Gå til innhold

Hvor selges Canada Goose og Parajumpers? I Østfold...

Anbefalte innlegg

Gjest Astrix01
Skrevet

Er det noen som har tips til hvilke butikker i Østfold som selger Canada Goose eller Parajumpers til jente? Haster litt da det skal være en gave!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet de har er Ferner Jacobsen i Fredrikstad som burde ha noe ellers kan du prøve Porto Bello i Moss.

Endret av Fashionistaen
Skrevet

Er det noen som har tips til hvilke butikker i Østfold som selger Canada Goose eller Parajumpers til jente? Haster litt da det skal være en gave!

Hvorfor i all verden skal du kjøpe Canada Goose!??

Er du ikke klar over hvordan dyr blir behandlet for å produsere disse klærne??

Anonymkode: af95e...954

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg bare må kommentere her...Kan ikke dy meg. 

Skjønner at dere synes jakkene er fine og varme osv osv...Men synes dere at det er verdt det?

Pelsen som sitter på hetten på jakka hentes fra blant annet coyoter som blir fanget i fotsakser. Fotsaksen klappes igjen når dyret går over den, dermed sitter den fast,fotsaksen har svære knivblad som er skjært fast i beinet til dyret. Har hørt om dyr som har hatt det så vondt og lidt så mye at de har gnaget av seg beinet for å komme seg løs..

Så mye lidelse for dyra, for at vi skal ha en fin jakke når vi faktisk kan ta et bevisst valg om å kjøpe en annen jakke..

Disse jakkene er ikke lovlige å produsere i Norge,pga lidelsene dyrene gjennomgår. Men butikkene har lov til å ta dem inn fra andre land fordi vi har forbrukere her som kjøper dem.

Endret av lille_fiol
  • Liker 9
Skrevet

Kjøp heller en penere jakke uten pels til dama di. Jeg blir skremt over hvor mange her inne som støtter dyremishandling! Fy faen at det går an å ha så lite empati for dyr! Støtte at dyr mishandles og lider for å selv se "kul" ut, fy faen!! Pels er mishandling, uetisk og jævlig harry! Æsj! Blir kvalm bare jeg ser disse jakkene og enda kvalmere av de som bærer dem. :spy: :kvalm: 

• Liker 4
Skrevet

TS spurte ikke om deres mening om disse jakkene! Det er ens eget valg! At folk skal dømme folk på bakgrunn av sin egen mening om hva de har på seg er bare patetisk! Jakka er allerede laga, og dyrene lider ikke noe mer om noen bruker jakka! 

Jeg har flere CG og Parajumpers jakker! Og jeg elsker dem de er gode og jeg syns de er fine! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

TS spurte ikke om deres mening om disse jakkene! Det er ens eget valg! At folk skal dømme folk på bakgrunn av sin egen mening om hva de har på seg er bare patetisk! Jakka er allerede laga, og dyrene lider ikke noe mer om noen bruker jakka! 

Jeg har flere CG og Parajumpers jakker! Og jeg elsker dem de er gode og jeg syns de er fine! 

Selv om dyret allerede er dødt, så støtter man dyremishandlingen ved å kjøpe jakkene. Hadde ingen kjøpt jakkene hadde heller ikke produsenten hatt råd til å produsere de!

Jeg syns man kan si mye en om person på hvordan de behandler, og tenker på dyr. Vi lever faktisk i en tidsalder hvor vi VET bedre, vi vet at dyrene lider, og de har INGEN stemme. De har ingenting de skulle sagt, fordi det er jo bare et dyr! De kan vel ikke ytre sin mening?!

Nei, TS, please finn en annen jakke. Det finnes så mange fine og varme jakker som ikke har blitt laget av skadde, redde og hjelpesløse dyr.....

