AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg sliter med å bruke tampong, og når jeg bruker så er det Tampax jeg bruker. Den har en slik innføringshylse, og da blir jo tampongen dyttet ganske godt inn. Men jeg trenger en mindre tampong enn den Regular fra Tampax (Tampax mini er vanskelig å finne) og en venninne foreslo gul OB. Men jeg sliter med å sette de skikkelig inn (smerter/vestibulitt) og jeg får vondt når jeg skal drive å dytte og presse den langt inn, og i tillegg har jeg korte fingre. Venninna mi sa da at hun brukte bare å dytte den omtrent rett innenfor. Hvor langt inn skyver dere tampongen? Anonymkode: 73f6b...515
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 jeg skyver til 2 ledd på fingeren er inne Anonymkode: 6e67a...0f6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 Den skal skyves helt opp til livmortappen, selvfølgelig. Anonymkode: d067b...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #5 Skrevet 8. november 2015 Så langt jeg får den inn. Anonymkode: 9412e...e42
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 så langt inn du får den. og du skal ikke kjenne at du har noe der når du går/sitter Anonymkode: 2dcf8...781
MapleSirup Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Du må jo ikke skyve den helt inn. 1-2 fingertupper kan hende holder. Det er jo bare å prøve seg fram :)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Du gjør jo selvsagt det som passer for deg. Jeg skyver den ikke særlig langt inn, da får jeg bare vondt. Jeg skyver den til den finner "sin plass". Den kommer til et sted der jeg ikke lenger kjenner den når jeg går og sitter (eller jeg kjenner den alltid litt). Hos meg sitter den f.eks veldig skeivt inni der, sånn liksom: / i stedet for sånn: | . Men det funker jo for meg, du finner det som funker for deg. Anonymkode: d3bbc...2a0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #10 Skrevet 9. november 2015 Jeg har også vestibulitt og forstår problemet ditt. Tok lang tid før jeg lærte meg å bruke tampong. OB-ene nå til dags er heldigvis glatte og enkle å føre inn. Prøv å slappe av og prøv å føre den inn i en retning som føles behagelig for deg. Presses den mot området som er stramt (vestibulitt) er det virkelig ikke noe godt Jeg fører den forsiktig inn så langt jeg får den. Prøver å "væte" den litt i åpningen før innføring så ikke det er så smertefullt. Anonymkode: d2d33...1d1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #11 Skrevet 9. november 2015 Jeg klarer ikke å bruke ob eller andre uten innføringshylse. Jeg har korte fingre og får ikke dyttet tampongen langt nok inn til at jeg ikke kjenner den lenger. Hvis jeg dytter den inn 1-2 fingerledd så kjenner jeg den godt og da er den bare irriterende. Så for min del så blir det tampax og så langt inn jeg klarer. Anonymkode: 40300...0a4
Gjest Vevila Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 Dette er veldig individuelt. Hadde jeg skjøvet den så langt inn jeg kunne hadde den gått forbi livmortappen og dermed ikke fått sugd opp noe blod. Skyv den så langt inn at det ikke føles ubehagelig for deg. evt kan du legge den litt skjevt om det ikke er smertefullt for deg, da trenger du ikke skyve den like langt inn.
ClosedParadise Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Til det stopper. Du skal ikke merke den når du sitter. Eller i det hele tatt.
Djungelvrål Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 Skyver opp og bakover til jeg ikke kommer lengre. Men bruker mest Tampax Pearl da, mye enklere og mye mindre søl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå