er at han her har egentlig fått tilbud om lærerjobb via kontakter (anbefalt å søke i hvert fall) men de vet ikke at han ikke har fullført utdannelsen. Han har jo sagt til alle at han er ferdig utdannet. 

Han fortalte meg at det hadde blitt prat om at han kunne få tilbud om lærerjobb. Jeg visste fra før at han ikke hadde fullført ped, så jeg sa at han bare må pelle seg og ta opp igjen eksamen med en gang om han ville ha noe sjans på den jobben. Men den sitter langt inne gitt... Jeg syns det var litt interessant, for jeg har møtt fler som også sier de har en grad når de ikke har det. Plutselig så havner man jo opp i en situasjon der man innser at det ble litt dumt. 

Skrevet

Fordi denne tråden og om hvordan ts er, så viser det seg slik at det enda er en SKAM.
Kanskje han skammer seg? -Kanskje personen vil ta opp eksamen igjen en dag... -Men igjen....Husk: "Det er ingen skam å snu" Kanskje han snudde? -Nei, dette liker jeg ikke likevel, men alle jeg kjenner synes det er en skam å avslutte utdanning, derfor sier jeg at jeg har fullført?

• Liker 1
Skrevet

Hva syntes dere?

kjenner noen som har gått bachelorstudie, men ikke fullført ett av emnene, dvs at de jo ikke har oppnådd en bachelorgrad. Likevel sier de til folk at de har en grad.

disse har ikke jobb relevant til studiene da, sier vel seg selv når de ikke er kvalifiserte, men kommer jo selvfølgelig med unnskyldninger om hvorfor de jobber med noe annet.

Hva angår dette deg, meg og alle andre? Folk har vel en grunn for å opptre som de gjør? Den begrunnelsen mangler her! 

• Liker 1
Skrevet

Hva angår dette deg, meg og alle andre? Folk har vel en grunn for å opptre som de gjør? Den begrunnelsen mangler her! 

ikke sant? 

hva syntes dere? om de som påstår de er ansatt i se og hør, selvom de ikke er det
ikke har de utdannelse, og ikke kan de skrive men likevel sier de at de har jobbet der. 

dette sier vel seg selv når de ikke er kvalifiserte men kommer ofte opp med unnskyldninger om hvorfor de jobber med akkurat dette.

Anonymkode: e7507...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...