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 5
Skrevet

Kjøp heller en penere jakke uten pels til dama di. Jeg blir skremt over hvor mange her inne som støtter dyremishandling! Fy faen at det går an å ha så lite empati for dyr! Støtte at dyr mishandles og lider for å selv se "kul" ut, fy faen!! Pels er mishandling, uetisk og jævlig harry! Æsj! Blir kvalm bare jeg ser disse jakkene og enda kvalmere av de som bærer dem. :spy: :kvalm: 

Legger ved en film som viser hvordan et dyr er fanget i en slik felle, tørr ikke å se filmen selv men her er den iverfall:

https://www.facebook.com/photo.php?v=238201106334264

Jeg for min del blir skremt av hvor mange her inn som faktisk sluker slike youtubevideoer rått, og nekter å innse at disse kanskje ikke viser den hele og fulle sannheten...

Beklager TS, men jeg vet ikke hvor i Østfold man får kjøpt disse jakkene.

Men kanskje jeg kan tipse deg om å vurdere en jakke fra et annet merke? Et merke man ikke ser på annenhver person i en hvilken som helst norsk gate :) Det finnes mange produsenter av dunjakker i minst like god kvalitet, f.eks. norske Haust :)

Anonymkode: 1d054...5bf

• Liker 1
Skrevet

Patetisk er det nok du som er her. Tror ikke du helt forstår hvordan tilbud og etterspørsel fungerer. Hvis alle skulle brukt disse jakkene fordi "dyrene er jo døde uansett", da hadde det jo blitt drept flere dyr på bestialsk vis for å lage flere jakker for å dekke etterspørselen! Selv et barn skjønner dette. Ja, det er ens eget valg å støtte denne industrien, men med det valget kommer konsekvensene; berettiget kritikk og fordømmelse. Deal with it.

Innlegget ditt bekrefter mine fordommer om mennesker som støtter dyremishandling: dårlig dømmekraft, ingen empati, og liten evne til å forstå hvordan verden fungerer. Skam deg.

Anonymkode: 42cd2...974

• Liker 5
Skrevet

Jeg for min del blir skremt av hvor mange her inn som faktisk sluker slike youtubevideoer rått, og nekter å innse at disse kanskje ikke viser den hele og fulle sannheten...

Beklager TS, men jeg vet ikke hvor i Østfold man får kjøpt disse jakkene.

Men kanskje jeg kan tipse deg om å vurdere en jakke fra et annet merke? Et merke man ikke ser på annenhver person i en hvilken som helst norsk gate :) Det finnes mange produsenter av dunjakker i minst like god kvalitet, f.eks. norske Haust :)

Ja, det er noe med den hele og fulle sannheten... Jeg vil tro at med så mye fokus og hets så er nok firmaene som produserer disse klærne ganske mye mer nøye med at det ikke gjøres på denne måten!

Hvis hun ønsker seg Canada Goose eller Parajumpers, så trenger han vel ikke å vurdere et annet merke! Jeg hadde hvertfall blitt skuffa om jeg ønska meg det, og fikk en jakke fra et annet merke som jeg ikke likte så godt!

• Liker 2
Skrevet

Du er etter eget utsagn 16 år, du røyker og snuser og har gjort det i flere år, du har skrevet at du har 10 par Jeffrey Campbell sko og nå har du flere CG og Parajumpersjakker... (Mm jeg nevnte ikke alt).

Beklager, men jeg har litt vanskelig å tro på deg og hvis det du skriver er tilfelle så syns jeg oppriktig synd på deg!

Jeg dømmer ikke folk for hva de har på seg, men jeg syns det er veldig trist når 16 år gamle jenter har denne innstillingen som du beskriver både til ditt eget liv, til klær og hva som betyr noe og til dyrenes velferd. Sier veldig mye om deg som person når du er så likegyldig til dyrs lidelse for at vi mennesker skal ha noe fint og ha på oss når det fins så mange gode alternativer. 

• Liker 2
Skrevet

Du er etter eget utsagn 16 år, du røyker og snuser og har gjort det i flere år, du har skrevet at du har 10 par Jeffrey Campbell sko og nå har du flere CG og Parajumpersjakker... (Mm jeg nevnte ikke alt).

Beklager, men jeg har litt vanskelig å tro på deg og hvis det du skriver er tilfelle så syns jeg oppriktig synd på deg!

Jeg dømmer ikke folk for hva de har på seg, men jeg syns det er veldig trist når 16 år gamle jenter har denne innstillingen som du beskriver både til ditt eget liv, til klær og hva som betyr noe og til dyrenes velferd. Sier veldig mye om deg som person når du er så likegyldig til dyrs lidelse for at vi mennesker skal ha noe fint og ha på oss når det fins så mange gode alternativer. 

At jeg røyker og snuser, og liker Jeffrey Campbell sko har vel ingenting med dette å gjøre! 

Når det gjelder Canada Goose så kan dette leses på deres hjemmeside: 

We strongly support the ethical, responsible and sustainable use of fur. We only purchase fur from certified Canadian trappers, who live close to land and maintain traditions that have been passed down through generations. They have a profound respect for nature, and we are proud to support them.

The trapping of fur-bearing animals is strictly regulated by the provincial and territorial wildlife departments in Canada. In fact, Canada is the world leader in humane trapping methods, providing the scientific basis for the Agreement on International Humane Trapping Standards (AIHTS), which establishes the required standards for approval and certification of animal trapping devices.

We have chosen to use real coyote fur because it is highly abundant. In fact, in many regions of North America, coyotes are considered a pest as they attack livestock, endangered prey species, pets and sometimes people.

• Liker 1
Skrevet

Vet du egentlig hva ordet "patetisk" betyr? Det virker ikke sånn, utfra bruken din av ordet. Det er vel heller du som er patetisk, der du sitter og tror at du er et godt menneske, som bruker produkter ville dyr har dødd for. 

• Liker 3
Skrevet

Vet du egentlig hva ordet "patetisk" betyr? Det virker ikke sånn, utfra bruken din av ordet. Det er vel heller du som er patetisk, der du sitter og tror at du er et godt menneske, som bruker produkter ville dyr har dødd for. 

Beskrivelse av patetisk:

1. som er fylt med patos, gripande, kjenslelada
    Det var eit patetisk augeblikk.
  2. stakkarslig
    et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet

Hvis du leser innlegget mitt, er poenget at det er patetisk (stakkarslig) å dømme folk på bakgrunn av ens egen mening om hva de har på seg!
Skrevet

Beskrivelse av patetisk:

1. som er fylt med patos, gripande, kjenslelada
    Det var eit patetisk augeblikk.
  2. stakkarslig
    et patetisk forsøk på å få oppmerksomhet

Hvis du leser innlegget mitt, er poenget at det er patetisk (stakkarslig) å dømme folk på bakgrunn av ens egen mening om hva de har på seg!

Du har helt klart ikke forstått betydningen av ordet og når det er riktig å bruke det. Det finnes ikke noe patetisk over å tale dyrs rettigheter, og de jakkene oser av dyremishandling. Så hvis du fremdeles går rundt og tror det er "patetisk", ser jeg heller deg som patetisk, et stakkars menneske som ikke skjønner bedre!

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er noe med den hele og fulle sannheten... Jeg vil tro at med så mye fokus og hets så er nok firmaene som produserer disse klærne ganske mye mer nøye med at det ikke gjøres på denne måten!

Hvis hun ønsker seg Canada Goose eller Parajumpers, så trenger han vel ikke å vurdere et annet merke! Jeg hadde hvertfall blitt skuffa om jeg ønska meg det, og fikk en jakke fra et annet merke som jeg ikke likte så godt!

Beklager, jeg glemte helt at dette skulle være en gave :)

Skrevet

Så det er liksom helt greit å kjøpe disse produktene, så lenge man ikke går med dem selv og heller gir dem bort som gaver??

Anonymkode: af95e...954

Skrevet

Trodde det var ut med å ha på seg døde og mishandlede dyr jeg..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...