AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Heien venn er redd for hunder, nå vil han skaffe seg en amerikansk bulldog. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 4123d...83f
Tabris Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Det er vel lit for lite informasjon til at vi kan tenke så veldig mye, synes jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Hvorfor skal han anskaffe seg hund hvis han i utgangspunktet er redd dem? Anonymkode: ea5d1...02a 2
peppermyntete Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 At det er idioti å skaffe seg et dyr man er redd.
Mayoo Skrevet 9. november 2015 #5 Skrevet 9. november 2015 Jeg tenker at da er han ikke redd for hunder.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 kan jo tenkes at han ikke vil være redd for en hund han har hatt siden den var en valp. Hvis han vurderer å skaffe seg en hund burde jo det bety at han egentlig ikke er så veldig redd for hunder. Anonymkode: cb7b0...d13
Jeane Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Jeg kjenner et par damer som har latt familien få hund til tross for at de er redde selv, og de har alle som en kommet over frykten for den typen hund familien fikk. Jeg kom også i prat med en dame som hadde behov for hund på grunn av sykdom, men som alltid hadde vært redd hunder. Hun fortalte at det var ganske tøft de første dagene. I dag har hun 2 hunder og en stor interesse for hund. De jeg kjenner skaffet seg schaefer, boxer, rottweiler og husky, så det var ikke små søte selskapshunder de endte opp med heller. Amerikanske bulldoger er herlige hunder. Ser skumle ut, har nydelige personligheter. Men de krever mye, og hva jeg tenker om denne vennen din sitt valg er avhengig av hvorfor han vil få seg hund, og hvorfor den rasen. Det er en stor, kraftig rase med mye egenvilje og mot, så det er viktig at han setter seg god inn i hva det betyr å ha hund, og at en enslig med hund vil gjerne måtte bruke ekstremt mye av fritiden sin på hunden selv som voksen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Jeg har vokst opp med hund, men alltid vært redd andre hunder enn våre egne, fordi jeg ble kraftig bitt av en fremmed hund som barn. Det hindret meg ikke i å anskaffe egen hund som voksen. Ja, jeg er redd hunder, men som oftest ikke når jeg blir kjent med dem. Anonymkode: 1213f...965
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Enten så er han redd hunder, eller så er han ikke det. En valp blir til en hund.Som AB over skriver; det går helt an å være redd andre hunder, men ikke sin egen. Men utifra det lille du har skrevet så er denne personen redd alle hunder. Noen er redd store hunder, noen er redd store og små. Noen er redd for en spesifikk rase, noen er redd hannhunder. Noen er redd alle hunder, noen er redd alle bortsett fra sin egen. En person som er livredd hunder, bør ikke skaffe seg hund. For det er ingen trygg og stabil leder! Altså en som er redd alt og alle, uavhengig av størrelse, form og farge. En person som er redd hunder, punktum, bør ikke skaffe seg en hund. For den personen vet ikke om han kommer til å bli redd sin egen hund. Det å være usikker er mer enn nok til å gi ifra seg titelen som lederen i huset, og da blir det bråk. En hund trenger en trygg og stabil leder. Hunder skal ikke være på toppen i huset, for da kan det i verste fall ende opp med kaos og hunden blir ustabil.Dersom en person er redd hunder, men kan være uredd sin egen, da bør han finne en underdanig hund. En hund som ikke vil gi deg konkurranse over lederrollen. Noen hunder er underdanig av natur. Min f.eks er det. Han lar alle ta rollen som sjefen, samme hvem og hva det er. Han slenger seg ned på sekunder, legger seg på rygg så for han ser en annen hund. Han er så underdanig som du får det. Men hunden til mamma er den fødte sjefen, og der er det evig kamp, pappa er sjefen men hunden råder over alle andre, og han gir seg ikke uten kamp. Kommer det en annen sjef valsende inn i hans hjem, da blir det krig. En dominerende hund er IKKE det samme som ustabil og aggressiv. De er bare villig til å kjempe for titelen som leder. En underdanig hund er ikke det og er fornøyd med å følge andre. Anonymkode: daf3c...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå